کد خبر 865713
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
تلفن همراه

با تصمیم‌ همراه اول برای جبران ضرر مشترکان از دروغ‌ ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عیدفطر، مقرر شد برای کسانی که در بازه انتشار شایعه، بسته ۲۰۰ هزار تومان را فعال کرده‌اند، کد لغو ارسال شود.

به گزارش مشرق، شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اول در پیگیری موضوع پیغام جعلی هدیه ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عید فطر که برخی از مشترکان این اپراتور را متحمل ضرر کرده، اظهار داشت: انتشار شایعه دروغی باعث شد، برخی مشترکان همراه اول ناخواسته بسته ۱۲۰ گیگ را فعال کنند که ابتدای صبح روز یکشنبه جلسه‌ای برگزار و تصمیماتی برای جبران هزینه این مشترکان اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد خرید تمامی کسانی که با شماره گیری کد مذکور به صورت یکباره این بسته را انتخاب کرده‌اند، لغو شود و مصرف دیتای آنان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید بازگردد.

در همین رابطه:

 دستور وزیر ارتباطات برای پیگیری پیام دروغ اینترنت رایگان

وی ادامه داد: همچنین به دلیل اینکه هزینه بالای این بسته می‌توانست موجب یک طرفه شدن خطوط مشترکان شود، تصمیم گرفته شد که فعلا تا مدتی از قطع یا یک طرفه شدن خطوط این مشترکان جلوگیری شود.

به گفته‌ این مدیر همراه اول، در نتیجه بروز این اتفاق، با انجام تغییرات فنی، مقرر شد تا امکان خرید بسته، بدون اخذ تاییدیه مشترک در یک مرحله تایید جداگانه، لغو شود که اقدامات فنی لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی تکمیلی به این مشترکان از طریق ارسال پیامک صورت خواهد گرفت. همچنین برای ارتقای آگاهی تمامی مشترکان نیز پیامک هایی با مضامین اطلاع رسان درباره نحوه مصرف و خرید بسته‌ها و سایر اطلاعات ضروری طراحی و ارسال خواهد شد.

وی از مشترکان خواست کرد: به شایعات در فضای مجازی در موارد مشابه بی توجه باشند و اطلاعات مربوط به اپراتورها را صرفا از درگاه های رسمی اپراتور دریافت کنند.

طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *100*2*6*5*1# به میزان 120 گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده‌اند، عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از 200 هزار تومان شده‌اند که این مبالغ در صورت‌حساب آنها لحاظ شده است.

همراه اول همان زمان در اطلاعیه‌ای جعلی بودن این پیغام را اعلام کرد، اما با توجه به شیوع این شایعه برخی از مشترکان کد را شماره گیری کرده بودند و خرید ناخواسته این سرویس باعث نارضایتی این مشترکان شده بود.

امروز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا با شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی کند و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    9 1
    سر انجام شاید مسئولان عمدا میخواهند نظام را ساقط کنند؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس