کد خبر 857652
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
قرقره

آمارهای رسمی گویای آن است که در فروردین امسال بیش از یک میلیارد و ۳۷ میلیون تومان دوک و قرقره وارد ایران شده است.

به گزارش مشرق، در آمارهای گمرکی بندی با عنوان قرقره، ماسوره، دوک و تکیه‌گاه‌های همانند از خمیر کاغذ یا مقوا برای پیچیدن نخ‌های نسجی در نظر گرفته شده است.


بررسی این بند گمرکی گویای آن است که در این بخش بیش از ۱۹۴ تن کالا وارد کشور شده است. مبدأ اصلی این کالاها را می‌توان چین، ترکیه، اندونزی، آلمان و سوئیس دانست. طبق آمارهای گمرکی در این بخش تنها در فروردین امسال ۲۶۶ هزار و ۹۲۹ دلار کالا وارد کشور شده است که ارزش ریالی آن بالغ بر یک میلیارد و ۳۷ میلیون تومان می شود.

در میان کشورهایی که واردات این کالا از آنها صورت می‌گیرد، اندونزی، با صادراتی بیش از۹۲ هزار و ۶۹۱ دلار در صدر قرار دارد و پس از آن ترکیه با حدود ۹۰ هزار دلار در رده دوم این جدول قرار می‌گیرد. بیش از ۳۴ هزار دلار نیز صرف واردات این کالا از چین شده است.

بیشتر بخوانید:

آمار عجیب و رسمی از قاچاق پوشاک به ایران

میزان واردات بطری و تُنگ به کشور چقدر است؟ +جدول



همچنین سوئیس با ۳۳ هزار و ۴۳ دلار و آلمان با صادراتی بیش از ۱۷ هزار و ۶۲۶ دلار در رده‌های بعدی جدول قرار دارند.

در ۱۱ ماهه پارسال، بیش از ۲۰۷۶ تن کالا به ارزش بالغ بر سه میلیون دلار وارد کشور شده بود که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان می‌شود.

در صنایع نساجی، نخ را می‌توان یکی از مهم‌ترین کالاها به شمار آورد که بدون آن امکانی برای تولید انواع پارچه وجود نخواهد داشت؛ حال اینکه تا این اندازه قرقره و ماسوره و تکیه گاه نخ وارد می‌شود، می‌تواند نشانی از فعالیت کارخانه های فعال در این بخش باشد.

طبق برنامه ششم توسعه به ۳۰۰ هزار تن نخ نساجی نیاز داریم و در چشم اندازه ۱۴۰۴ باید میزان تولید پنبه داخلی به ۲۳۵ هزار تن برسد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    3 0
    علی رغم اینکه دیگه ارز به کسی نمیدن ببین اینا چه کسانی بودند که بهشون ارز دادند رفتند چی برامون وارد کردند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    8 1
    دوک و قرقره غیر ضروری است ؟!!! شماها که سر از خیاطی در نمی آورید ، نظرات کارشناسی ندهید . نخ ایرانی سست است و با یک بالا آوردن سریع دست ، درز زیر بغل جر می خورد ! قرقره در کار دوخت لباس بسیار مهم است چون تکه های مختلف لباس را باید محکم نگهدارد . شما که دلتان نمی خواهد در اجتماع با یک نشستن و برخاستن ساده ، فاق شلوارتان بشکافد !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس