کد خبر 876420
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
مصرف برق

شرکت توانیر در پی پیش بینی های جدید هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته جاری، اطلاعیه جدیدی را صادر و راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق پیشنهاد کرد.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه سوم توانیر آمده است: شرکت توانیر با تشکر ازتعامل و همکاری تمامی هموطنان و مشترکان گرامی و عذرخواهی مجدد به دلیل محدودیت های به وجود آمده در شبکه برق اعلام می دارد بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، از امروز 30 تیرماه تا پایان هفته جاری، هوای بسیار گرمی را در همه نقاط کشور، به جز نوار شمالی، شاهد خواهیم بود. 

بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به کمک و همیاری همه مردم عزیز در مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

بیشتر بخوانید:

صرفه‎جویی ۳ میلیارد دلاری با تولید برق هسته‌ای

از این رو از آحاد مردم در بخش های مختلف خانگی، تجاری ( به ویژه اصناف و کسبه)، مجتمع های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23)، کارکنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه‌جویی، در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از بروز محدودیت های خاموشی ناخواسته که به دلیل افزایش بیش از حد مصرف برق رخ می دهد، جلوگیری نمایند.

خاطرنشان می سازد که با بکار بستن راهکارهای ذیل، کاهش 10 درصدی مصرف برق کاملا قابل دسترسی است.
 

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

• در ساعت‌های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده کنیم.
• در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم. در ساعات های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23) به ازای هر دو ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کنید.( زمانبندی در این خصوص به صلاحدید مشترکان کمک شایانی به مدیریت مصرف برق و پایداری شبکه برق خواهد کرد.)
• هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم.
• استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم.
• خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس