محمد صادق کوشکی جهان آرا

امام منشاء مشکلات را داخلی می‌داند نه خارجی و می‌فرماید: «مقدرات ملت به دست دانشگاه‌هاست». اساتیدی غرب‌زدگی را به دانشجوها القا می‌کنند و دانشجویان می‌پذیرند، قطعاً کشور گرفتار انواع مشکلات خواهد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با حضور دکتر محمد صادق کوشکی و با موضوع بررسی زوایای ناگفته اندیشه امام خمینی(ره)، شنبه شب از شبکه افق پخش شد.هفتمین برنامه از سری جدید جهان‌آرا با موضوع «زوایای ناگفته اندیشه امام(ره)» ‌شنبه شب 12 خرداد سال 1397 روی آنتن این شبکه رفت.

محکمات در سلوک، اندیشه و سیاست‌ورزی حضرت امام در سایه متشابهاتی قرار گرفته است که بازخوانی اندیشه‌های معمار انقلاب اسلامی را بیش از پیش ضروری می‌سازد. عوامل جهان‌آرا بر آن شدند تا به این موضوع به‌طور خاص‌تری بپردازند.مهمان برنامه دکتر محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر تاریخ معاصر و وحید یامین‌پور مجری برنامه بود.

کوشکی با اشاره به گفته‌ای از شهید خرازی مطرح کرد: اندیشه‌های امام درشت نوشته شده‌، اما درست نوشته و بیان نشده‌اند.

وی با استناد به وصیت‌نامه حضرت امام(ره) گفت: امام منشاء مشکلات داخلی را داخل می‌داند نه خارج و می‌فرماید: «مقدرات ملت به دست دانشگاه‌هاست». عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با استناد به فراز دیگری از بیانات امام در وصیت‌نامه اظهار کرد: وقتی در دانشگاه اساتیدی هستند که خودباختگی و غرب‌زدگی را به دانشجوها القا می‌کنند و دانشجویان می‌پذیرند، قطعاً کشور گرفتار انواع مشکلات خواهد شد، چون مبنای چنین دانشگاهی نمی‌توانیم و ناتوان از ارائه راه‌حل است، بنابراین باید دست دراز کنیم و راه‌حل را از غربی‌ها بگیریم.وی افزود: چنین دانشگاهی نادیده گرفتن توانایی و فرهنگ خودی و بومی و نه صرفاً فرهنگ اسلامی را القا می‌کند.پژوهشگر تاریخ معاصر ابراز تأسف کرد: در حال حاضر نسل اساتید خودباخته و غرب‌زده امثال خودشان را بازتولید کرده‌اند.

کوشکی: استبداد غرب‌زدگی دانشگاهی خطرناک است

وی تأکید کرد: استبداد غرب‌زدگی دانشگاهی خطرناک است.کوشکی با استناد به وصیت‌نامه امام(ره) خاطرنشان کرد: انتخاب دولتمردانی که از تربیت‌شدگان همین دانشگاه‌ها هستند موجب عقب نگه داشتن مملکت می‌شود و جلوگیری از این آسیب به عهده خود جوانان دانشگاهی و دانشگاهیان است.وی تصریح کرد: امام معتقد است با خودباوری، دوری از یأس، نداشتن چشمداشت به غیر خود، اتکال به خدا، اتکاء به نفس و قدردانی مادی و معنوی از متخصصین داخلی و به کارگیری آنها و مصرف کالاهای داخلی قادر به ساختن همه چیز و انجام همه کار خواهیم بود.عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به بند «ج» وصیت‌نامه امام به افرادی مادی اشاره کرد که فاسد نیستند، اما اسیر جنگ روانی دشمن شده‌اند و افزود: آنها ناآگاهانه و ناخواسته با ادامه بسامد تلنگر شایعات در داخل موجب فرا گرفتن یأس، دیده نشدن مثبت‌ها و قفل شدن جامعه می‌شوند.

کوشکی: عزت با صبر و مقاومت به دست می‌آید

وی اعلام کرد: امام(ره) راه عزت‌ را به مردم ایران نشان داد و به تعبیر امام(ره) انقلاب اسلامی، انقلاب عزت است و عزت با صبر و مقاومت به دست می‌آید.

پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به یادداشت (در قالب آگهی) اردشیر زاهدی آخرین سفیر ایران در امریکا در 4 خرداد سال جاری در نیویورک‌تایمز گفت: نتیجه عزت این است که دشمنان ما مثل اردشیر زاهدی طی آن یادداشت از حضور قانونی ایران در سوریه دفاع کنند.وی با اشاره به دیدار محمدرضا پهلوی با کندی پس از تصویب کاپیتولاسیون در ایران برای گرفتن وام از امریکا و تعظیم او در مقابل رئیس‌جمهور امریکا ابراز تأسف کرد: تاریخ دو باره تکرار می‌شود و امروز عده‌ای به دنبال عزت‌فروشی هستند تا یا وامی بگیرند یا شرکتی خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کند.کوشکی مؤکداً گفت: بیشترین تأکید امام(ره) در وصیت‌نامه‌شان استقلال است، نه اسلام و صراحتاً می‌فرمایند اگر ملتی استقلال نداشته باشد نمی‌تواند مسلمان باشد.وی خاطرنشان کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفت بنده خدا باشد، نه گاو شیرده امریکایی‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس