کد خبر 867290
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
گل آفساید ایران به اسپانیا

قضاوت داور اروگوئه ای بازی ایران و اسپانیا شاید در ظاهر در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود اما تحلیل مسابقه ساعت ها بعد از آن نشان می دهد که آندس کنها قضاوتی یکطرفه و به سود حریف قدرتمند اروپایی داشته است.

به گزارش مشرق، آنرس کنها داور اروگوئه ای بازی تیم های ایران و اسپانیا با آن اسم مسخره اش! در روند مسابقه به سود حریف قدرتمند تیم ملی تاثیرگذار بوده است. در همان حین مسابقه هم عجیب بود که چرا او تقریبا تمام صحنه های 50-50 را به سود اسپانیا سوت می زد اما اتفاقات دیگری هم در حین مسابقه رخ داده که روند و نتیجه بازی تاثیرگذار بوده است.


کلاهت را بالا بگذار، اینفانتینو!
برخی کانال ها مدعی شده اند اینفانتینو که یکی از میهمانان بازی ایران و اسپانیا بود به مهدی مهدوی کیا از سبک بازی دفاعی ایران انتقاد کرده است. اگر اینگونه بود ای کاش مهدی به او می گفت آقای رئیس فیفا ! بهتر است به وضعیت داوری این مسابقه و در کل مسابقات جام جهانی رسیدگی کنی! به جرات می توان گفت علیرضا فغانی بهترین قضاوت را تا این لحظه در جام جهانی داشته است و داوری مساله دار کم نبوده است. مثل داوری بازی روسیه و مصر که داور خطای فن کمر بازیکن روس در هجده قدم را خطای بیرون اعلام کرد. همین آندرس کنها در بازی فرانسه و استرالیا پنالتی به آن وضوح را ندید و تصاویر ویدئویی به کمک او آمدند. حالا او چرا برای یک بازی دیگر آن هم در دور دوم انتخاب می شود سوالی است که اینفانتینو باید به آن جواب بدهد. او در بازی ایران و اسپانیا نیز قضاوتی بحث برانیگز داشت و حتی اگر نگاه منصفانه ای وجود داشته باشد رفتار او می تواند مستوجب جرایمی هم باشد.


بی عدالتی آقای قاضی
کنها در بازی ایران برابر اسپانیا یک قضاوت ناعادلانه داشت. او روی گل اسپانیا به سیستم ویدئویی var مراجعه کرد اما روی صحنه خطای دیه گو کاستا روی علیرضا بیرانوند این کار را نکرد تا مهاجم اسپانیا توی بازی بماند و گل را هم او بزند. کاستا در دقایق ابتدایی بازی وقتی بیرانوند توپ را با تاخیر از روی زمین برداشت با رفتاری بسیار عجیب درحالی که نگاه های ناخوشایندی به بیرانوند می کرد با استوک پای دروازه بان تیم ملی ایران را لگد کرد. کاری که اگر در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بود حتما با کارت قرمز داور مواجه می شد.


خطا آزاد برای اسپانیا
ماجرا به حدی واضح بود که در فضای مجازی اخبار و ویدئوهای زیادی از حرکات عجیب داور اروگوئه ای مسابقه منتشر و پخش شد. او به خطاهای پشت سرهم بازیکنان اسپانیا که موقعیت هایی را ایران می گرفت کارت نداد اما به بازیکنان تیم ایران به راحتی کارت زرد داد. خطای شدید دیوید سیلوا روی وحید امیری در دقیقه 13 که موقعیت خطرناک تیم ایران را گرفت و سپس خطای داوید سیلوا روی امید ابراهیمی در دقایق اضافی و متعاقب آن خطای محکم کارواخال روی وحید امیری مستحق کارت زرد بودند اما داور از آن ها عبور کرد.


بی احترامی های داور
اما مهمترین موضوعی که از داوری بازی ایران و اسپانیا در رسانه های سراسر جهان بازتاب پیدا کرده صحنه برخوردهای ناعادلانه با بازیکنان دو تیم و به خصوص کاپیتان های دو تیم است. ویدئوها و عکس هایی از داور مسابقه منتشر شده که او با احسان حاج صفی پرخاشگرانه و به شدت عصبانی برخورد می کند اما با آندرس اینیستا کاپیتان تیم اسپانیا برخوردی کاملا محترمانه و آرام دارد. این تصاویر بشدت در فضای مجازی مورد بحث قرار گرفتند و از رفتار ناعادلانه داور مسابقه با بازیکنان دو تیم انتقاد کردند. آندرس کنها با قضاوت مغرضانه و ناعادلانه اش بیش از هر داور دیگری سلامت داوری مسابقات را با ابهام مواجه کرد. اگر مشکلات داوری او فنی بود می شد به خطاهای انسانی ربط داد اما رفتار دوگانه اش با بازیکنان دوتیم موضوعی اخلاقی است که باید توسط فیفا و کمیته های اخلاق بررسی شود. او که به دلیل همزبانی اش با بازیکنان انتخابش از بنیان زیر سوال است حالا به خاطر انتشار عکس ها و ویدئوهایی که حاکی از رفتار توهین آمیزش با کاپیتان ایران و رفتار مهربانانه اش با کاپیتان اسپانیا با اتهام نمایش بی عدالتی درداوری مسابقات و وسعت جام جهانی است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاروق IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    7 75
    خجالت نمیکشید بعد اون بازی کثیف حالا مدعی شدین که داوری ناعادلانه بود ابروی هرچی فوتبال بردین
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
      12 1
      خودت خجالت بکش میگفتی بهتر بازی میکردیم
  • طاهری IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    19 3
    اصلا ایران هیچ وقت از بازی با تیمهای قوی شانس نیاورده چون هم باید از اونها بخوره هم از داور کل دنیا به خاطر سیاسی بازی هیچ وقت نمیخوان ایران رو بالاتر از خودشون ببینن
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    4 11
    بابا جمع کنید ایران اصلا کل یه نیمهو نصف نیمه تو دفاع بود اونم 11 نفره بعد چند تا حمله کر دیگه اتیوپی هم جلوی تیم های بزرگ لااقل چند تا حمله می کنه
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    9 2
    کاملا یکطرفه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس