مهدوی کیا

در میان ۵ بازیکن آسیایی که تأثیرگذارترین بازی‌ها را در تاریخ جام جهانی ارائه کرده‌اند، نام هافبک پیشین تیم ملی ایران هم دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به مرور عملکرد بازیکنان قاره کهن در ادوار مختلف جام جهانی پرداخته است که نام مهدی مهدوی‌کیا هم در زمره آنها قرار دارد.

در این گزارش که AFC  از سامی الجابر (عربستان سعودی)، تیم کیهیل (استرالیا)، هونگ میونگ بو(کره جنوبی) و جونیچی اینامیتو (ژاپن) به عنوان دیگر بازیکنان تأثیرگذار آسیا در جام‌های جهانی نام می‌برد، آمده است: زمانی که به تاریخ‌شمار ایرانی‌ها در جام جهانی نگاه کنید، سخت است که مسابقه‌ای را مهمتر و بالاتر از بازی این تیم برابر آمریکا در جام جهانی 1998 قرار دهید. ایران با گل به یاد ماندنی حمید استیلی پیش افتاد اما کسی که پیروزی معروف ایرانی‌ها را قطعی کرد، هافبک سرعتی و هیجان انگیز این تیم، مهدی مهدوی کیا بود.

در حالی که ایران با یک گل پیش بود، 10 دقیقه به پایان بازی، توپ به سمت چپ میدان و به سمت مهدوی‌کیا برده شد و او با پیشتازی به سمت دروازه حریف، ضربه پایانی‌اش را به زیبایی وارد دروازه کیسی کلر کرد و ایران را 2 بر صفر پیش انداخت.  اگرچه برایان مک براید توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما گل مهدوی کیا برای تثبیت پیروزی ایران کافی بود، پیروزی که تا به امروز تنها برد ایران در جام جهانی بوده است.

او حرفه سراسر موفقیتش را در بوندس‌لیگا و هامبورگ ادامه داد و به عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال 2003 معرفی شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    12 0
    خبری از بازیکنان و اسطوره های تیم کیسه نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس