تالار وحدت

تالار وحدت در فعالیتی قابل تامل به اجاره یک مارک لوازم آرایشی درآمد تا جولانگاه بزرگان هنر بدل به جولانگاه مرگ تعقل شود. مسئولان بنیاد رودکی در چنین شب فاجعه‌باری، در روسیه به سر می‌برند!

به گزارش مشرق، در فقدان نمایش‌ها و موسیقی‌ها در تالار وحدت و همهمه این‌ رزوهای جام جهانی در کشور روسیه، تالار وحدت بار دیگر میزبان اتفاقی قابل تامل و البته فاجعه‌بار شده است.

ماجرا از این قرار است که یکی از  مارک‌های مشهور لوازم آرایشی، با اجاره چند ساعته تالار وحدت مراسم قرعه‌کشی خود را برگزار کرده است! در این مراسم که با موج وسیع حمایتی از تبلیغات صفحات پربازدید اینستاگرام در حوزه لوازم آرایشی روبه‌ رو شد  فضای تأسف باری از مرگ فرهنگ رقم خورد که دل‌ هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

واردات سرسام آور لوازم آرایشی به کشور

برپایه این گزارش، پیش از این نیز تالار وحدت برای اجرای تبلیغات شرکت رنوی فرانسه در اختیار این شرکت قرار گرفته بود تا از محصولات تازه خود در ایران رونمایی کند. در پی انتشار این خبر با فشار علی مرادخانی، معاون هنری وقت وزارت ارشاد خبرنگار مربوطه  از کار برکنار شد!

این روزها که کاروان بنیاد رودکی با هزینه هنگفتی که منبع مالی آن هنوز مشخص و شفاف نشده است، در هوای ناز سن‌پترزبورگ به سر می‌برند و از تابستان 40درجه‌ای تهران در امان مانده‌اند؛  صفی‌پور با امضای قرارداد تبلیغاتی شرکت‌ لوازم آرایشی برای تالار وحدت آبرویی نگذاشته است. انتقادها از صفی‌پور در دو سال اخیر، به خصوص در زمینه بازسازی وحدت بسیار شدید بوده است. این در حالی است در تغییرات معاونت هنری، مدیر بنیاد رودکی کماکان در طبقه هفتم وحدت باقی مانده است و حتی در یک پروژه عجیب با امضای برخی موسیقدانان حضورش در این بنیاد را تثبیت کرد.

گفتنی است که تصاویر منتشر شده در این خبر در صفحه یکی از عاملان تبلیغاتی اینستاگرامی با 1میلیون و 200هزار دنبال‌کننده استخراج شده است اما برخی از Storyهای این مدل به دلایل قوانین جمهوری اسلامی قابل انتشار نیست.  در این تصاویر می‌توان دید تالار وحدت جولانگاه افرادی با چهره و عملکرد قابل تامل شده است.  مراسم قرعه‌کشی خریداران یک مارک لوازم آرایشی با حضور  دخترکان به ظاهر زیبارویی برگزار شد که یک به یک از پلکانی صعود می‌کردند که در همان دم فرهنگ و هنر از آن هبوط می‌کند.

حال صفی‌پور باید پاسخ دهد تالاری که روزی جایگاه سیمرغان موسیقی ایران و جهان بوده است، چگونه جولانگاه فعالیت‌های این‌ چنین شده است. فاجعه باید یک به یک رقم بخورد تا شاید مسئولان فرهنگی نسبت به ولنگاری‌های فرهنگی کمی به خود بیایند. شاید کافی باشد کمی به ویدئویی انضمامی به این گزارش نگاهی بیاندازند تا ببیند قصه از کجا به کجا رسیده است.

این نکته نیز قابل ذکر است در مواجهه هنرمندان با تالار وحدت، بنیاد رودکی در قرارداد های منعقد شده خود با گروه های تئاتری بندی را درج می‌کند مبنی بر کسر  9% مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری و این در حالی رخ می‌دهد میان خانه تئاتر، خانه سینما و خانه موسیقی و سازمان مالیاتی کشور توافق شده است گروه‌های هنری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشند. 

به راستی کمیته مبارزه با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی، در مواجهه با این‌گونه مسائل چه راهبرد و راهکاری را مدنظر دارد؟ آیا این کمیته از فاجعه اخیر در تالار وحدت اطلاع دارد؟ آیا اقتدار فقط آن است هنرمندی را بابت یک تصویر ممنوع الفعالیت کنند؟ آیا اجازه دادن به واینرهای میلیونی اینستاگرام که خلاف همان عرف جامعه مدنظر شما اقدام می‌کنند، از قصورات شما نیست؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    19 0
    فقط احتمال دهید یک صدم این حادثه در دولت نهم یا دهم رخ می داد تا همه اربابان بصیرت عزای عمومی اعلام کنند. دروس حوزه ها سه روز تعطیل شود. آقای علی مطهری دولت را به خاطر تلاش برای ساخت کاباره له کند و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس