کد خبر 875161
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
دلار

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی این موضوع را که دولت می خواهد پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را متوقف کند، تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، مهدی کسرایی پور گفت: با توجه به روند غیر معمول و غیر منطقی ثبت سفارش انجام شده از ابتدای امسال تاکنون لازم بود ارزیابی هایی در این باره انجام شود تا دریابیم چه میزان از این ثبت سفارش ها واقعی و مرتبط با نیازهای کشور است. بنابراین قرار شد ثبت سفارش هایی که بانک مرکزی به آن هنوز ارز تخصیص نداده است بازنگری و ارزیابی شوند.

بیشتر بخوانید:

نحوه دریافت ارز همراه حجاج اعلام شد

وی با اشاره به اینکه بازار دوم ارز از نوزدهم تیر شکل گرفت، افزود: با توجه به ساز و کاری که برای فعالیت در این بازار تعریف گردید دو روش برای انتقال ارز و امتیاز واردات در قبال صادرات دیده شده یک حالت این است که خریدار و فرشنده یعنی همان وارد کننده و صادر کننده همدیگر را پیدا می کنند و انتقال با نرخ توافقی ، انجام می شود و در حالت دوم ، صادرکننده های خرد با استفاده از ظرفیت سامانه نیما ارز خود را عرضه می کنند.

وی ادامه داد: در این مدت کم شکل گیری بازار دوم ارز ، 180 میلیون یورو در سمت عرضه ارز از جانب صادرکننده ها پیشنهاد داشتیم که از این میزان 65 میلیون یورو به معاملات قطعی رسید و در سمت تقاضا ( واردات ) از محل گروه سوم هم حدود سه و نیم یورو ارز، فروش رفت.

کسرایی پور افزود: با توجه به روند غیر معمولی که در بحث ثبت سفارش داشتیم کالاها را اولویت بندی کردند.

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع ارز مسافرتی در حال بررسی است و به ستاد اقتصادی دولت ، منعکس شد و در آن جا در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    6 0
    ارز یکبار در سال هیچ تاثیری بر ذخایر ارزی کشور ندارد
  • فرزانه IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    7 0
    باسلام،باتوجه به اينكه همه مردم ايران حق استفاده از امكانات كشور رادارند تخصيص ارز مسافرتي براي يكبار درسال حق همه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس