کد خبر 876542
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
برق نمایه

اگر شرایط کم سابقه امسال و وضعیت تابستان سال ۹۷ و در مجموع شرایط سال ۹۷ را کنار بگذاریم و وضعیت سالهای پیش را مرور کنیم، به آمار مشخصی از سهم هر تهرانی از خاموشی ها می رسیم.

به گزارش مشرق، این روزها و این تابستان شرایطی پیش آمد که بروز قطعی برق برای اکثر مردم ایران به ویژه کلانشهرنشینان ملموس شد تا شاید قدر این موهبت که در دیگر اوقات سال و تا پیش از این، به صورت پیوسته از آن بهره مند بودند را بهتر بدانند.

بیشتر بخوانید:

نظر وزیر ارتباطات درباره علت کمبود آب خرمشهر

علت خروج ۳ درصد ظرفیت نیروگاهها در اوج مصرف تابستان

اینکه "سهم هر مشترک تهرانی از خاموشی ها چقدر است؟" سوالی است که تلاش می شود با مرور جداول قطعی روزانه برق که توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام می شود، به آن پاسخ گفت؛ اما از آنجا که فعلا خط پایان اعلام جداول خاموشی های برنامه ریزی شده مشخص نیست، نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد.

اگر شرایط کم سابقه امسال و وضعیت تابستان سال ۹۷ و در مجموع شرایط سال ۹۷ را کنار بگذاریم و وضعیت سالهای پیش را مرور کنیم، به آمار مشخصی از سهم هر مشترک تهرانی از خاموشی ها می رسیم.

به طور متوسط هر مشترک تهرانی در سال ۹۴ از مجموع ۵۲۵ هزار و ۶۰۰ دقیقه در طول سال، ۳۷۳ دقیقه خاموشی داشت. این رقم در سال ۹۵ به ۲۵۰ دقیقه و در سال ۹۶ به ۱۶۰ دقیقه رسید.

کاهش تلافات شبکه و اصلاح عیوب شبکه توزیع، در کنار افزایش ظرفیت تولید از دلایل عمده کاهش خاموشی های سالانه در تهران بود. برنامه ریزی شده بود تا امسال میزان خاموشی های تهران به ازای هر مشترک به ۱۳۰ دقیقه برسد اما با بروز خاموشی های متعدد که کار را به اعلام جداول خاموشی های برنامه ریزی شده کشاند، نه تنها این هدف محقق نمی شود، بلکه پیش بینی می شود سهم هر مشترک از خاموشی های تهران، امسال با افزایش قابل توجه نسبت به سالهای ۹۶ و ۹۵ همراه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس