کد خبر 858835
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
نامزدهای نخست وزیری عراق

منابع عراقی از برخی اسامی خبر دادند که ممکن است برای تصدی نخست‌وزیری عراق پس از انتخابات پارلمانی اخیر نامزد شوند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه السومریه، یک منبع سیاسی آگاه با اعلام اسامی نامزدهای احتمالی تصدی نخست‌وزیری عراق اعلام کردحیدرالعبادی نزدیک‌ ترین فرد به تصدی این پست است.

این منبع افزود شخصیت‌هایی که بیشترین شانس برای تصدی نخست‌وزیری را دارند به  ترتیب اولویت شامل : حیدر العبادی(نخست وزیر کنونی)، فالح الفیاض، قصی  السهیل و محمد شیاع  السودانی هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت جریان صدر نام «علی دوای» را مطرح کرده بود آنگاه از این نام صرف نظر کرد و نام «جعفر  الصدر» را به عنوان نامزد جدید خود برای تصدی نخست‌وزیری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

اسامی نامزدهای کردها برای تصدی ریاست‌جمهوری عراق

آخرین رایزنی‌ها در عراق برای تشکیل دولت

به گفته وی، «صالح الحسناوی» هم در صورتی که ائتلاف فتح موفق به تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر شود، نامزد قوی برای تصدی نخست‌وزیری خواهد بود، همین وضعیت بر «ضیاء‌الاسدی» تطبیق می‌کند.

ائتلاف النصر به رهبری حیدرالعبادی پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود العبادی بیشترین شانس را برای تصدی نخست‌وزیری دولت آینده را دارد.

انتخابات پارلمانی عراق شنبه بیست و دوم اردیبهشت برگزار شد که ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، الفتح به رهبری هادی العامری و النصر به رهبری حیدرالعبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    2 4
    در هر صورت آب بریزید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس