کد خبر 849661
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
IONS

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تلاش رژیم صهیونیستی برای کارشکنی در برگزاری اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در تشریح جزئیات برگزاری روز نخست اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند اظهار داشت: این اجلاس از امروز به مدت دو سال به ریاست دوره ای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: این اجلاس بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی که ۴۰ سال از آن می گذرد، تاکنون می باشد.

دریادار خانزادی ادامه داد: با تشکیل این اجلاس برخی از فرماندهان نیروهای دریایی کشورهایی که تا به امروز در کشورمان حضور نداشتند، به واسطه شرکت در این اجلاس در ایران حضور پیدا کردند و این یکی از دستاوردهای بزرگ سیاسی برگزاری اجلاس در تهران است.

وی تصریح کرد: با حضور فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، بسیاری از جمله رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند تا با انجام اقدامات پشت پرده و غیر آشکار وابستگان نظامی را از تهران برگردانند.

فرمانده نداجا گفت: دشمنان می دانند این اجلاس ظرفیت شکستن تمرکز فشارهای سیاسی شان را دارد.

تصمیم گیری برای رزمایش های مشترک در اجلاس IONS

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران از ۵ قاره بزرگ جهان میزبان ۳۲ کشور متشکل از فرماندهان و هیات هایی است و بزرگترین دستاورد سیاسی آن این است که تمام تلاش هایی که دشمنان در جهت انزوای جمهوری اسلامی انجام دادند با برگزاری این اجلاس بزرگ به نوعی کمرنگ شد و ایران در عین تمامی تحریم ها و فشارهای سیاسی توانست از طریق نیروی دریایی و نیروهای مسلح خود این فضای سیاسی سنگین را به راحتی بشکند.

دریادار خانزادی افزود: از عمر این اجلاس ده سال می گذرد و ما ششمین دوره را برگزار نموده و ریاست را از کشور بنگلادش تحویل گرفتیم و تاکنون ۵ کشور ریاست دوره ای این اجلاس را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اثربخشی این اجلاس تاکید کرد: ظرفیت نظامی این اجلاس می تواند شرایط امنیتی نامیمون و تحمیلی آمریکا را در منطقه از بین ببرد.

وی در خصوص علت درخواست آمریکا برای حضور به عنوان عضو ناظر در این اجلاس گفت: در هر جایی از اقصی نقاط جهان که ظرفیتی در راستای همگرایی و ائتلاف به وجود می آید، آمریکایی ها نهایت تلاش خود را جهت حضور و اطلاع از روندها و مهار ائتلاف انجام می دهند، از این رو ما ۲ دوره پیاپی با حضور خود در این اجلاس با رای منفی اجازه حضور طرف آمریکایی را ندادیم.

وی همچنین گفت: این اجلاس یک ظرفیت بزرگ برای همگرایی و ائتلاف سازی دارد.

امیر خانزادی در پاسخ به سوالی درباره دو نیروی دریایی ارتش و سپاه و چگونگی تقسیم کار میان این دو نیرو و اینکه آیا تداخل میان ماموریت های آن ها رخ نمی دهد، گفت: نکته بسیار مهمی که درباره دو نیروی دریایی سپاه و ارتش وجود دارد، این است که هر دوی آنها متشکل از فرزندان این ملت و انقلاب و یک مشت واحد در مقابل دشمنان هستند.

وی ادامه داد: البته یکسری تقسیمات میان دو نیرو در آب های سرزمینی شکل گرفته اما ما کاملاً هماهنگ هستیم و رزمایش ها و ماموریت های مشترکی را به صورت کاملا هماهنگ برگزار می‌کنیم و در کنار یکدیگر ایستاده و موجب تقویت همدیگر در مقابل دشمنان هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تاکید کرد: دشمنان بدانند که در عرصه دریا با مشت محکم و مقتدر نظام اسلامی یعنی نیروی دریایی ارتش و سپاه روبرو هستند و پاسخ هر تهدیدی را با اقتدار می دهند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    64 4
    یه چهار تا آشغال عوضی بی هویت بیان سنگ بندازن جلوی کهن ترین سرزمین و عده ای هم بجای طرفداری از وطن ، از دشمن حمایت کنن خیلی زور داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس