کد خبر 858660
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
اعتراض نیروهای اخراجی شهرداری

اخیرا سایه اخراج از شهرداری و سازمان های تابعه به کابوسی برای کارمندان این سازمان تبدیل شده و دهها تن از نیروها پس از تعدیل در مقابل ساختمان شهرداری و شورا هر روز به اعتراض به این روند می پردازند.

به گزارش مشرق، پیش از سال جدید اخباری مبنی بر ارزشیابی نیروهای قرادادی شهرداری برای تعدیل وجود داشت که این تعدیل برخلاف وعده های مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بود. مدیران جدید شهرداری چند ماه پیش از پایان سال اعلام کرده بودند تعدیلی در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

از بدقولی مدیران اصلاح طلب تا کورنومتر محمدباقر قالیباف

در همین زمینه ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران در 4 دی ماه سال گذشته با بیان اینکه در حال ساماندهی نیروها هستیم و قصدی برای تعدیل نیرو وجود ندارد، خاطر نشان کرده بود: « در واقع این ساماندهی‌ها با هدف ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی است ما هم اکنون در حال ایجاد یک بازار کار داخلی در شهرداری تهران هستیم تا این سبد را به گونه‌ای مدیریت کنیم که همه نیازهای نیروهای انسانی در شرکت‌های تابعه شهرداری برطرف شوند. تصمیم گرفتیم برای این موضوع نخبگانی را از طریق آزمون جذب کنیم و اینکه گفته می‌شود آزمون قرار است برای تعدیل نیرو اتفاق بیفتد به هیچ وجه صحت ندارد. در شهرداری تهران قصدی مبنی‌بر تعدیل نیرو وجود ندارد.»

ولی با وجود این ادعاها نه تنها در شهرداری بلکه در شورای شهر نیز تعدیل 4 درصد از نیروها انجام شد و نیروهایی با سابقه 10 تا 15 سال کار نامه پایان کار دریافت کردند. این تعدیل در حالی صورت گرفت که رئیس شورای شهر اعلام کرد که به این موضوع رسیدگی خواهد کرد اما بنا بر گزارش های موجود و حضور نیروهای معترض تعدیل شده، تاکنون هیچ اقدامی برای ادامه کار آنها صورت نگرفته است.

یکی از کارکنان شورای شهر با 8سال سابقه گفت: در حالی که دوازده روز تا پایان کاری سال 96 باقی مانده  بدون هیچ گونه اطلاع قبلی نامه تسویه حساب به دستمان رسید. باورد کردنی نبود و هر چند که تا پیش از این نیز برخی از نیروها با سابقه سه سال کار ویا کسانی که دو سال تا بازنشستگی وقت داشتند را در اختیار گذاشته یا  مجبور به خانه نشینی کردند! اعضای شورای شهر بهترین و شریف ترین نیروهایی را از کار برکنار می کنند که در طی سالهای گذشته خدمت صادقانه ای داشته اند، نیروهای سالمی که سال ها به شهر وشهروندان خدمت کرده اند امروز به دلیل تسویه حساب های سیاسی به سهولت کنار گذاشته می شوند با تاکید بر اجرای عدالت وعدالت محوری !

اعتراض نیروهای تسویه شده باعث شد تا برخی از اعضای شورای شهر موضع گیری کنند. ابراهیم امینی، عضو شورای پنجم اقدام شهرداری در تعدیل نیروها در شب عید را نادرست خواند. وی در گفتگویی در 22 اردیبهشت سال جاری گفته است: « متأسفانه در شب عید و هنگامی که باید به شهروندان عیدی بدهیم شاهد آن بودیم که تعدادی از نیروهای شهرداری تهران تعدیل و یا عدم ادامه همکاری با آنها مطرح شده است. وی افزود: بنا به هر دلیلی این کار را غیراخلاقی می دانم.. اینکه دلایل خاصی برای عدم ادامه کار وجود دارد، باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر شهرداری این موضوع را بررسی نکرده است جای تأمل دارد.»

ادامه اعتراض و تحصن نیروهای تعدیل شده

حضور و اعتراض در مقابل شورای شهر و شهرداری تهران در سال جدید به اقدام هر روزه نیروهای تعدیل شده تبدیل شده و با حضور در این اماکن خواهان رسیدگی و شنیدن و رسیدگی به اعتراض های خود توسط رئیس شورای شهر هستند.

یکی از افراد که تعدیلی یکی از شهرداری های مناطق بود، عنوان کرد که :« بین 800 تا 1000 نفر پیش از سال تعدیل شده اند. شهرداری اعلام کرده که دلیل تعدیل ها به خاطر ناکارآمدی بوده است. در حالیکه بسیاری از این نیروهای دارای سوابق و تحصیلات بالایی با مدارک دکترا و فوق لیسانس هستند. بنده جزء کانون نخبگان، انجمن بین المللی نخبگان مددکاری و کانون مخترعین هستم که نامه تسویه حساب را پیش از عید به دستم دادند.»

بیشتر کسانی که در این تجمع اعتراضی حضور داشتند اعلام می کنند که دارای قراداد هادیان بوده و بیش از 10 سال سابقه فعالیت در شهرداری و شرکت های تابعه را دارند. یکی دیگر از معترضان عنوان می کند: «بنده17سال سابقه کار دارم و در سال گذشته قرارداد هادیان داشته است. در بخش منابع انسانی منطقه 22 فعالیت می کردم. با 17 سال سابقه کار، دو فرزند و مستاجری، 28 اسفندماه به ما اطلاع دادند که دیگر سر کار حاضر نشوند و برای تسویه اقدام کنند. دلیل آن را هم نمره پایین در ارزشیابی اعلام کردند که توسط حراست انجام شده بود. به هر کجا هم که مراجعه کردیم هیچ فایده ای نداشته و گوش شنوایی نیست. شهرداری هم فقط می گوید بررسی می کنیم ولی نزدیک به دوماه گذشته و هیچ خبری نیست. جناب آقای شیخ هم ما را راه هم نمی دهند تا به درد ما رسیدگی شود.«

یکی از بانوان تعدیل شده شهرداری با اعتراض به روند بررسی اعتراضات گفت:« فقط به ما وعده و وعید دروغ می دهند، اکثر ما مدرک دکترا و فوق لیسانس داریم. در 28 اسفند ساعت 10 صبح با ما تماس گرفتند که دیگر سر کار نیایید و آگاهانه این کار را کردند؛ چرا که ایام عید تعطیل است و می دانستند صدای ما به کسی نخواهد رسید. این تعدیل ها سلیقه ای بوده است. هیچ کدام از ما نه قبلا تذکری داشتیم و نه نامه ای در کمیته انضباطی.»

نکته جالبی که برخی از معترضین عنوان می کنند این است که پس از تعدیل این نیروها بلافاصله نیروهای جدیدی به صورت مخفیانه جایگزین آنها شده اند. یکی دیگر از نیروهای معترض تعدیل شده می گوید:«15 سال سابقه کار دارم. با امضای هاشمی رفسنجانی که آن زمان در مترو بودند، بنده استخدام شدم. اما 28 اسفند سال گذشته به ما گفتند که شما اخراج شده اید و دیگر حق ندارید سر کار حاضر شوید. بعد از 15 سال کار که در قسمت نگهبانی بودم به بنده می گویند نمره ارزشیابی شما پایین است! ارزشیابی گذاشتند که اگر مسئول مستقیم شما از 100 نمره کمتر از 60 به شما بدهد، شما اخراج می شوید، این شیوه اصلا قانونی نیست و سلیقه ای رفتار می شود. به آقای شیخ مراجعه کردیم و جلسه گذاشتیم. وعده هایی داد ولی هیچ وقت عملی نشد. بارها برای وی نامه نوشتم اما جوابی نداد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    17 0
    راي هاي هيجاني
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 0
    جدای این اخراج ها باید در ساز و کار شرکتهای عمومی عیر دولتی مانند شهرداری و تامین اجتماعی نظارت بیشتری شود. حقوق ها نجومی بالایی به کارمندانشان می پردازند و برای انها مکان های گسترده ای از امکانات رفاهی و درمانی پهن کرده اند که همه از بیت المال است. باید جلوی این ریخت و پاش گرفته شود... متاسفانه نظام پرداخت حقوق و مزایا در ایران بسیار ناعادلانه و غیر منطقی است.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    4 3
    بازگشت شهرداری تهران به دوران سیاه کرباسچی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 0
    در مشهد هم شهرداری مشهد همین کار را کرده و بخش خصوصی خود را بی نهایت سبک سازی کرده است هر منطقه ای بالغ بر سی الی چهل نیرو تعدیل داشته که در مجموع سیزده منطقه بالغ بر چهارصد نفر می شود و دقیقا با همین مضمون شما قراردادتان به اتمام مدت خود رسیده سیستم نیازی به شما ندارد شورای شهر هم که مشغول چاپیدن شهر است
  • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام مردم ساده نباشید اینا دارند با این کارها نظر اقشار مختلف جامعه رو نسبت به نظام و اصل نظام عوض میکنند و میخواند نظام را ناکارآمد نشون بدن این نامردها برای سال 98 برنامه دارند بابا برید نظریه های فوکویامای ملعون رو بخونید گفته برای سالهای 78، 88 و 98 ایران برنامه دارند و به خیال خودشون سال 98 میخوان ضربه نهایی رو بزنند و متاسفانه اصل حرکت هم از قم شروع میشه دقت کنید جدیدا هم میگن مذاکرات هسته ای زیر نظر رهبری بوده تورو به خدا بصیرت رو افزایش دهید.یاحق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس