کد خبر 876438
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
فرامرز توفیقی

نماینده کارگران در شورای عالی کارگفت: اینکه دولتمردان عنوان می‌کنند که نمی‌گذارند تحریم‌ها تاثیری بر زندگی مردم داشته باشد، باید به صورت عملی نشان داده شود.

به گزارش مشرق، فرامرز توفیقی نماینده کارگران در شورای عالی کار ، با اشاره به پیشنهاد گروه‌های کارگری برای  بازنگری در دستمزد 97 گفت: همانطور که از دی و بهمن گذشته اعلام شده بود که اگر دولت تمهیدی نیندیشد با جهش تورمی در اردیبهشت ماه مواجهیم این جهش رخ داد و تبدیل به جهش هزینه‌ها شد و حالا می‌بینیم که سبد معیشت کارگران را شدیدا تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برنامه حمایتی دولت برای تولید و اشتغال در سال ۹۷ +سند

نماینده کارگران در شورای عالی با اشاره به مؤلفه‌های اثرگذار در سبد معیشت ادامه داد: سه مؤلفه مسکن، حمل و نقل و ارتباطات طوری تعادل سبد معیشت را در هم ریخته‌اند که دیگر نمی‌توانیم میزان خوراکی و آشامیدنی را در سبد معیشت درصد مشخصی مانند گذشته در نظر بگیریم و از طرفی نیز در همین گروه خوراکی و آشامیدنی نیز شاهد جهش‌های چشمگیری بودیم.

توفیقی با اشاره به افزایش شدید هزینه‌های سبد معیشت یادآور شد: این افزایش حتی بیش از نرخ تورمی اعلامی از سوی دولت است و تمام تلاش‌های گذشته برای نزدیک کردن دستمزد و سبد معیشت را از بین برده و شکاف این دو به شدت افزایش یافته است.

به گفته این نماینده کارگری معیشت خانواده دستمزد بگیر به شدت دچار تزلزل شده و قاعدتا باید راهکاری برای آن در نظر گرفت، بر همین اساس ما درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار برای بازنگری در سبد معیشت را دادیم.

نماینده کارگران در شورای عالی با اشاره به اینکه دولتمردان عنوان می‌کنند که نمی‌گذارند تحریم‌ها تاثیری بر زندگی مردم داشته باشد، گفت: مطالبه ما از دولت این است که این شعار را به صورت عملی نشان دهد و اگر برنامه‌ای برای آن دارد سریع‌تر اجرا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس