کد خبر 868145
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
جهرمی

در پی افزایش شدید قیمت گوشی تلفن همراه، وزیر ارتباطات از سه اقدام فوری برای کنترل قیمت گوشی و شفاف‌سازی در بازار خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد جواد آذری جهرمی از سه اقدام فوری برای کنترل قیمت گوشی تلفن همراه و ایجاد شفافیت در این بازار  خبر داد و اظهار داشت: در اقدام اول امشب لیست کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه به آنها تخصیص پیدا کرده و افرادی که گوشی وارد کرده‌اند منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فهرست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی +جدول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ همچنین در اقدام دوم در راستای رعایت حقوق مصرف‌کننده از طریق سامانه همتا با شماره‌گیری کد دستوری *۷۷۷۷# امکانی ایجاد می‌شود که مردم می‌توانند با استعلام شماره موبایل مطلع شوند که این گوشی با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده یا خیر و اگر گوشی را با قیمت نجومی خریداری کردند از طریق تعزیرات پیگیری کنند که چرا کالا با قیمت گران‌تر فروخته شده است.

وی افزود: اقدام سوم مقابله با فساد است که از طریق کارگروه پروژه ثبت شناسه تلفن همراه متشکل از وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره شرکت‌هایی که ارز واردات گرفته‌اند نحوه ارائه به شبکه توزیع بررسی می‌شود و تخلفات احتمالی برای برخورد و رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

 وزیر ارتباطات که به تازگی در واکنش به گرانی شدید بازار موبایل از سودجویی برخی افراد در فروش ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات در بازار آزاد خبر داده و اعلام کرده بود تا ساعتی دیگر اسامی ۴۰ شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند را اعلام می‌کند.

وی تاکید کرده بود: پشت پرده گوشی های گران قیمتی که امروز اتفاقا در بازار با ارز بالایی محاسبه می شوند و به فروش می رسند، افراد سودجویی  هستند که ارز را گرفته و در بازار به مردم ارائه کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 1
    تا دیروز که میگفتید ارز۴۲۰۰تومنی به این صنف ندادند؟!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    4 1
    تو را به خدا هیچ اقدامی نکنید ، اوضاع بدتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس