کد خبر 868359
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
 پهپاد اسرائیلی

وزیر دفاع ترکیه با افشای اینکه رژیم صهیونیستی پهپادهای تهاجمی معیوب به این کشور فروخته، این مسئله را دلیل مشکلات در عملیات هوایی علیه پ.ک.ک در شمال عراق دانست.

به گزارش مشرق، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه گفت که رژیم صهیونیستی عامدانه هواپیماهای بدون سرنشین معیوب به آنها فروخته که قابلیت استفاده و پرواز موثر ندارند.

جانیکلی در مصاحبه با روزنامه «ینی شفق» افشا کرد که پهپادهایی که رژیم صهیونیستی در سال 2005 به ترکیه فروخته، دارای نقص‌های فنی متعددی بوده و به همین دلیل بمباران مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شمال عراق با مشکلات مختلفی مواجه است.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» در گزارشی از این مصاحبه به نقل از وی نوشت که این معایب از سوی مهندسان رژیم صهیونیستی به طور عامدانه در این پهپادها ایجاد شده و باعث گردیده تا حملات هوایی به مواضع گروهک پ.ک.ک در شمال عراق بارها به هدف اصابت نکند.

بیشتر بخوانید:

افشاگری مامور سابق سیا از اقدامات توطئه‌ای آمریکا

رژیم صهیونیستی در سال 2005 و در ذیل قرارداد تسلیحاتی به ارزش 190 میلیون دلار، 10 فروند پهپاد تهاجمی مدل «هیرون» (Heron) به ترکیه فروخت. این قرارداد سپس با مخالفت‌ها و انتقاداتی در داخل دو دولت مواجه گردید که در نهایت منجر به امتناع رژیم صهیونیستی از ارائه قطعات یدکی و خدمات پس از فروش به ترکیه شد.

ترکیه نیز پس از اختلافاتی که با این رژیم درپی عملیات نظامی علیه نوار غزه در سال 2008 پیدا کرد، پرداخت مابقی هزینه این قرارداد را به تعویق انداخت.

وزیر دفاع ترکیه در این باره توضیح داد: «ما (در سال 2010) پهپادهای هیرون را از اسرائیل تحویل گرفتیم. ما دلارهای زیادی برای آنها پرداخت کردیم اما هرگز نتوانستیم که به صورت مؤثر از آنها استفاده کنیم».

جانیکلی سپس با متهم کردن رژیم صهیونیستی به معیوب ساختن عامدانه این پهپادها، افزود: «مهندسان اسرائیلی در سامانه‌های اطلاعاتی این پهپادها دستکاری و خرابکاری کردند. بعد از آن بود که متوجه شدیم چرا بمب‌های ما به صخره‌ها برخورد می‌کرد یا هدف را از دست می‌داد».

صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اظهارات، با صدور بیانیه‌ای گفت چنین اتهاماتی «توهم‌آمیز و بی‌ارزش» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    25 19
    مگه اسرائیل میاد دوستای کرد خودشو به ترکیه حامی مردم فلسطین بفروشه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    15 1
    این پهپادها در ۲۰۰۵ خریداری شده بود از آن موقع به بعد ترکیه خودش پهپاد های بومی خود را تولید و استفاده میکند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 1
    خود پهپاد های اسراییل رو سوریه منهدم میکنه چه برسه به این که این پهپادها در دست دیگران خوب کار کنه چون که تکنولوژی ساخت پهپاد هنوز در مرحله کاملی نیست
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    11 16
    خب بی شرف تو.که اینقدر ادعای. ضد اسراییلی داری چرا پهپاد از اسراییل میخری؟ چطور بین این همه کشور اف 35 را فقط به تورچیه وحشی میدهد آمریکا...
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    14 9
    خب کاملا طبیعیه اسرائیل سلاحی بده که نوکرانش در قندیل رو مورد هدف قرار بده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس