کد خبر 856875
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
خبر ویژه

رئیس شورای سیاستگذاری حزب کارگزاران می‌گوید ما می‌توانیم روی نیاز ترامپ برای مذاکره با ایران حساب باز کنیم!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه سازندگی از قول حسین مرعشی نوشت: به نظرم نکته قابل توجه در سخنان ترامپ این است که علاقه‌مند است با ایران به مذاکره بنشیند، مذاکره‌ای برابر و به نظرم به دور از حضور سران اروپایی. این موضوع از سوی مسئولان باید جدی گرفته شود. البته این پیشنهاد به منزله این نیست که ما باید با آمریکا در مورد مسائل هسته‌ای و موشکی خود مجددا به بحث بنشینیم. خیر. ما نباید این کار را کنیم.

بیشتر بخوانید:

افشاگری "کارگزاران" درباره زد و بند بر سر انتخاب شهردار تهران

مسائل هسته‌ای ایران، مذاکرات چندجانبه و مهمی را از سر گذرانده و به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تبدیل شده است. پس پرونده آن از نظر جمهوری اسلامی بسته شده و دیگر قابل مذاکره مجدد نیست. اما ما می‌توانیم روی نیازهای ترامپ برای گفت‌وگو با ایران حساب باز کرده و در محاسبات و سیاست خارجی کشور این گزینه را لحاظ کنیم.


وی می‌افزاید: ترامپ از جایگاه ایران در منطقه باخبر است. بهتر از اروپا و دیگر سران آمریکا می‌داند که منطقه بدون حضور ایران و نقش ایران هدایت نمی‌شود. می‌داند که ایران نه تنها پیشینه قدرتمند که دولت و ملت قدرتمندی نیز در حال حاضر دارد. می‌داند که ایران به لحاظ استراتژیک و حتی اقتصادی نیز وضعیتش از دیگر کشورهای منطقه بهتر است. حتی این ایران است که امنیت را به عراق و سوریه و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه برده است. به همین دلیل ترامپ خود را نیازمند موفقیت در حل مسائل منطقه و مسائل هسته‌ای ایران می‌بیند.


گفت‌وگو با آمریکا برای حل مسائل موجود، به معنی عقب‌نشینی ایران یا امتیاز دادن به کشور آمریکا یا ترامپ نیست، بلکه به مثابه پیشگیری از بن‌بستی است که ممکن است در روابط خارجی کشور ایجاد شود. لذا ما می‌توانیم پیشاپیش برای شکستن بن‌بست‌های بین‌المللی برنامه داشته باشیم.


این قبیل نسخه‌پیچی‌ها برای مذاکره جدید با آمریکای ترامپ در حالی است که دولت ترامپ و اوباما، همان توافق قبلی را به طور پیاپی زیر پا گذاشتند و به جایی رسید که آقای روحانی گفت: آمریکایی‌ها، می‌گویند توافق و تعهدی را که کرده‌ایم، فعلا اجرا نکنیم و دوباره مذاکره کنیم. به کشورهای شرق آسیا می‌گویند بیایید مذاکره کنیم؛  کشورها مگر دیوانه شده‌اند با شما مذاکره کنند، شما تعهدی را که کرده‌اید زیرپا می‌گذارید.


با این وصف به نظر می‌رسد امثال مرعشی، به جای اعتراض به آمریکا، به مثابه جاده‌صاف‌کن و ماله‌کش‌های شیطان‌ بزرگ و خباثت‌های آن عمل می‌کنند و مأموریتشان، وسوسه برای ارتکاب رفتارهای دور از عقل است.


مرعشی و امثال او در حزب کارگزاران، با همین مغالطه‌ها، امثال‌ هاشمی را ترغیب کردند که نسبت به مذاکره با آمریکا ابراز ذوق‌زدگی کند و بگوید «تابو شکست» یا «وزیرخارجه آمریکا قول داده کارهای انجام نشده را جبران کند»!


در ماجرای مذاکرات منتهی به برجام نیز غرب‌گرایان مدعی بودند چون آمریکا نیازمند ایران است، بنابراین می‌توانیم با او مذاکره برد-برد داشته باشیم اما دیدیم که خسارت محض از آب درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • منتظر اظهور US ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    9 1
    این بشر جقدر کوته فکر وخام است و از جیب ملت خرج میکند
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    8 0
    خداوند این جماعت را در اون دنیا با ترامپ محشور بفرماید
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    9 0
    از هر چی هاشمی و مرعشیه بدم میاد....
  • محمد IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 1
    درروایت داریم که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود پس آقایون باید در ایمان خود شک کنند.
  • سید AE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 0
    کاش از این آقا که می خواهد خودش را کارشناس قالب کند، می پرسیدید که تحصیلات شما در چه سطحی است و کِی و چگونه و از کدام دانشگاه و در چه سالی فارغ التحصیل شده ای؟؟؟!! از آنجایی که کرمانی ها سابقه اش را می دانند، مطمئنم اگر خبرنگاری این پرسشها را از او می پرسید، نامبرده دیگر هرگز در هیئت یک کارشناس به اظهار نظر نمی پرداخت!
  • مدیون خمینی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    8 1
    کاش یکی این بنده خدا مرعشی رو از خواب خرگوشی بیدار کنه!!!! آخه برادر الان دیگه کره شمالی هم از افتضاح برجام فهمید و کنار کشید اونوقت یه عده کارگزارانی و اعتدالی و افساد طلب تو کشور هنوز به دنبال ماله کشی هستند!!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    7 1
    آقای کارگزارانی بیشعور علاقه مشترک ترامپ و شما که ریشه کنی اسلام ناب محمدی (ص) از کشور ایران و جایگزینی لیبرالیسم در این خاک پاک است هرگز برآورده نخواهد شد مرده شور رسخت تان را ببرد در سایه انقلاب اسلامی آدم شدید و درسایه هاشمی به الاف والوف رسیده اید حالا به نظام مقدس ایران لگد پرانی میکنید و با امپریالسم وجهانی دست در یک کاسه کرده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس