کار خیر سلبریتی‌ها در دنیا

سلبریتی‌ها در همه جای جهان همواره و به نحوه‌های مختلف در کارهای خیر، خیریه‌ها و کمپین‌های اجتماعی حضور دارند. اما این حضور در دنیا به چه شکل است و با کشور ما چه تفاوتی دارد؟

به گزارش مشرق، شماره حساب دادن سلبریتی‌های مجازی و چهره‌های مشهور تبدیل به یک رویه کاملا عادی در فضای مجازی شده‌است. سلبریتی‌هایی که هرکدام یه تنه مسیر جداگانه‌ای را پی می‌گیرند و می‌خواهند با جمع آوری پول از مردم یا به راه انداختن یک کمپین در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه‌ای شرکت کنند. زلزله کرمانشاه نقطه عطف بزرگی در این مورد بود که سلبریتی‌ها و چهره‌های زیادی به صورت جداگانه اقدام به جمع آوری وجه نقد از مردم کشور کردند تا با تهیه موادغذایی و ملزومات مختلف شرایط زندگی را برای زلزله زده‌ها فراهم کنند. اما این موضوع دچار حاشیه‌های زیادی شد و برخی از چهره‌ها اعلام کردند که مبلغ جمع آوری شده را می‌خواهند به سبک و سیاق خودشان هزینه کنند. عده‌ای نیز موج بی‌اعتمادی به ارگان‌های کشور را دامن زدند اما چندی قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که برخی از پول موضوع فعالیت سلبریتی‌ها در برنامه‌های خیرخواهانه همیشه حاشیه داشته و این سوال را پیش آورده که آیا سلبریتی‌ها باید در خدمت خیریه‌ها و فعالیت‌های خیریه باشند یا اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه در خدمت سلبریتی‌ها قرار بربگیرد؟ سوالی که جواب آن در کشور ما هنوز نامشخص است و حالت دوم آن تاکنون صدق کرده‌است. اما سلبریتی‌ها در دنیا به جز ثبت خیریه چگونه کار خیر انجام می‌دهند و چگونه مردم را همراه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تکلیف ۳۰ میلیاردی پول سرگردان در حساب سلبریتی‌ها چه می‌شود؟

به خاطر کار خیر خیس شو، طناب بزن و آشپزی کن!

شوهای تلویزیونی در همه جای دنیا از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون هستند. جنگ‌های اغلب شبانه‌ای که با تم طنز و دعوت از چهره‌های شناخته شده و شوخی با آنها بینندگان زیادی را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند. از جمله فعالیت‌های این برنامه‌های شبانه در اختیار گرفتن چهره‌های شناخته شده ورزشی و سینمایی برای فعالیت‌های خیر به شیوه‌های منحصر به فرد و جذاب است.

در برنامه «الن شو»‌ که اجرای آن را «الن دی‌جنرس» مجری سرشناس آمریکایی اجرا می‌کند تاکنون این کار بسیار انجام شده‌است. در یکی از این برنامه‌ها دی‌جنرس از مهمانش «جیک جیلنهال» ستاره سرشناس هالیوودی بود. دی‌جنرس با نقش‌های جیلنهال که همگی آمادگی بدنی بالایی لازم داشت شوخی کرد و در اقدامی بامزه یک طناب بازی بیرون آورد و به جیلنهال داد تا این آمادگی فیزیکی را به بینندگان نشان دهد و در صورت انجام این کار توسط جیلنهال طبق قوانین برنامه حدود 10 هزار دلار به خیریه مورد نظر خودش کمک خواهد شد.

در یکی دیگر از قسمت‌های این برنامه دی‌جنرس از «نیکول کیدمن»‌ دعوت کرد تا در برنامه آشپزی کند و در صورت این کار اسپانسر برنامه مبلغ قابل توجهی را به خیریه می‌دهد. «مایلو ونتیمیگلیا» نیز در این برنامه برای ریخته شدن پول در حساب خیریه حسابی خیس شد. رایان گاسلینگ باید برای ریخته شدن 10 هزار دلار به خیریه به 10 سوال سخت و طنز درباره خودش پاسخ می‌داد. از جمله این سوالات پسورد رمز وایفای گاسلینگ بود.

انجام غیرمستقیم کارهای خیریه‌ای گاهی بیشتر از انجام مستقیم آن روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. کاری که چهره‌های سرشناس زیادی در دنیا آن را انجام می‌دهند.

راز جوراب‌های عجیب آقای نخست وزیر

جاستین ترودو نخست وزیر جوان کانادایی است که در سال 2015 به قدرت رسید. آقای نخست وزیر با وجود شغل جدی که دارد همواره در مهم‌ترین نشست‌های خود از جوراب‌هایی استفاده می‌کند که موجب تعجب رسانه‌ها می‌شود. بعد از جریان ساز شدن جوراب‌های رنگی و کارتونی در رسانه‌ها آقای وزیر پرده از راز جوراب‌هایش پرده برداشت. جوراب‌های رنگی رنگی ترودو متعلق به یک پسر جوان مبتلا به سندروم داون است و آقای وزیر می‌خواهد برای رونق گرفتن کسب و کار این پسر جوان جوراب‌هایش را تبلیغ کند. تبلیغی حتما توانسته موفق باشد.

سس مخصوص آقای بازیگر

پل نیومن بازیگر سرشناس هالیوودی در سال 1982 سس سالادی به نام Own  معرفی کرد. کارخانه سس سازی نیومن روی دو اصل استوار بود. اول اینکه بهترین نوع مواد بدون افزودنی غیر طبیعی استفاده شود و دوم اینکه تمامی منافع به موسسه های خیریه برسد. این محصول به یکبار به موفقیت آنی روبرو شد و توانست به مرور کمک های بزرگی به موسسات خیریه بکند.

کری اینترنتی که به کار خیر انجامید

چندی قبل «جیمی کیمل» مجری مشهور آمریکایی در یک شوخی توییتری عکس «تدکروز» سناتور آمریکایی و عضو حزب جمهوری خواه ایالت تگزاس را منتشر کرد که در آن چهره این سیاستمدار با یک نوع ماهی دریایی مقایسه شده بود که موجب یک شوخی مجازی بین این دو چهره سرشناس شد. در آخر تدکروز از کیمل دعوت کرد که در یک مسابقه بسکتبال تک نفره شرکت و تن به تن با او شرکت کند تا بازنده مجبور به پرداخت 5هزار دلار به خیریه ای غیر سیاسی شود.

دیدار با سلبریتی ها را خرید کنید

سایت چریتی باز یک سایت خیریه ای است که با به خدمت گرفتن سلبریتی‌ها و انتخاب شیوه‌های عجیب و بامزه مبالغ زیادی برای امور خیریه انجام می‌دهد. یکی از شیوه‌های این سایت فروش وقت و زمان سلبریتی‌ها به متقاضیان است که هرچند وقت یکبار تبدیل به سوژه رسانه‌های خبری می‌شود.

چهارسال پیش یک تاجر چینی برای صرف ناهار با بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون 500 هزاردلار از طریق همین سایت پرداخت تا حسابی سوژه رسانه‌ها شود. چریتی باز در سایت خود همیشه از این سوژه‌ها داشته و متقاضیان را دعوت کرده هم از دیدار با سلبریتی موردعلاقه‌شان لذت ببرند.

این شرکت با برگزاری مراسم ناهار یا محفلی برای گپ زدن با غول های اقتصادی، سیاسی و شخصیت های پرطرفدار بهانه گفتگو با کسانی را فراهم می کند که پیش از این دیدن آنها برای مخاطبان غیر ممکن بود. در سایت این شرکت مزایده‌های زیادی وجود دارد که داوطلبان با توجه به علاقمندی و میزان پولی که دارند بین آنها انتخاب می کنند و مبلغ پیشنهادی را در سایت ثبت می کنند. در آخر بلیت ملاقات به کسی داده می شود که بالاترین قیمت را پیشنهاد کند.

علاوه بر قرار ملاقات امکانات دیگری وجود دارد که وسوسه کننده به نظر می رسد. یکی از این کارهای وسوسه کنند ضبط پیغام صوتی تلفن همراه متقاضیان توسط سلبریتی هاست که به تازگی «نیل پاتریک هریس» و «جسی آیزنبرگ» داوطلب انجام این کار شده اند.

حضور در پشت صحنه برنامه های پرطرفدار تلویزیونی، قدم زدن در چمن ورزشگاه های بزرگ با بازیکنان بزرگ در دیدارهای دوستانه، بازی کردن تنیس با تنیسورهای مطرح و چندین پیشنهاد وسوسه کننده دیگر از امکانات خیریه ای این سایت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رحمان IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    0 0
    کامنت هارو سانسور کردین تا کسی تعریف خارجیها نده ها !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس