کد خبر 850386
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مخابرات نمایه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح تجمیع دکل اپراتورهای تلفن همراه در تمام شهرهای کشور با هدف کاهش مضرات احتمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد آذری جهرمی ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پاسخ به نگرانی مردم نسبت به مضرات دکل های مخابراتی اضافه کرد: این طرح هم اکنون در کلانشهرها از جمله تهران، مشهد، یزد و همچنین جزیره کیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه براساس بررسی ها ۹۹ درصد دکل اپراتورهای تلفن همراه استاندارد بوده و ضرری ندارند، تاکید کرد: به صورت مداوم این دکل ها را به لحاظ استاندارد رصد می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که در این راستا اخیرا ۱۰۰ دکل به دلیل عدم رعایت استانداردها در تهران جمع آوری شده است.

وی در خصوص نصب این دکل ها در فضای عمومی شهری یادآور شد: در این خصوص تعارضی بین اپراتورها و شهرداری ها وجود دارد، اگر این اختلاف برطرف شود اپراتورها نسبت به نصب دکل ها در فضای عمومی اقدام می کنند.

آذری جهرمی همچنین با اشاره به راه اندازی موتور جستجوی فارسی و ترجمه آنلاین انگلیسی به فارسی با توانایی بسیار بالا و استقبال شهروندان از آن تاکید کرد که این ظرفیت در بحث زبان ترکی و راه اندازی موتور ترجمه آنلاین نیز وجود دارد.

وی تنوع زبانی را ظرفیت بزرگی برای کشور دانست و متذکر شد: استان اردبیل به لحاظ فناوری در دو بحث کشاورزی و گردشگری برای ما حائز اهمیت است، براین اساس توسعه امکانات ICT در نقاط گردشگری را در دستور کار قرار داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شناسایی ۹ نقطه گردشگری در استان اردبیل برای راه اندازی وای فای رایگان برای مسافران و گردشگران یادآور شد: از این تعداد تاکنون دو نقطه به وای فای تجهیز شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    0 0
    اسم موتورشون چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس