22.jpg

دولت ترکیه در ماه های گذشته به بهانه توافق کاهش مناطق تنش تجهیزات نظامی قابل توجه ای را به مناطق اشغالی شمال سوریه اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی حلب در هفته گذشته با حملات گروه های تروریستی مورد حمایت دولت ترکیه ( احرار الشام و نورالدین زنکی) به مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در حومه غربی شهر همراه شد که آرامش نسبی به وجود آمده ماه های اخیر را در این محور به چالش کشید.

دولت ترکیه در ماه های گذشته به بهانه توافق کاهش مناطق تنش تجهیزات نظامی قابل توجه ای را به مناطق اشغالی شمال سوریه اعزام کرده و همین مسئله باعث شده  امکانات گروه های تروریستی افزایش یابد و با گستاخی شانس خود را برای اشغال مناطق جدید در حومه غربی شهر حلب آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی جنوب شهر دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

گروه های تروریستی در گام نخست با آتش توپخانه مواضع نیروهای سوری را در محله های « جمعیه الزهرا و حلب جدید» هدف قرار دادند و خسارت هایی را به ساختمان های این مناطق وارد کردند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

دهها تن از عناصر تروریستی در ادامه حملات خود را از مرکز تحقیقات علمی در محور غربی و مسجد رسول اعظم در شمال غرب شهر حلب برای اشغال محله های « جمعیه الزهرا و حلب جدیده» آغاز کردند که با واکنش قاطع نیروهای سوری و مقاومت مواجه شدند.

نیروهای سوری ومقاومت به خوبی توانستند تحرکات تروریست ها را در محورهای غرب و شمال غرب شهر حلب رصد کنند و با حملات سنگین توپخانه ای و موشکی، خسارت های سنگینی را در مرحله نخست به آنان وارد کردند.

درگیری نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با عناصر تروریستی در حومه غرب و شمال غرب شهر حلب بیش از 6 ساعت به طول انجامید و در نهایت تروریست ها با متحمل شدن ضربات سنگین ( 40 کشته و زخمی) مجبور به عقب نشینی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، نیروهای سوری پس از دفع حملات، مواضع گروه های تروریستی را با آتش سنگین توپخانه در مناطق اشغالی « کفرحمره، الراشدین، لیرمون و منصوره» در غرب شهر حلب هدف قرار دادند تا به حامیان طرف مقابل این پیام مهم را برسانند که معادلات در شمال تغییری نکرده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از انهدام چند انبار سلاح و پایگاه تروریست ها در این حملات خبر داد و گفت: نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در آمادگی کامل به سر می برند و در انتظار فرمان مقامات ارشد برای بازپس گیری مناطق اشغالی هستند.

این منبع میدانی با بیان این که دولت های خارجی حامی گروه های تروریستی صبر ما را در شمال سوریه آزمایش نکنند، گفت: دولت ترکیه در ماه های گذشته به گونه ای رفتار کرده که تروریست ها به خود اجازه دهند در عرصه میدانی صحنه گردانی کنند اما واکنش ما سخت و غیر قابل پیش بینی است.

وی افزود: مناطقی که در حملات موشکی و توپخانه ای هدف قرار گرفته شدند تحت نظارت مستقیم ارتش ترکیه بودند و عناصر تروریستی تصور می کردند که آنان در این مناطق حاشیه امنی خواهند داشت اما پیش بینی های آنان غلط و اشتباه بود.

این منبع میدانی با توضیح این که حوادث عفرین هیچ گاه در حومه غربی شهر حلب اتفاق نخواهد افتاد، خاطرنشان کرد: ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به تروریست ها و حامیان خارجی آنان اجازه تحرک نمی دهد چرا که شهر حلب دوباره متولد شده و آماده بازسازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    چه عجب باید نیروهای ترکیه زده شن
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    گذرگاه باب الهوی باید آزاد شه
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    یه چند تا موشک بزنن وسط کاروان های ترکیه تا حساب دستشون بیاد اینا فکر کردن رزمنده های نبل و الزهرا مثل کوردهای عفرین سریع تسلیم میشن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    ترکیه بی شرف است ، منظورم کشور ترکیه است
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    کثافتهایی مغول نجس کفتار و گرگ پرست بوزگوردی
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    هدف ترکیه از ایجاد داعش تجزیه عراق و وسریه و اشغال مناطق نفت خیز شمال این کشورها بود و امروز هم همان هدف را دنبال می کند هدف آمریکا از ایجاد داعش فروپاشی اتحادیه اروپا بعنوان مانعی بر نظام تک قطبی همچنین اقتصاد رقیب دیرینه خود اروپا به دنبال ظهور قدرت های جدیدی چون چین و هند بود که تا حدودی موفق نشد جدایی انگلستان از این اتحادیه بهمین دلیل بود چون مقصد اصلی داعش بود
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      0 1
      اروپا برای آمریکا زیان ده شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس