وزیر خارجه کره جنوبی

وزیر خارجه کره جنوبی در یک اندیکشده انگلیسی گفت که کشورش نفت خام زیادی را از ایران وارد می‌کند و تحریم نفت ایران، چالش عظیمی برای سئول است.

به گزارش مشرق، «کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی در اندیشکده «چَتِم هاوس» در انگلیس دیروز (پنج‌شنبه) درباره تحریم نفتی ایران گفت که «این مسئله چالش عظیمی است؛ کره جنوبی نفت خام زیادی را از ایران وارد می‌کند». 

به نوشته روزنامه اکسپرس، خانم کانگ در چَتِم هاوس ضمن اشاره به اقدام آمریکا برای خروج از برجام و تلاش دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، اظهار امیدواری کرد که کره جنوبی بتواند از معافیت‌هایی در این زمینه برخوردار شود. 

بیشتر بخوانید:

ژاپن خرید نفت از ایران را تا اکتبر قطع می‌کند

امارات و عربستان جایگزین ایران در بازار نفت هند

کانگ که قرار است امروز (جمعه) از انگلیس به آمریکا سفر کرده و با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود دیدار کند، در چتم هاوس گفت اولین نگرانی این مسئله است که بعد از این چه بر سر مسائل تجاری خواهد آمد. وی در جای دیگری از سخنانش گفت «من بسیار امیدوارم که توافقی میان همه طرفین و آمریکا حاصل شود».

خبرگزاری یونهاپ نیز درباره سخنرانی خانم کانگ در چَتِم هاوس نوشت، وی تاکید کرده است که کره جنوبی قاطعانه خواستار باقی ماندن تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی تا زمانی است که از خلع سلاح اتمی کامل اطمینان حاصل شود.

وی در سخنرانی چتم هاوس درباره مذاکرات با کره شمالی افزود، خواست سیاسی که اکنون وجود دارد در هیچ یک از مذاکرات دوره‌های قبل وجود نداشته است. کانگ گفت، اکنون نگرش کره شمالی تغییر کرده و دیگر مانند گذشته به دنبال این نیست که یک قدرت اتمی شود.

وی تاکید کرد، آنچه کره جنوبی می‌خواهد صلح و رونق دو کره است و خواستار اتحاد ناگهانی دوباره دو کره یا سقوط حکومت کره شمالی نیست. وی اظهار امیدواری کرد بعد از دیدار تاریخی سران دو کره در روز ۲۷ آوریل و بعد از دیدار سران کره شمالی و آمریکا در روز ۱۲ ژوئن، اکنون کره شمالی اقدامات بیشتری برای خلع سلاح اتمی انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    16 1
    نوکر بیچاره.... دلم برات سوخت.... رئیس جمهور کشورتون آمریکاست....
  • US ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    6 1
    واردات هیوندای و کیا و موبایل سامسونگ و ال جی و لوازم خانگی دوو را 30 درصد کاهش بدید کره ایها خودشون میفهمند نباید خرید نفت ایران رو قطع کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس