کد خبر 876118
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
فوعه و کفریا

شماری از اهالی شهرک‌های «فوعه و کفریا» که از سوی تروریست‌ها به گروگان گرفته شده بودند، به رسانه‌ها گفتند که تهدید به قتل و ذبح شدند.

به گزارش مشرق، به رغم کارشکنی‌های عناصر تروریستی «هیأت تحریر الشام» در جریان اجرای توافق شهرک‌های «فوعه و کفریا» و گروگان‌گیری ۹۰۰ تن از اهالی این دو شهرک، همه اهالی محاصره شده خود را به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه رساندند.

ببینید

عکس/ مهاجرت اهالی فوعه و کفریا به حلب

گروهک تحریر الشام این تعداد از اهالی را که قرار بود در آخرین مرحله از توافق مذکور به اقامتگاه موقت «جبرین» منتقل شوند، بنا به دلایل نامعلومی گروگان گرفت و به گفته برخی رسانه‌ها حتی اقدام به مصادره اموال برخی از آن‌ها کرد.

شبکه المیادین لبنان که از نزدیک در جریان اجرای این توافق بوده و آن را پوشش می‌داد، امروز (جمعه) گزارش کرد که عناصر گروهک مذکور اهالی فوعه و کفریا را تهدید به قتل کرده‌اند.

یکی از بانوانی که از فوعه و کفریا بوده، به این شبکه گفت که «عناصر مسلح به ما اهانت‌ها کردند و فحش دادند و ما را تهدید به قتل و ذبح کردند».

خبرنگار المیادین گزارش داد که در جریان گروگان‌گیری دیروز، ۱۰۰ نفر از اهالی فوعه و کفریا که در بینشان کودک و زن نیز وجود دارد، بر اثر حملات عناصر مسلح به آن‌ها زخمی شده‌اند.

تصاویر منتشر شده از اتوبوس‌هایی که به مقصد جبرین در حلب رسیده‌اند، نشان می‌دهد که تروریست‌ها به سمت آن‌ها سنگ پرتاب کرده‌اند؛ به گونه‌ای که شیشه این اتوبوس‌ها شکسته‌ است.

به گزارش المیادین، کودکان فوعه و کفریا می‌گویند عناصر تروریستی سلاح‌های خود را به سمت آن‌ها نشانه رفته و سنگ به سمت آن‌ها پرت کرده‌اند. برخی تروریست‌ها نیز با چاقو آن‌ها را تهدید به قتل کرده‌اند.

توافق تخلیه فوعه و کفریا از بامداد پنجشنبه اجرا شد و ۱۲۱ اتوبوس و شماری آمبولانس برای انتقال نزدیک به هفت هزار نفر از اهالی و مدافعان این دو شهرک، عازم منطقه شدند.

شهرک‌های فوعه و کفریا بیش از سه سال بود که در محاصره گروه‌های تروریستی در استان ادلب سوریه قرار داشتند و ارتش سوریه از طریق هوا اقدام به ارسال مواد ضروری و کمک رسانی به این دو شهرک می‌کرد.

 خبرگزاری «إباء» وابسته به گروهک هیأت تحریر الشام مدعی بود که دولت سوریه متعهد شده در قبال تخلیه دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا، یک هزار و 500 نفر از عناصر تروریستی وابسته به گروه‌های مسلح را که در زندان‌های دولت سوریه است، آزاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس