کد خبر 859460
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
اسکناس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مردم حاضر به سپرده گذاری های بلند مدت برای اخذ تسهیلات مسکن نیستند، گفت: دولت باید فکری برای کاهش ارزش پول ملی کند.

به گزارش مشرق، صدیف بدری با اشاره به سیاست های دولت در حوزه تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه، گفت: در ماه های اخیر سیاست تسهیلات دهی با کاهش نرخ سود و همچنین افزایش مدت بازپرداخت وام ها توانسته تاثیرگذاری بیشتری را بر خانه دار شدن جامعه هدف داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز از اقدامات مثبت دیگر دولت بوده است، افزود: سپرده گذاری یکساله متقاضیان در صندوق پس انداز مسکن یکم دغدغه هایی را برای آن ها ایجاد کرده که شاید پس از یک سال ارزش وام دریافتی با قیمت مسکن تفاوت زیادی پیدا کند.

مسکن همیشه بعد از یک دوره رکود دچار افزایش قیمت شده است

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده که مسکن هر 4 الی 6 سال قیمت ثابتی داشته یا در برخی سال ها نیز رکودی پیدا کرده که دادو ستدی نداشته است، تصریح کرد: همیشه بعد از بازه 5 الی 6 ساله مسکن درگیر افزایش قیمت شده که این ناشی از بیماری اقتصاد ما است.

بدری با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته ایم سیستم اقتصادی کشور را طوری طراحی و اجرا کنیم که مردم سرمایه ها و نقدینگی خود را به سمت و سوی تولید هدایت کنند، گفت: متاسفانه پول های مردم به جای هزینه در امور تولیدی و صنعتی در بخش طلا، سکه و ارز و اکنون نیز در حوزه مسکن صرف شده است.

سرازیر شدن نقدینگی به بازاری غیر از تولید بحث های سوداگری و بنگاه داری را رواج می دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با سرازیر شدن نقدینگی به بازاری غیر از تولید بحث های سوداگری و بنگاه داری پررنگ تر از قبل می شود، افزود: اکنون سرازیر شدن نقدینگی اقتصاد ما در بخش مسکن را بیمار کرده و تنش قیمتی و التهاب نرخ ها در این حوزه را رقم زده است.

بدری با بیان اینکه برای رفع دغدغه مردم در خصوص آینده بازار مسکن دولت باید قانون ساماندهی و تامین مسکن مورد نیاز مردم را اجرایی کند، گفت: ارایه وام کم بهره و مواردی که به تسهیل شرایط خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه می انجامد باید مورد پیگیری دولت قرار بگیرد.

خط اعتباری مشخص ارایه تسهیلات ارزان به دهک های پایین جامعه را تسریع کند

وی ادامه داد: دولت باید با در نظر گرفتن خط اعتباری مشخص ارایه تسهیلات ارزان به دهک های پایین جامعه را تسریع کند تا خرید خانه برای این اقشار ممکن شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم بدون حمایت های دولت در زمینه تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه خرید خانه برای این دهک ها غیر ممکن بوده و به این ترتیب تعداد حاشیه نشینان و مستاجران روز به روز بیشتر می شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس