کد خبر 875027
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
گوشی

شاید مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک اسمارت فون در دنیای امروزی، سرعت و عملکرد بالای آن باشد. به نظر شما هم اکنون سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ کدام اسمارت فون می باشد؟

به گزارش مشرق، شاید مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک اسمارت فون در دنیای امروزی، سرعت و عملکرد بالای آن باشد. به نظر شما هم اکنون سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ کدام اسمارت فون می باشد؟ خیلی ها طرفدار آیفون هستند و محصولات اپل را به عنوان بهترین اسمارت فون های دنیا می شناسند، در حالی که عده ای دیگر طرفدار اندروید بوده و سامسونگ را تولید کننده ی سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ می دانند، البته در ایران اسمارت فون های برندهایی مثل Oneplus و شیائومی هنوز خیلی جا نیفتاده اند. در انتخاب سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ ، معمولا افراد مختلف بر اساس سلیقه های شخصی خود نظر می دهند، اما ما در این مطلب قصد داریم تا سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ را از نظر علمی و بر اساس بنچمارک های مختلف مشخص کنیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره گوشی گلکسی نوت 9

 سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ از نظر بنچمارک antutu

این بنچمارک که یکی از معتبرترین بنچمارک های جهانی می باشد، اسمارت فون های مختلف را بر اساس سه فاکتور عملکردی مختلف، یعنی CPU و تجربه ی کاربر یا همان User experience و عملکرد پردازش گرافیکی ۳ بعدی دستگاه مورد بررسی قرار می دهد. رتبه بندی های زیر مربوط به تیرماه ۹۷ می باشند.

از اندرویدی ها شروع می کنیم. از نظر CPU، جالب است بدانید که گوشی Sony Xperia XZ2 Compact توانسته تا با اختلاف اندکی نسبت به Mi 8 شیائومی در رتبه ی اول قرار بگیرد و اسمارت فون قدرتمند OnePlus 6 هم در رده ی سوم قرار دارد و گوشی گیمینگ Mi Black Shark هم رتبه ی چهارم را به خود اختصاص داده است. حضور Samsung S9+ 9810 در رده ی ششم، LG G7 ThinQ در رده ی یازدهم، HUAWEI P20 Pro در رده ی نوزدهم، Google Pixel 2 XL در رده ی بیست و دوم و Samsung Note 8 SDM835 در رده ی سی و یکم از نکات جالب توجه این رتبه بندی می باشد.

از نظر تجربه ی کاربران، همان طور که انتظار می رفت +S9 سامسونگ توانسته تا گوی سبقت را از رقبا برباید. مدل های S9+ SDM845 و S9 SDM845 سامسونگ به ترتیب اول و دوم بوده و Asus ZenFone 5Z هم در رده ی سوم قرار گرفته است. جالب است بدانید که Google Pixel 2 XL در این رتبه بندی در مکان سی و چهارم جای دارد!

از نظر پردازش گرافیکی، مسلما هیچ کدام از گوشی های اندرویدی نمی توانند از گوشی مخصوص بازی Mi Black Shark شیائومی پیشی بگیرند، اما حضور OnePlus 6 با اختلاف اندک نسبت به Black Shark در رتبه ی دوم در نوع خود جالب توجه می باشد. Mi 8 و Samsung S9+ SDM845 هم به ترتیب در رتبه ی سوم و چهارم قرار گرفته اند.

و در مجموع، Mi Black Shark توانسته از نظر عملکردی مقام سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ در بین اندرویدی ها را به خود اختصاص دهد. البته همان طور که گفتیم این گوشی مخصوص بازی طراحی شده و از نظر طراحی و سایر المان ها شاید مورد پسند خیلی از کاربران قرار نگیرد. در جدول زیر لیست ۱۰ گوشی برتر antutu را مشاهده می فرمایید:

لیست ۱۰ گوشی برتر اندرویدی، antutu

حضور HUAWEI Mate 10 Pro در رتبه ی سیزدهم، HUAWEI P20 Pro در رتبه ی نوزدهم، Google Pixel 2 XL در رتبه ی بیست و ششم و Samsung S8+ SDM835 در رتبه بیست و هشتم هم در نوع خود قابل توجه می باشند.

اما در بین اپلی ها، iPad Pro 12.9-inch, 2nd و iPad Pro 10.5-inch و iPhone X و iPhone 8 Plus از نظر CPU به ترتیب اول تا چهارم می باشند. iPhone X و iPhone 8 Plus و iPad Pro 12.9-inch, 2nd و iPad Pro 10.5-inch هم از نظر تجربه ی کاربران رتبه های اول تا چهارم را به ترتیب به خود اختصاص داده اند.

و اما در مجموع، همان طور که در جدول زیر می بینید، iPad Pro 10.5-inch توانسته تا رتبه ی اول را به خود اختصاص دهد و بر خلاف انتظارها iPhone X در مقام سوم جای گرفته است.

لیست ۱۰ گوشی برتر اپل، antutu

اگر مجموع امتیازات هر دو جدول را باهم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که از نظر عملکردی، بنچمارک antutu به ترتیب Mi Black Shark و OnePlus 6 و iPad Pro 10.5-inch را به عنوان ۳ برنده ی عنوان سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ می شناسد. هر فردی که این مطلب را بخواند، دیگر هیچوقت ارزش گوشی های ارزان قیمت OnePlus را دست کم نخواهد گرفت! جالب است بدانید که در بررسی انجام گرفته توسط سایت معتبر www.digitaltrends.com بر روی ۶ گوشی Essential Phone, iPhone X, Huawei Mate 10 Pro, Galaxy Note 8, OnePlus 5T, and Pixel 2 XL، اسمارت فون OnePlus 5T توانسته بود تا به عنوان سریعترین گوشی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شود. این در حالی است که OnePlus 6 جدیدتر و قوی تر از OnePlus 5T می باشد.

البته اگر فقط CPU را در نظر بگیریم، آنگاه iPad Pro و iPhone X بهتر از هر اندرویدی دیگری بر روی زمین عمل می کنند. Mi Black Shark هم با اختلاف، بهترین پردازش ۳ بعدی را در بین اسمارت فون های دنیا داشته و از نظر تجربه ی کاربران، Samsung S9+ SDM845 با قدرت در رده ی اول قرار گرفته است.

 سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ از نظر بنچمارک Basemark OS II

آیا هنوز هم در قدرت OnePlus 6 شک دارید؟ پس باید بدانید که این اسمارت فون از Basemark OS II بالاترین نمره در بین اسمارت فون های دنیا را دریافت کرده و بالاتر از iPhone 8 و iPhone 8 Plus قرار گرفته است. Apple iPad Pro و Apple iPhone X هم در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

Basemark OS II بسیار شبیه به نرم‌افزار AnTuTu عمل کرده و تست هایی در حوزه های مختلف مثل گرافیک، رم، عملکرد وبگردی و حتی عملکرد دوربین را بر روی اسمارت فون های مختلف انجام داده و امتیازات به دست آمده را با هم ترکیب می کند. نکته ی جالب این است که +Galaxy S9 در این بنچمارک در رتبه ی ۲۷ قرار گرفته است!

سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ از نظر بنچمارک Geekbench 4 single-core

۲ بنچمارک قبلی قابلیت های مختلف عملکردی یک گوشی را در نظر گرفته و نمرات خود را به صورت ترکیبی اعلام می کردند، اما Geekbench 4 single-core فقط به بررسی سرعت تک هسته ی CPU یک اسمارت فون می پردازد. طبق انتظار، از نظر سرعت پردازش تک هسته ای، پردازنده iPhone X در رده ی اول بوده و iPhone 8 Plus با اختلاف ناچیزی در رده ی دوم قرار گرفته است. iPhone 8 و iPad Pro 12.9-inch و iPad Pro 10.5-inch در رده های بعدی قرار گرفتند و تازه پس از آن ها نوبت به یک اندرویدی می رسد! +Galaxy S9 و Galaxy S9 در رده های بعدی جای گرفته اند و پس از آن دوباره اپل با iPhone 7 و iPhone 7 Plus و iPad 9.7-inch عرصه ی رقابت را بر اندرویدی ها تنگ می کند.

حال که محصولات اپل تمام شد، در این لیست به اندرویدی های دیگری به جز سامسونگ می رسیم و Xiaomi Mi Mix 2s و LG G7 ThinQ و Sony Xperia XZ2 Compact در رده های بعدی قرار گرفته اند. جالب است بدانید که از نظر سرعت تک هسته ی پردازنده، در این جدول مدل  iPhone 6s که مربوط به چند سال گذشته است بالاتر از غول های اندرویدی مانند Google Pixel 2 XL و Huawei P20 Pro قرار گرفته است. فقط S9 بوده که تا حدودی موفق شده است آبروی اندرویدی ها را حفظ کند!

سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ از نظر بنچمارک Geekbench 4 multi-core

این بنچمارک بر خلاف مورد قبلی که عملکرد تک هسته ی CPU را مورد بررسی قرار می داد، پردازنده ی اسمارت فون های مختلف را در حالت چند هسته ای مورد بررسی قرار می دهد. در این لیست  iPhone 8 با اختلاف ناچیزی بالاتر از iPhone X قرار گرفته و پس از آن هم نوبت به iPhone 8 Plus و iPad Pro 12.9-inch و iPad Pro 10.5-inch می رسد. تازه از رتبه ی ششم به بعد سز و کله ی اندرویدی ها پیدا شده و Xiaomi Mi Mix 2s و +Galaxy S9 و OnePlus 6 و Galaxy S9 و LG G7 ThinQ در جایگاه ششم تا دهم قرار می گیرند.

جمع بندی

همان طور که گفتیم، هدف ما در این مقاله بررسی اسمارت فون های مختلف از نظر سرعت و عملکرد آن ها می باشد. تقریبا از نظر تمامی بنچمارک ها، محصولات آیفون به لطف سازگاری بالای سخت افزار با نرم افزار همچنان از نظر سرعت پردازش بدون رقیب می باشند، اما در بحث تجربه ی کاربران و قدرت پردازش گرافیکی، اندرویدی های مختلف هم خوب عمل می کنند. همچنین نکته ی دیگری که جلب توجه می کند این است که برندهای جدیدتر مانند وان پلاس و شیائومی با ارئه ی محصولات قدرتمند رقابت شانه به شانه ای را با اپل و سامسونگ آغاز کرده اند، پس وقت آن رسیده که اعتقادات اشتباه قدیمی را کنار گذاشته و به محصولات قدرتمند چینی بهای بیشتری بدهیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    1 0
    پس htc كجاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس