کد خبر 871343
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا در بررسی مصوبات مجلس در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بر اساس موازین شرع و قانون اساسی عمل خواهد کرد.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی در واکنش به خبر برخی رسانه ها مبنی بر مکاتبه رئیس جمهور با دبیر شورای نگهبان  و درخواست تایید لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: این مسئله چیز جدیدی نیست و معمولا در هر موضوعی دیگران نظرشان را به شورای نگهبان اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید:

نامه رئیس‌جمهور به آیت‌الله جنتی درباره تصویب لوایح چهارگانه ذیل FATF

وی تاکید کرد: اما آنچه برای شورای نگهبان مهم است بررسی مصوبات مجلس و انطباق آنها با موازین شرع و قانون اساسی است که در خصوص سه مصوبه دریافت شده از مجلس در خصوص پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز بر همین اساس عمل خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تاکنون لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) به شورای نگهبان رسیده و مصوبه جدید مجلس در خصوص اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هنوز به دست ما نرسیده است.

کدخدایی افزود: در خصوص دو مصوبه دریافتی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با چند ایراد شلی مواجه شده و به مجلس ارجاع شده است و لایحه الحاق به پالرمو ... نیز فعلا در دست بررسی است و پس از پایان بررسی، در خصوص آن اعلام نظر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز برخی رسانه ها اعلام کردند که رئیس جمهور در نامه ای به آیت الله جنتی با اشاره به یکی از مصوبات شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی خواستار تایید سه مصوبه مجلس در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شده و هدف آن مقابله با بهانه جویی های آمریکا اعلام کرده است.

برخی کارشناسان، این لوایح را فراهم کننده الزامات مد نظر گروه ویژه اقدام مالی FATF و به منزله خودتحریمی می دانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    57 2
    ننگ برجام بس است تا کی ذلت؟؟؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    55 1
    زمانی که آمریکا نفت ایران را کاملا تحریم میکند و شیوخ کاسه لیس خودشیرینی می کنند و تولیدشان را بالا می برند این نادانیست که زرای مقابله با بهانه جویی آمریکا خودتحریمی را توسط مجلس خودمان انجام و به دست وپای نظام غل و زنجیر ببندیم . انتخابال لیستی نتیجه اش همین خیانت هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس