استان حلب (63).jpg

حملات تروریست های جبهه النصره علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در حومه شرقی شهرک خان طومان در حالی انجام شد که نظامیان ارتش ترکیه حضور داشتند و تنها نظاره گر بودند.

به گزارش مشرق، روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه از توافق مشترک میان مسکو، آنکارا و تهران خبر داد که براساس آن نیروهای نظامی سه کشور برای کاهش تنش در شمال سوریه در ۲۹ ایستگاه مراقبتی  مستقر شدند.

براساس این توافق، نیروهای نظامی ترکیه در ۱۲ ایستگاه مراقبت در استان های حلب، ادلب، حماه و لاذقیه مستقر شدند تا از حملات تروریست ها به مواضع ارتش سوریه جلوگیری و آرامش را در شمال سوریه برقرار کنند.

در همین زمینه بخوانید:

جزئیات استقرار نیروهای ترکیه در ۱۲ ایستگاه مراقبتی در شمال سوریه +نقشه میدانی

اما دو هفته از استقرار نیروهای نظامی ترکیه در شمال سوریه نمی گذرد که گروه های تروریستی بدون توجه به توافق به دست آمده به مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال سوریه حمله کردند تا ادعای آنکارا مبنی بر کنترل تروریست ها زیر سوال برود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات گروهی از عناصر تروریستی جبهه النصره اشاره کرد و گفت: در این حملات مواضع نیروهای سوری و مقاومت در جنوب غرب استان حلب هدف قرار گرفته شد.

این منبع میدانی افزود: عناصر تروریستی جبهه النصره حملات را از شهرک اشغالی خان طومان علیه نیروهای سوری و مقاومت در محور شرقی شهرک انجام دادند؛ هدف نخست تروریست ها نفوذ به منطقه و همچنین منهدم کردن انبارهای سلاح بود.

وی با بیان این که نیروهای جبهه مقاومت با هوشیاری متوجه تحرکات ابتدایی تروریست ها شدند، گفت: یگان توپخانه جبهه مقاومت مواضع تروریست ها را شناسایی کردند و در ادامه به شدت آنان را هدف قرار دادند.

در جریان عملیات دقیق یگان توپخانه جبهه مقاومت، ۱۲ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره کشته و زخمی شدند؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی درصدد بودند با نفوذ به منطقه، امنیت شهرک های «الراموسه، الوضیحی، العماره، الحویز و...» را بر هم بزنند که همین مسئله منجر به قطع موقت جاده حماه - حلب می شد.

حملات تروریست های جبهه النصره علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در حومه شرقی شهرک خان طومان در حالی انجام شد که نظامیان ارتش ترکیه در حومه جنوبی شهرک خان طومان، شهرک و ارتفاع العیس حضور داشتند و تنها نظاره گر بودند.

در روزهای گذشته، گروه های تروریستی در  جنوب غرب استان حلب مواضع نیروهای مقاومت را در چند مرحله در روستای «جزرایا» از توابع منطقه «جبل سمعان» هدف قرار دادند که با واکنش قاطع رزمندگان جبهه مقاومت روبه رو شدند؛ این حملات با هدف نا امن کردن مناطق جنوبی حلب صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    33 7
    هدف فشار بر حزب الله جهت جلوگیری از حمله در در عا هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس