کد خبر 871196
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
سوئد و سوئیس

شاید کمتر کسی این قرعه را در مرحله یک هشتم نهایی پیش بینی می‌کرد.

به گزارش مشرق، در یکی دیگر از بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، دو تیم سوئد و سوئیس از ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه به وقت تهران در ورزشگاه سن پترزبورگ به مصاف هم خواهند رفت. به این بهانه نگاهی خواهیم داشت به آمار و نکات جالب این مسابقه از نگاه اوپتا:

*این بیست و نهمین تقابل سوئیس و سوئد و اولین تقابل آن ها در یک جام معتبر (جام جهانی+یورو) است.

*سوئد در سه بازی آخر خود مقابل سوئیس شکست نخورده است. (۱ برد و ۲ تساوی) آخرین بازی دو تیم، دیداری دوستانه در مارچ ۲۰۰۲ بود که با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. آخرین پیروزی سوئیس به اکتبر ۱۹۹۴ بازمی‌گردد؛ جایی که سوئیسی ها با هدایت روی هاجسون در مرحله مقدماتی یورو ۹۶ در برن با نتیجه ۴-۲ سوئد را مغلوب کردند.

*بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی در خانه در جام جهانی ۱۹۵۸، سوئد تنها یک بار موفق شده از مرحله دوم عبور کند؛ جام جهانی ۱۹۹۴ که در این مرحله ۳-۱ عربستان سعودی را شکست دادند و در نهایت به عنوان سوم مسابقات دست یافتند.

*سوئد هرگز موفق نشده در جام های جهانی خارج از خانه، بردهای متوالی کسب کند. آن ها در جام جهانی ۱۹۵۸ در خانه دو بار موفق به انجام این مهم شدند؛ یک بار در مرحله گروهی که به ترتیب ۳-۰ و ۲-۱ مکزیک و مجارستان را شکست دادند و یک بار در مراحل حذفی که در یک چهارم و نیمه نهایی، به ترتیب ۲-۰ و ۳-۱ شوروی و آلمان غربی را مغلوب کردند.

*این بازی، پنجاهمین مسابقه سوئد در جام های جهانی خواهد بود. آن ها بعد از مکزیک تیمی هستند که بیشترین بازی را در جام جهانی انجام داده، بدون آن که موفق به فتح مسابقات شوند.

*سوئیس آخرین حضور خود در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی را در سال ۱۹۵۴ و در خانه تجربه کرد. آن ها بعد از آن سه بار به یک هشتم رسیده اند (۱۹۹۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴) و در هر سه دوره بدون زدن حتی یک گل، از دور رقابت ها کنار رقته اند.

*سوئیسی ها تنها یک بار در ۲۵ بازی آخر خود شکست خورده اند. (۱۷ برد و ۷ تساوی) این شکست در اکتبر ۲۰۱۷ و با نتیجه ۲-۰ مقابل پرتغال رقم خورد.

*۱۱ گل از ۱۴ گل آخر سوئیس در جام جهانی در نیمه دوم به ثمر رسیده است؛ از جمله ۴ گل از ۵ گل آن ها در این دوره.

*مارکوس برگ و امیل فورسبرگ در مجموع ۲۱ شوت از ۳۷ شوت سوئد در جام جهانی را شلیک کردند. (۵۷ درصد) اما هیچ کدام از آن ها موفق به گلزنی در مرحله گروهی نشدند.

*استفان لیخشتاینر به علت محرومیت در بازی مقابل سوئد حضور نخواهد داشت. از یورو ۲۰۰۸ به این سمت، سوئیس ۱۵۹۰ دقیقه در جام های بزرگ (یورو+جام جهانی) حضور داشته و لیخشتاینر فقط ۲۵ دقیقه از این دقایق را از دست داده بود.

*ز زمان رسیدن سوئیس به یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۵۴، ژردان شکیری تنها بازیکنی است که موفق شده برای این تیم در مراحل حذفی جام های بزرگ گلزنی کند. (در یورو ۲۰۱۶ مقابل لهستان)

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس