کد خبر 867276
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
تشییع حجت‌الاسلام حسینی استاد اخلاق

ابوالفضل ظهوری تهیه کننده برنامه «اخلاق در خانواده» خاطراتی جالب از همکاری با حجت الاسلام حسینی را نوشته که در ادامه می خوانید.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ظهوری تهیه کننده برنامه «اخلاق در خانواده» در یادداشتی در مورد مرحوم حاج آقا حسینی نوشت: اوایل دهه ۶۰ بود که بار دیگر با حاج آقاحسینی در هیئت محله مانوس شدم، آن زمان در شبکه یک مسئولیت کوچکی داشتم، از حاج آقا برای دو برنامه نیم ساعته دعوت کردم او هم استقبال کرد.

مدیران رده بالا وقتی استقبال مردم را از این دو برنامه دیدند، درخواست کردند که این برنامه ادامه پیدا کند.

سال ۶۴ برنامه «اخلاق درخانواده» را شروع کردیم، خیلی سریع برنامه گل کرد، تلاش حاج آقا حسینی و من به عنوان تهیه کننده این بود که ضبط این برنامه در شهرستانها و در بیرون از استودیو انجام شود.

بسیاری از سوژه ها را حاج آقاحسینی طراحی می کرد، از آوردن بشقاب عدس پلو به جلوی دوربین برای اینکه به عنوان مثال شوهر از غذای همسر ایراد نگیرد تا برنامه ویژه روزه که در کنار سد لتیان ضبط شد و روزه را به تراکم انرژی پشت سد در انسان تشبیه کرد.

یکبار در سفری که در زمستان بسیار سرد به آذربایجان شرقی رفته بودیم، او یک گلوله برفی را در دست گرفت و آغازسخن کرد، پس از پایان فیلمبرداری متوجه شدیم تابش نور آفتاب باعث شده تا حاج آقا اذیت شود، این موضوع در تصویر هم مشخص بود، مجبور شدیم یک بار دیگر این برداشت را که ۲۰ دقیقه زمان داشت ضبط کنیم، او دوباره در این بیست دقیقه باگلوله برفی سخن گفت و مقاومت در برابر مشکلات را تبیین کرد.

بیشتر بخوانید:

پیکر حجت‌الاسلام حسینی از مقابل مسجد فائق تشییع شد

عکس/ تشییع حجت‌الاسلام حسینی استاد اخلاق

او آن روز سرمای سختی خورد ولی شکرگذاربود که برنامه خوب از کار درآمده است.

فردای آن روز در هنگام برگشت به تهران متوجه شدیم که در نیریز فارس سیل آمده است، حاج آقا پیشنهاد دادند که به جای بازگشت به تهران به شیراز برویم.

برای سفر به شیراز پول نداشتیم، حاج آقا از یک مسافر ده هزارتومن قرض کردند تا بلیط بخریم، ویژه برنامه ای که در نیریز ضبط شد  خیلی تاثیرگذاربود.

او بسیار خوش اخلاق  وساده زیست بود، درسفر و حضر همراه بود واهل تشریفات و گله کردن نبود، جز انسانیت و علاقه به آرامش خانواده ها هدفی نداشت، خدا از کسانیکه شایعه های دروغ و بی پایه را برای شخصیت های محبوب می سازند نگذرد.

من سالها در کنار او بودم و او را بسیار پاک و مهذب یافتم، بیش از چهل سال در یک خانه قدیمی در جنوب شهر زندگی می کرد و امام جماعت مسجد فایق بود.

در ابتدای «اخلاق در خانواده»، برای تنوع برنامه خلاصه ای از فیلم همسرایان عباس کیارستمی را برای پخش در برنامه آماده کردم و به او هم نشان دادم، خیلی استقبال کرد این فیلم در برنامه ای با موضوع اهمیت گوش دادن اعضای خانواده به یکدیگرپخش شد.

نگران بودم آقای کیارستمی موافقت نکنند که بخشهایی از فیلم کوتاه شود و جیغ زدن و سیگار قهرمان داستان حذف شود، نزد او رفتیم و او گفت اگر فیلم من کمکی به غنای برنامه می کند موافقم، شاید اولین روحانی که آقای کیارستمی را تحت تاثیر قرارداده بود حاج آقاحسینی بود.

بسیاری ازخانم هایی که باطن مذهبی وخوش قلبی داشتند ولی از نظر ظاهر وحجاب خیلی اهل رعایت نبودند، جذب حاج آقا می شدند، وروحیه جذب حداکثری او همه طیف هموطن را به خودش جلب می کرد.

بعد از پایان پخش «اخلاق درخانواده» حاج آقا حسینی به اصرار مرحوم مهدوی کنی و جامعه روحانیت در مجلس چهارم داوطلب مجلس شد و نماینده اول تهران شد ومزد تلاش خالصانه خود را در تحکیم خانواده ها ازمردم گرفت.

خاطرات و درسهایی که از سالهای همکاری درمحضر حاج آقا حسینی گرفته ام به قدری زیاد است که در این مجال نمی گنجد تا بیان شود، خدای مهربان روح پرفتوح حاج آقای حسینی را درکنار اجداد طاهرینش محشورکند و ثواب برنامه های اخلاق در خانواده را نثار قبر و قیامت او فرماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس