کد خبر 864132
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
نمایه

منابع عربی فاش کردند که مسئولان سعودی به منظور تشکیل نیروی نظامی عشایری عربی تحت نظارت و حمایت خود سرگرم گفتگو با شیوخ عشایر شمال سوریه هستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری "عربی ۲۱" منابع آگاه عربی اعلام کردند، مسئولان سعودی به منظور تشکیل نیروی نظامی عشایری عرب، سرگرم گفتگو با شیوخ عشایر شمال سوریه و به عبارت بهتر مناطق حضور نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) هستند و در نظر دارند نیروهای عشایری مزبور را تحت نظارت و حمایت خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

ایتالیا به دیرالزور در سوریه نیروی نظامی اعزام کرد

مسئولان سعودی اخیرا با بزرگان عشایر عرب توافق کردند که در چارچوب هماهنگی با ائتلاف بین المللی به رهبری واشگتن، تشکیل نیروی نظامی متشکل از عشایر شمال سوریه را بررسی کنند.

در این میان "عبدالوهاب عاصی" محقق مرکز مطالعات "جسور"در این باره گفت صحبت از تشکیل نیروهای نظامی عشایری در مناطق شرق فرات و تحت حمایت عربستان سعودی به بیش از دو ماه پیش باز می گردد و عشیره "شمر" بانی این تلاش ها شده است تا سایر گروه های نیروهای قسد(گروه‌های کردی مورد حمایت آمریکا) را به تشکیل نیروی نظامی عشایری متقاعد کند.

به عقیده او، این گام عربستان سعودی بیشتر در چارچوب تلاش این کشور برای پر کردن خلائی است که چند ماه بعد و پس از خروج نیروهای آمریکا از منطقه به وجود خواهد آمد و بر این باور است که در آن زمان باید توازن داخلی و خارجی در منطقه برقرار شود تا بتوان با چالش ها و خطرهای موجود مقابله کرده و ثبات و امنیت را به زعم خود در این منطقه که آبستن تحولات سیاسی و نظامی متعددی است، برقرار کرد.

"اسامه بشیر" رئیس شورای سوری های آزاد نیز تشکیل نیروهای نظامی عشایر در شمال سوریه را شبیه همان کاری دانست که آمریکا در عراق تحت عنوان شوراهای بیداری انجام داد از همین رو هدف از این اقدام را تلاش برای افزایش تجزیه کشوربرشمرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    10 0
    شرارت تو DNA سعودی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس