کد خبر 856724
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
نظام وظیفه نمایه

کلیه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از 8 سال غیبت دارند ،می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

به گزارش مشرق، سردار ابراهیم کریمی در مورد قانون جریمه مشمولان غایب در سال 97 اظهار داشت: کلیه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از 8 سال غیبت دارند ،می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تغییرات مربوط به ضوابط دانشجویان انصرافی در قانون جریمه مشمولان غایب،افزود: دانشجویان دارای معافیت تحصیلی که تحصیلات خود را به اتمام نرسانده و تا پایان شهریور ماه 1396 انصراف داده و یا اخراج شده باشند، از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع قبلی غایب محسوب می‌شوند و چنانچه غیبت آن‌ها تا پایان سال 97 به بیش از 8 سال برسد در شمول این معافیت قرار می‌گیرند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا  ادامه داد: مبلغ جریمه تعیین شده در تبصره 11 بند ب قانون بودجه کشور سال 97 به نسبت سال گذشته تغییری نداشته و تنها برای آن دسته از واجدین شرایط که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی هستند، 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که دستورالعمل اجرایی آن پس از انجام هماهنگی های لازم تهیه و ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص مشمولانی که سال گذشته ثبت نام کرده و تاکنون نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدامی نکرده‌اند،گفت: درخواست این دسته از افراد ابطال شده و درصورتی که متقاضی بهره مندی از این قانون هستند، بایدمجدداً برای ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: طبق روال سال گذشته، مشمولانی که بیش از 8 سال غیبت دارند، باید به ازای هرسال غیبت مازاد،10 درصد جریمه پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط می‌توانند مبلغ جریمه را به صورت نقد و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی، باید مبلغ جریمه تا پایان سال 97 به طور کامل تسویه شود.

کریمی در خصوص مقررات مربوط به کارکنان وظیفه فراری عنوان کرد: آن دسته از کارکنان وظیفه که سابقه غیبت اولیه و فرار حین خدمت آنان به بیش از 8 سال برسد، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) از قانون جریمه مشمولان غایب بهره مند شوند.

 این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از 8 سال غیبت،اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا می بایست با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی گفت: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره096480 و یا سامانه به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب مطلع شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس