بازدید رهبرانقلاب از نمایشگاه کتاب تهران

آقای نجفی با تعجب بیشتر پرسید: «شما واقعا هر چهار جلد را خوانده‌اید؟ من اصلا فکرش را نمیکردم شما حتی اسمش را شنیده باشید!»

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) به مدت یک‌ساعت و نیم از سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.  در این بازدید که آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه‌ای از ۵۰ غرفه دیدن کردند و ضمن گفت‌وگو با ناشران و شنیدن نکات و دغدغه‌های آنان در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

ببینید

عکس/ بازدید رهبرانقلاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران



پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گوشه‌هایی از روایت این دیدار را منتشر می‌کند.



خاطره‌ی جالب آیت‌الله خامنه‌ای از مترجم کتاب خانواده‌ی تیبو

آقا رسیدند غرفه‌ی انتشارات نیلوفر، مثل همه جا خوش و بش کردند و از تازه‌ها سوال کردند. کتابی نظرشان را جلب کرد و پرسیدند این همان چهارجلدی قدیمی است؟ و جواب گرفتند بله. پرسیدند مترجمش چه کسی بود؟ گفتند ابوالحسن نجفی.

آقا گفت: آها ابوالحسن نجفی... بگذارید یک ماجرایی را تعریف کنم. سالها قبل ابوالحسن نجفی با آقای مرحوم حبیبی و چند نفر دیگر از بزرگان ادبیات آمدند پیش ما. من پرسیدم «شما مترجم "خانواده تیبو" هستید؟» آقای نجفی از اینکه من اسم این رمان را بلدم تعجب کردند. بعد که نشستیم من از رمان تعریف کردم و نقدی هم به ترجمه ایشان گفتم. آقای نجفی با تعجب بیشتر پرسید: «شما واقعا هر چهار جلد را خوانده‌اید؟ من اصلا فکرش را نمیکردم شما حتی اسمش را شنیده باشید!»

آقا با خنده ادامه داد: گفتم حالا خوانده بودم دیگر... خدا آقای ابوالحسن نجفی را بیامرزد. کتاب خانواده‌ی تیبو رمان خیلی خوبی بود که متاسفانه در حد قدرش معروف نشد.


خانواده تیبو رمان بلندی است که توسط روژه مارتن دوگار نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات نوشته شده‌است. این رمان از سویی به بررسی وقایع اروپا در سالهای ابتدایی قرن بیستم و سالهای جنگ اول جهانی می‌پردازد و از سویی دیگر همگام با آن شرح وقایع خانواده ثروتمند و فرهیخته فرانسوی یعنی خانواده تیبو را توصیف می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رسول ترک IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    درود بر رهبر با فرهنگ و کتابخوان و عزیز
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    115 8
    رهبرم , گوهر گرانقدری که هنوز شناخته نشده است . خدا وجودش را حفظ نماید
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    51 3
    عشق منی آقا
  • علیرضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    44 4
    خدایا من در وصف این نایب امام زمان(عج) چه بگویم که حقش ادا شود. ای رهبر حکیم، دانشمند و فرهیخته تا قیامت شیدایت خواهم بود.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    45 4
    درود بر تنها سیدعلی خودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس