کد خبر 858092
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
هایکو ماس

وزیر امور خارجه آلمان که روز گذشته به واشنگتن سفر کرده است بعد از دیدار با نمایندگان کنگره تاکید کرد که ما در اروپا و آلمان مصمم به حفظ برجام و تشویق ایران به این مسئله هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان که به آمریکا سفر کرده است می خواهد در دیدار با مقامات این کشور بر موضع قاطعانه اروپا درباره توافق هسته‌ای تاکید کند. البته شریک آمریکایی وی دیدگاه های کاملا متفاوتی دارد.

به نوشته روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، "هایکو ماس" در مناقشات بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافق اتمی ایران در سفر خود به واشنگتن خود را سرسخت و انعطاف ناپذیر نشان داد.

وی بعد از اولین مذاکرات با نمایندگان کنگره در آمریکا اظهار داشت:" ما در آلمان و همچنین در اروپا مصمم هستیم که همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا این توافق را حفظ کنیم و به این ترتیب ایران را هم به این کار تشویق کنیم."

بیشتر بخوانید:

دروغ‌های هفده‌گانه وزیر خارجه امریکا

وی افزود: "این امر منطبق با منافع امنیتی ما است. ما خواهان گسترش سلاح های اتمی در همسایگی گسترده خود نیستیم."

آمریکا از توافق اتمی با ایران خارج شده است چرا که به زعم این کشور این توافق کامل نیست. در عین حال دیگر امضا کنندگان این توافق از جمله آلمان بر خلاف آمریکا می خواهند این توافق را نجات دهند. ماس تاکید کرد که اروپاییان در این موضوع قاطع هستند. وی در این راستا به رای هماهنگ وزرای اتحادیه اروپا در این باره در نشیت اخیر صوفیه اشاره کرد.

ماس همچنین در نشست اخیر جی بیست در آرژانتین نیز به این مسئله اشاره کرد که توافق هسته‌ای با ایران مستقیما بر منافع امنیتی آلمان و تمام اروپا تاثیر گذار است. وی در حال حاضر جایگزین بهتری برای برجام ندانست.

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال بر اهمیت بالای روابط دو سوی آتلانتیک با وجود همه شکاف ها و اختلاف نظرها تاکید کرده و گفت: ایالات متحده همچون گذشته برای ما اولین شریک مذاکرات در خارج از اتحادیه اروپا است. اما باید این مسئله امکان پذیر باشد که اختلاف نظرها را تحمل کنیم.

هایکو ماس قرار است امروز (چهارشنبه) با وزیر خارجه آمریکا  و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در سخنانی ضمن تشریح مسیر دیپلماتیک آمریکا در قبال ایران و تهدید به اعمال فشارهای مالی بی سابقه 12 شرط جدید برای توافق جدید با ایران را بر شمرده و تهدید کرد که قوی ترین تحریم ها در تاریخ را علیه ایران اعمال می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    وزیر خارجه آلمان: ما و اروپا مصمم به حفظ برجام هستیم.همه تون در برجام بمانید جا برای همه هست.نرید بیرون میچائید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس