کد خبر 869720
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
نماز جمعه

خطیبان نماز جمعه سراسر کشور، این‌ هفته پیرامون مسائل مختلف با مردم و مسئولین سخن گفتند. انتقاد از مسائل اقتصادی و معیشتی روز و عدم نظارت بر آن‌ها در بیشتر صحبت‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، خطبه‌های این هفته نماز جمعه (8 تیرماه) با حضور مردم خداجو و همیشه در صحنه ایران اسلامی در سراسر کشور در حالی  برگزار شد که مطالبات  ائمه جمعه بیشتر مراکز استان‌ها رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته بود.

نباید در مجلس ناامیدی راه داشته باشد

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چنین نهادی نباید عدم توجه به مسائل اساسی کشور و ناامیدی معنی و مفهومی داشته باشد. صفایی بوشهری همچنین در رابطه با مشکلات کشاورزی استان بوشهر افزود: در بخش کشاورزی شرایط نباید به گونه‌ای باشد که کشاورزان به دلیل فقدان توجیه اقتصادی قادر به برداشت محصول خود نباشند.

مسؤولان فرصت را برای سودجویان مهیا نکنند

حجت‌الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به افزایش قیمت طلا و سود هنگفت عده‌ای از پیش فروش سکه‌های طلا گفت: باید مقرراتی وضع شود تا در کشور چنین مشکلاتی پیش نیاید و مسؤولان اقتصادی باید مراقب باشند طوری عمل نکنند که فرصت برای سودجویان ایجاد شود.

نسبتی با نطق نمایندگان و مشکلات مردم وجود ندارد

آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان ملت در مجلس برای حل مشکلات کشور گره‌گشا دانست و آن را  سبب برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد. لطفی اولویت مجلس در قانون‌گذاری باید در جهت حل مشکل طبقات ضعیف و متوسط جامعه باشد. وقتی مردم رادیو را باز می‌کنند نسبتی بین مشکلات و خواسته‌های خود با نطق‌های نمایندگان نمی‌بینند.

 قوه قضائیه با دانه‌درشت‌های مفاسد اقتصادی برخورد کند

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید با دانه‌درشت‌های مفاسد اقتصادی پررنگ‌تر برخورد کند، گفت: قوه قضائیه با معرفی دانه‌ درشت‌های مفاسد اقتصادی را به مردم، به اجرای عدالت نزدیک‌ تر خواهد شد هر میزان که قوه قضائیه بتواند خود را چابک کند و به پرونده‌ها سریع‌تر رسیدگی کند، قطعاً رضایت‌مندی مردم هم بالاتر می‌رود.

منافقان کور خواندند که مردم نظام اسلامی را با مسائل دنیوی عوض کنند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز  با بیان اینکه مشکل بزرگ جامعه ما که بهانه دشمن برای فتنه‌انگیزی می‌شود، مسئله اقتصادی است، اظهار داشت: مؤمن و منافق به اشکال مختلف با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند.

مؤمن به دنبال این است که در شرایط سخت اقتصادی به نوعی به مردم کمک کند اما منافق نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه منتظر است تا به انقلاب اسلامی و نظام ضربه بخورد و بی‌توجهی می‌کند تا شاید مردم از رهبری دست بردارند اما همه‌ی منافقان کور خواندند.

حداقل برخورد با مسؤول مفسد برکناری اوست

 آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که حداقل برخورد با مسؤول مفسد این است که برکنار شود و بررسی شود این اموال را از کجا آورده است. وقتی دولت چندین بار اعلام می‌کند ارز دولتی به شرکت‌ها داده شده است باید بررسی کند که این شرکت‌ها کالا را وارد کرده‌اند یا نه؟ آیا آن را احتکار کرده‌اند یا نه؟ و آیا آن را با قیمت ارز دولتی به فروش رسانده‌اند یا این‌که با ارز آزاد در بازار فروخته‌اند.

 رسیدگی فوری به وضعیت بازار سکه و ارز/ مسؤولان به فکر حل مشکلات باشند

آیت الله حسینی بوشهری خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه وضع ارز و سکه و نقدینگی مردم نیازمند بررسی است گفت: چرا چنین مسائلی در جامعه ما اتفاق می‌افتد؟ این سخن همه مردم است و باید اقدام عملی داشت و بهانه را از دشمن گرفت. هر اقدام در عرصه اقتصادی که به رشد بیانجامد معروف است؛ اگر جامعه از برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی احساس رضایت کردند اقدامی مهم و قابل توجه صورت گرفته است.

دولت از همه فکرها برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج گفت: مشکلات اقتصادی و رفع آن‌ها راهکارهایی دارد از جمله این که با مفسدان اقتصادی برخورد قوی شود و دولت باید از همه فکرها برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند.

حسینی‌صدر از اتحاد به عنوان مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکلات اقتصادی یاد کرد و افزود: چه ایرادی دارد که از همه کارشناسان و افراد خلاق برای رفع مشکلات کشور استفاده کرد.

نباید ارز دولتی برای واردات بنجل صرف شود/ اخلال‌گران اقتصادی به مردم معرفی شوند

امام‌جمعه رشت نیز با انتقاد از رسانه‌ها در مواجهه با نوسانات ارزی تصریح کرد: دولت ارز دولتی را در اختیار برخی از واردات کنندگان می‌گذارند تا جنس بنجل وارد کشور شود اما صداوسیما و رسانه‌ها در معرفی آن‌ها پرده به چهرشان می‌کشند درحالی‌که باید معرفی شوند تا مردم اخلال‌گران اقتصادی را بشناسند. حجت‌الاسلام فلاحتی با تأکید بر اینکه باید نقاط قوت و ضعف مردم شنیده شود خاطرنشان کرد: باید با شنیدن ضعف‌ها و نقاط قوت در مردم، برای مردم کارکرد و در پی حل مشکلات آن‌ها شتافت.

آمریکا هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده است/ ضرورت تسریع دولت در انتصاب استاندار کرمان

حجت‌الاسلام حسن علیدادی ‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: ترورهای کوری که در کشور طی سال‌های اول انقلاب رخ داد اشاره داشت و آنها را نوعی دیگر از حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: آمریکا امروز جنایات متعددی را به اسم حقوق بشر در دنیا دارد.

علیدادی ابراز داشت: آمریکا تابلوی ضد جنگ را بر سر می‌گیرد، اما از شرق و غرب عالم قتل عام دارد، تابلو مبارزه با تروریسم را در دست دارند، اما تروریسم‌های جهنمی را تجهیز می‌کنند و به جان مردم محروم و مستضعف می‌اندازد.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ بحران آب طی سال‌های آینده را جدی بگیریم

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های امروز اردبیل گفت:‌ آمریکا در حالی ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند که کسی به جنایت‌های این کشور در کل دنیا رسیدگی نمی‌کند و آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است. نمونه این جنایت‌ها در سرتاسر دنیا توسط آمریکا در حال انجام است و این مسأله بر کسی پوشیده نیست.

مسائل اقتصادی نیازمند نظارت دقیق است/ مردم در این شرایط به فکر هم باشند

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد:برخی گمان می‌کنند با صنعت گردشگری، فرهنگ ما خراب می‌شود، ما اگر فرهنگ دینی خودمان را درست کنیم گردشگری نه تنها تهدید نیست بلکه به اقتصاد مردم هم کمک می‌کند ضمن اینکه با تأسف باید گفت همان خارجی‌ها به اندازه برخی از داخلی‌ها اهل آرایش و تبرج نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده قضایی ایران 70 میلیونی ما معادل هندوستان با یک‌میلیارد و اندی جمعیت است، گفت: باید مفاسد از ریشه خشکانده شود تا جامعه روز خوش پیدا کند. 

دشمن به دنبال تبدیل مشکلات اقتصادی به بحران است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت:  امروز صادرات نفت، گاز و پتروشیمی ما به خوبی انجام می‌شود. در بحث ارز  نیز در کشور کمبودی وجود ندارد و باید مدیریت صورت گیرد لیکن دشمنان می‌خواهند مشکلات معیشتی و اقتصادی ما را به صورت بحران دربیاورند. 

عدم برخورد با مفاسد اقتصادی، اسلام و انقلاب را به خطر می‌اندازد

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد گفت: درگذشته به افرادی که زندگی اشرافی داشتند طاغوتی می‌گفتند، این افراد معمولاً بدنام بوده و مردم به آن‌ها اهمیتی نمی‌دادند، چه شده که امروز این فرهنگ تغییر کرده است؟

وی با بیان اینکه اگر در خصوص مفسدان اقتصادی اقدام مؤثری صورت نگیرد انقلاب، اسلام و اعتقادات عمومی درخطر قرار می‌گیرد، افزود: اقتدار ایران در حال حاضر در دنیا زبانزد است بنابراین برخورد با مفاسد اقتصادی نباید برای دستگاه مقتدر قضایی کاری سخت باشد.

منفورتر از آمریکا، افرادی هستند که خواهان مذاکره با آمریکا شدند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین گفت: منفورتر و جنایتکارتر از آمریکا کسانی هستند که با ادعای مسلمانی به دنبال مذاکره با آمریکا و تسلیم شدن در برابر غربی‌ها هستند.

جنایت‌های آمریکا آن‌قدر گسترده است که هرچه بدی در جهان می‌بینیم از این شیطان بزرگ و استکبار جهانی است.

اتحاد و هم‌صدایی ملی راه‌کار مقابله با دسیسه‌های آمریکاست

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان گفت:  همگامی و هم‌صدایی را از راه‌کارهای مقابله با امریکا است و  این همراهی باید در بین سران قوا و مسؤولان بیشتر نمایان باشد.

وی الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی، دانش بومی، توان داخلی و توجه به مصرف درست را از دیگر راه‌کارهای عبور از وضعیت فعلی برشمرد و افزود: توسل به خارج از کشور از جمله آمریکا کمکی به برون رفت از مشکلات نخواهد کرد.

معیار سنجش عملکرد افراد رفتار انقلابی و غیرانقلابی است/ مسئولین بصیرت داشته باشند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج، گفت: امروز عملکرد مسئولین بر پایه اصلاح‌طلب بودن و یا اصولگرایی بررسی نمی‌شود بلکه معیار و ملاک ارزیابی افراد انقلابی و یا غیرانقلابی بودن است. اگر همه مردم همراه هم در یک جبهه برای پیروزی کشور تلاش کنند قطعاً موفق خواهند شد.

شعار مرگ بر آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود/  آفرین به بازاریان سراسر افتخار تبریز

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز گفت:‌ باید به اصناف و بازار تبریز آفرین گفت که همانند سابق به دشمن بهانه‌ای ندادند. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا با چهره منفور خود چگونه ادعای حمایت از حقوق بشر دارد، گفت: شعار مرگ بر آمریکا هرگز فراموش نخواهد شد. 

آمریکا حقیرتر از آن است در برابر ملت ایران عرض‌اندام کند

 آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد گفت: آمریکا حقیرتر از آن است که بتواند در برابر ملت بزرگ ایران اسلامی عرض‌اندام کند و راه به‌جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: آمریکا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند در نتیجه می‌توان دریافت حقوق بشر آمریکا حمایت از جنایتکاران و متجاوزان و حامی رژیم صهیونیستی بودن است.

مسئولان اتاق جنگ اقتصادی تشکیل دهند/ دشمنان دنبال توطئه‌های جدید هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی گفت: جنگ امروز علیه نظام اسلامی جنگ اقتصادی است و مسئولان باید اتاق جنگ تشکیل دهند تا مردم از شر بلای گرانی خلاص شوند.

وی ادامه داد: دشمن از بیرون تحت‌فشار گذاشته و فرصت‌طلب‌ها ملت را در فشار اقتصادی قرار می‌دهند و پسندیده نیست که با احتکار بازار به هم بریزد و مردم در فشار اقتصادی باشند.

حل مشکلات اقتصادی نیازمند دلسوزی مضاعف مسئولان است

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد:دشمن به دنبال نابودی نظام از طریق جنگ اقتصادی است که باید در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار بود.

وی تصریح کرد: آمریکا تا زمانی که در برجام بود هیچ نفعی برای مردم و کشور نداشت و اکنون با خروج از این معاهده بین‌المللی به دنبال افزایش فشار بر ملت ایران است.

دولت مخلان اقتصادی را شناسایی و با آنان برخورد جدی کند

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته بندر عبا گفت:‌ اجناسی که موجود است را نخریم تا قیمت‌ها افزایش نیابد، خرید بی‌مورد اجناس سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

امام جمعه بندرعباس بیان‌ داشت: ‌دولت باید مخلان اقتصادی کشور را شناسایی و با آنان برخورد جدی کند.

عمق کینه دولت آمریکا علیه ملت ایران آشکار است/ لزوم برخورد هوشمندانه دولت با مشکلات

آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه گفت: آمریکا همواره با استفاده از سیاست‌های نادرست و استکباری به‌دنبال سلطه بر کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه سابقه اقدامات خصمانه آمریکا علیه مردم ایران به هفتاد سال گذشته می‌رسد، عنوان کرد: آمریکا هر لحظه اهداف شوم خود را با روش‌های نادرست علیه ایران اسلامی دنبال کرده است. در این برهه حساس دولت باید اوضاع و شرایط موجود را با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق ساماندهی کند.

با تضعیف قوا کاری پیش نمی‌رود/ گرانی تحمل مردم را کم کرده است

حجه السلام سید علی شاهچراغی در نماز جمعه این هفته  شهر ری گفت: مسؤولین باید فکر عاجلی در زمینه اقتصادی داشته باشند.  یکی از وظایف قوه قضاییه در ایستادگی در برابر مفسدان اقتصادی است امروز دشمن با جریانات پیش آمده سعی بر روبرو قرار دادن مردم با مسؤولین را دارند. 

وی بیان داشت: از دیگر جنایاتی که در یمن رخ می دهد و کشتار زنان و کودکان بی دفاع امریکا مدعی حقوق بشر است چون عربستان امکان ندارد بدون حمایت این دولت کاری به پیش ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس