کد خبر 858781
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
علی چگینی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به بانک محور بودن تامین مالی مسکن در ایران گفت: راهکارهای ورود بازار سرمایه به حوزه تأمین مالی مسکن بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی چگنی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی تامین مالی پایدار مسکن در هفتمین اجلاس وزرای راه و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، درباره وظایف این کارگروه گفت: در این کارگروه به بررسی مسائل و چالش‌های پیش‌روی تامین مالی پایدار مسکن در ایران خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

چرا سیاست «رونق مسکن بدون گرانی» شکست خورد؟

وی با بیان اینکه دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی پیش از این نیز در چند کنفرانس بین‌المللی در همین ارتباط شرکت کرده، افزود: در این اجلاس به مشکلاتی که پیش روی خانوارها و دولت در حوزه تأمین مالی مسکن وجود دارد، تمرکز می‌کنیم.

وی در توضیح این مشکلات گفت: به عنوان مثال در ایران نظام تأمین مالی مسکن صرفا بانک محور است و بازار سرمایه نقشی در آن ندارد. باید بررسی شود که چرا این اتفاق نیفتاده وچه باید کنیم که این فضا شکل بگیرد؟

چگنی ادامه داد: در ارگروه ملی تأمین مالی پایدار مسکن مسائلی که در رابطه با اقتصاد کلان وجود دارد نیز مورد توجه خواهد بود. پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد و پیش‌بینی پذیر بودن تورم از جمله این مسائل هستند. همچنین مقررات پولی و بانکی و محدودیت‌هایی که وجود دارد، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه با بانک عامل بخش مسکن به عنوان بانک تخصصی این حوزه، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار که متولی بخشی از بازار سرمایه است، همکاری خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: قوانین و مقررات زیادی در حوزه تأمین مالی مسکن در ایران وجود دارد، اما بسیاری از این قوانین نتوانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس