کد خبر 866977
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
مقتدی صدر و هادی العامری

کشور عراق در ۲۴ ساعت اخیر شاهد تداوم دیدارها و موضعگیری درباره تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی به عنوان مقدمه ای برای تشکیل دولت آینده بود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فواد معصوم رئیس جمهور و اسامه النجیفی معاونش در دیدار با یکدیگر در شهر بغداد بر "اهمیت تقویت تلاش همه طرف های ملی برای گذر از مشکلات باقی مانده و آغاز ایجاد ساختار قوای مقننه و مجریه در سایه نتایج انتخابات اخیر پارلمانی تاکید کردند.

دوطرف همچنین بر "لزوم درک طرف های مختلف و پایبندی با کار در چارچوب قانون اساسی و احترام به دستگاه قضایی و نیز افزایش تلاش همگان برای تسریع در ساختارسازی سیاسی لازم به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه خلاء یا مشکل احتمالی ناشی از آن" تاکید کردند.

تفاهم‌های پیشرفته ائتلاف سائرون با سه ائتلاف دیگر

رائد فهمی عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق و از سران ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر رهبر جریان صدر در این کشور ابراز عقیده کرد: تغییراتی که در نتیجه بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی اخیر (در نتایج) حاصل خواهد شد؛ "اساسی" نیست.

رائد فهمی در این باره به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: این تغییرات اساسی نخواهد بود یا تغییری در چهره کلی شاکله ائتلاف های انتخاباتی ایجاد نخواهد کرد لذا گام برداشتن طرف های سیاسی برای گفت وگو و رسیدن به تفاهم درباره تشکیل بزرگترین فراکسیون در پارلمان آینده امری ضروری و درست است.

فهمی افزود: ائتلاف سائرون تفاهم های پیشرفته ای با ائتلاف های الحکمه و الوطنیه و الفتح دارد و همچنین پیش بینی می کنیم که دیدارهایی با طرف های کرد عراقی و فراکسیون القرار العراقی در آینده نزدیک برگزار شود. این دیدارها و تفاهم ها ممکن است شالوده تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی باشد.

وی تصریح کرد: ائتلاف سائرون براساس برنامه اصلاحاتی خود وارد انتخابات اخیر شد که یکی از مهمترین ارکان آن عدم بازگشت سهم خواهی های (طائفه ای ) است.

فهمی گفت: هرگونه تفاهم که بدست آمده یا خواهد آمد؛ باید منسجم با اصول و مبانی ثابتی باشد که ائتلاف سائرون از دل آن بیرون آمده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس