پروانه معصومی

بسیار متأسفم که باید بگویم امروزه ما در سینما دیگر مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم!

به گزارش مشرق ،در گفت‌وگویی به مناسبت هفته عفاف و حجاب از وضعیت حجاب بازیگران زن در سینما انتقاد کرده و نبودن حجاب صحیح در فیلم‌های سینمایی را «دردآور» دانسته است. او در این گفت‌وگو به چند نکته اشاره می‌کند و می‌گوید:

- من بسیار متأسفم که باید بگویم امروزه ما در سینما دیگر مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم! قبل از انقلاب اسلامی شرایط زمانه طوری ایجاب می کرد که بسیاری از هنرمندان مجبور به بی حجابی بودند و علیرغم میل شان برای گذران زندگی بدون حجاب جلوی دوربین ظاهر می شدند اما با وقوع انقلاب اسلامی سینمای ما سینمایی شد که قرار بود در آن مبانی اسلامی مد نظر قرار داشته باشد.

- سینما رسانه بسیار کلیدی و مهمی است و نقش بسیار موثری در حوزه ترویج عفاف و حجاب می تواند داشته باشد. من بارها شاهد آن بوده ام که اگر به خانمی جوان ایراد گرفته می شود که چرا پوشش بد و یا آرایش غلیظ دارد می گوید که در سینما هم وضعیت به همین شکل است!

- خوشبختانه تلویزیون طی تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه داشته و خطوط قرمز را به خوبی رعایت می کند و مسئولان آن هرگز اجازه نداده اند تا بی حجابی و بی عفتی در تلویزیون جایی داشته باشد اما متأسفانه سینما مانند تلویزیون رفتار نکرده به نحوی که امروزه ما نشانی از عفاف و حجاب در آثار سینمایی نمی بینیم. این وظیفه سینما و مسئولان سینمایی کشور است که حجاب برتر را تبلیغ و ترویج کنند و جامعه را به سمت انسانیت و اسلامیت هدایت کنند. 

- این بسیار دردآور است که ما در سینمای کشورمان نشانی از حجاب صحیح و اصولی نمی‌بینیم؛ تصویری که امروز از جامعه ما به جهان مخابره می شود مطابق با عنوان جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که متأسفانه به دلیل کم کاری، بی اعتقادی و یا بی تدبیری مسئولان ذیربط فرهنگی و هنری ما از اصل اساسی اسلام که حفظ حجاب است دور شده ایم و روز به روز بیشتر در دام خواسته ها و امیال دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی گرفتار می شویم.

- امیدوارم هرچه سریع تر با دخالت فوری نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور شاهد بهبود این شرایط تأسف بار باشیم و روزی را ببینیم که سینمای ما در راستای اسلام حرکت می کند.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    56 19
    همین حرفها را زدی دیگر نقش بهت نمی دهند
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    66 11
    وزارتخانه هایی مانند ارشاد که اصلاح طلب هستند دیگر چیزی به نام اسلام و فرهنگ اسلامی نمیشناسند با نهایت تاسف باید گفت ارشاد اسلامی یک پسوند تقریبا بی اثر در نام فرهنگ شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس