کد خبر 848622
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
سجادی

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: این دوره از بازیهای آسیایی با دوره های قبل یک تفاوتی دارد.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در نشست خبری گفت: در ابتدا اعیاد شعبانیه را تبریک می گویم. امیدوارم امسال سال موفقیت برای ورزش کشور باشد. در ابتدا توضیحی در خصوص بازی های آسیایی جاکارتا ارائه می کنم. این دوره از بازیهای با دوره های قبل یک تفاوتی دارد. ما در 14 دوره حضور داشته ایم. در این دوره 40 رشته ورزشی و 462 ماده ورزشی حضور دارند.

سجادی در این نشست مروری به دوره های قبل و کسب مدالهای مختلف پرداخت و اظهار داشت: در 4 دوره گذشته حضور بانوان رشد داشته و کسب مدالهای طلا نیز به همین صورت بوده است. در 4 دوره اخیر می توان به 10 کشور برتر آسیا اشاره کرد که طبق روال گذشته، چین، کره، ژاپن اول، دوم و سوم هستند. در سه دوره قزاقستان عنوان چهارمی داشته و یک بار نیز ایران این مقام را کسب کرده است.

*میزبان رشته هایی را گذاشته که خودش مطرح است

سرپرست کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی، با اشاره به رقیبان ایران، گفت: قزاقستان، هند، ازبکستان و چین تایپه از رقبای ایران هستند اما در این دوره می توان به اندونزی هم اشاره کرد. آنها رشته های جدیدی گذاشته اند که خودشان مطرح هستند و با هماهنگی شورای المپیک آسیا تغییراتی در برخی اوزان داده اند که می توان به بوکس اشاره کرد. شورای المپیک آسیا هم با میزبان راه می آید.
معاون سابق حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه این نشست خبری، با اشاره به شهرهایی که میزبانی بازیهایی آسیایی را برعهده دارند، عنوان کرد: برای فوتبال 4 شهر جداگانه پیش بینی شده است. علاوه بر جاکارتا و حومه ای که میزبان هستند، در پالمبانگ نیز رشته های مختلفی مثل اسکیت، صخره نوردی، تنیس، روئینگ، آبهای آرام، والیبال ساحلی، سه گانه، تیراندازی و بولینگ و همین طور فوتبال زنان برگزار می شود. دهکده ورزشکاران نیز نزدیک محل برگزاری مسابقات است. فاصله کوتاه است و حتی پیاده هم می توان به آنجا رفت.

*پراکندگی شهرها تفاوت بازیهای جاکارتا نسبت به دوره قبل است

وی با بیان اینکه پراکندگی شهرها یکی از تفاوت های بازیهای این دوره نسبت به دوره های قبل است، یادآور شد: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا تیم ها از فرودگاه به سمت حومه و پالمبانگ بروند. موضوع دیگر برنامه بازیهاست که با فدراسیون ها صحبت کرده ایم. 4 رشته از 22 مرداد قبل از افتتاحیه آغاز می شود. هندبال، فوتبال، بسکتبال 5 نفره و واترپلو قبل از افتتاحیه یعنی 27 مرداد آغاز می شوند. سامبو آخرین رشته ای است که بازیهایش 9 شهریور آغاز می شود.

*ثبت نام اولیه انجام شده

سجادی با اشاره به ثبت نام اولیه، خاطرنشان کرد: حدود 3 ماه پیش ثبت نام اولیه صورت گرفته است. مورد دیگر اسامی چند برابر ظرفیت است و تعداد نفرات اعزامی نیز باید از همین تعداد باشد. محدودیت هم ندارد. ما تمامی اسامی را گرفته ایم. ارتباط بسیار نزدیکی با کمیته برگزاری داریم. در خصوص اسکان همه هیات اعزامی صحبت کرده ایم. درباره اجازه خودرو و قایق، قرنطینه اسب ها، مسائل مربوط به سلاح ها همه انجام شده است.

*اسامی مقدماتی 12 اردیبهشت چک می شود

سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی به محدودیت سنی برخی رشته ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در بسکتبال باید بازیکنان زیر 23 سال باشد. همه اینها را با فدراسیون صحبت کرده ایم. جلسه ای هم قرار است 12 و 13 اردیبهشت در قرقیزستان برای غرب آسیا و آسیای مرکزی برگزار شود تا به صورت مقدماتی اسامی و رشته ها انجام شود. همچنین کارگاهی برای بازیهای المپیک 2020 برگزار خواهد شد.

*کادر سرپرستی 14 و 16 مرداد راهی می شوند

وی در خصوص شرایط پروازی تیم ها گفت: تیم ها 4-5 روز زودتر اعزام می شوند. ما حدود 3 ساعت اختلاف ساعت با اندونزی داریم. طی 14 گروه پرواز رفت و 14 گروه پرواز برگشت داریم. 14 و 16 مرداد کادر سرپرستی به اندونزی می روند. خط هوایی تقریبا مشخص شده و هماهنگی کامل با هواپیمایی ماهان صورت گرفته است. پرواز اول به مالزی و سپس به اندونزی است.

*آغاز کار فدراسیون پزشکی از 10 روز پیش

وی افزود: فدراسیون پزشکی نیز کارش را از 10 روز پیش شروع کرده است. کنترل دوپینگ هم برنامه خود را دارد. ستادی هم داریم که جلسات به صورت منظم از بهمن ماه آغاز شده است. از اردیبهشت ماه جلسات منظمی با مربیان و سرپرستان تیم ها داریم تا توجیه بیشتری شود. تلاش این است 90 درصد کارها را همین جا انجام دهیم.

*درباره مشکلات با میزبان صحبت کرده ایم

سرپرست کاروان ایران درباره مشکلات میزبان از جمله اینترنت و ترافیک، عنوان کرد: ما هم خودمان شنیده ایم. در جلسه رسانه ها در اندونزی در این خصوص صحبت شده است و گفته اند مشکلی نیست.

محمود عبدالهی در این خصوص توضیح بیشتری داد و گفت: وسیله نقلیه ای به خبرنگاران داده نمی شود. دولت قرار است اداره ها را تعطیل کنند در این صورت ممکن است اتوبوس در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

*تیم فوتبال جوانتر شده است

وی در پاسخ به این سوال که کادر فنی تیم ملی فوتبال آیا نهایی شده یا خیر، تصریح کرد: در جلسه قبلی ستاد تصویب شد تیم جوانتر اعزام شود که نگاهی به بازیهای مقدماتی المپیک داشته باشند. اعتقاد فدراسیون هم همین طور بوده است. ما هنوز فرصت داریم. اسامی بازیکنان را داده اند. آنها 121 نفر را معرفی کرده اند که خودش یک لشگر است! فردا جلسه نهایی ستاد است که عدد کاروان فردا مشخص می شود.
سجادی درباره نزدیک شدن نکونام به تیم ملی فوتبال گفت: اطلاعی درباره کادر فنی فوتبال ندارم چون بحث فنی تیم ها مربوط به خودشان است.

*پیش بینی مدال سخت است

وی همچنین درباره پیش بینی کسب مدال طلا گفت: برخی رشته های دوره قبل حذف شده و 5 رشته هم جدید است. الان سخت است پیش بینی کنیم. تیم ها در حال تمرین و آماده سازی هستند. من جایی پیش بینی نکرده ام. از فدراسیون خواسته ایم که پیش بینی کنند اما اجازه ندهید نگویم. شما دعا کنید مدالهای خوب بگیریم.
سجادی درباره لباس فرم در رژه، عنوان کرد: طراحان مشغول طراحی هستند. فکر می کنم تا هفته آینده طرح ها را بدهند تا مشخص کنیم.

 *حضور ایران در 25 یا 26 رشته بازیهای آسیایی

سرپرست کاروان ایران درباره اینکه انتقاد شده هنوز تعداد رشته های اعزامی مشخص نیست، تصریح کرد: دقیقا مشخص است چه رشته هایی اعزام می شوند. 2-3 رشته گفته اند اجازه دهید در مسابقات قهرمانی آسیا برویم بعد بگوییم اعزام می شویم یا نه. مثل برخی رشته های رزمی، یا اسکواش. از بهمن 90 درصد مشخص بود در چه رشته هایی اعزام می شوند. ایران در 25 یا 26 رشته در بازیهای آسیایی شرکت می کند.
سجادی درباره مسائل کشتی، گفت: درباره بحث فنی با مسئولان فدراسیون صحبت کنید. اخیراً تعامل خوبی بوده است. من نمی توانم وارد جزئیات شوم. اجازه دهید فدراسیون در این باره صحبت کند.

*هزینه 10 میلیاردی برای بازیهای آسیایی

وی در پاسخ به این سوال که امسال قرار است 20 میلیارد برای کمیته در نظر گرفته شده و چرا با کاهش بودجه مواجه شده است، گفت: 30 میلیارد در نظر گرفته شده و حدود 10 میلیارد برای جاکارتاست و 20 میلیارد هم برای سایر فعالیت های فدراسیون هایی است که به جاکارتا می روند و نمی روند.

*بودجه تقسیم بندی نمی شود

سرپرست کاروان ایران در ادامه نشست خبری، در پاسخ به این سوال که شهنازی گفته هنوز بودجه نگرفته ایم، گفت: نزدیک 27-28 سال به این بازیها رفته ایم و این تقسیم بندی را نداشتیم که بودجه اعزام باشد و بودجه فدراسیون ها. نمی توان جدا کرد. همه بودجه برای فدراسیون هاست. بودجه مصوب شده و تخصیص را در ماه های اول سال یک دوازدهم را اختصاص می دهند.
وی همچنین درباره حضور استیلی در کمیته، عنوان کرد: امروز او با صالحی امیری ملاقات داشت.

*رشد بانوان در بازیهای آسیایی 90 درصد بوده است

سرپرست کاروان ایران در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای اعزام بانوان به چه صورت است، گفت: در این دوره بانوان تقریبا رشد 90 درصدی داشته اند. فکر می کنم 104 نفر باشند. ما در همه زمینه ها آنها را حمایت کرده ایم و حتی در ستاد هم مطرح شده است. در برخی از رشته ها حتی شاید شانس مدال نداشته باشیم اما می خواهیم نماینده داشته باشند.
سجادی به شانس کسب سهمیه در برخی از رشته ها، عنوان کرد: در برخی از رشته هایی که اعزام می کنیم ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک دارند و حتی در این دوره در برخی از رشته ها سهمیه هم توزیع می شود.

*واترپلو گفته جزو 4 تیم برتر است

وی درباره حضور واترپلو، گفت: اعزام آنها قطعی شده و خودشان گفته اند جزو 4 تیم برتر هستند. درباره مدال نمی دانم. تیم شیرجه هم اعزام می شود. اما درباره تعداد فردا تصمیم گرفته می شود.
سرپرست کاروان ایران درباره اعزام وزنه برداری بانوان به بازیهای آسیایی، تصریح کرد: مرادی نامه نوشته به کمیته و درخواست کرده شرکت کند. فردا در جلسه ستاد تصمیم گرفته می شود.

*سرمربی فوتبال را فدراسیون معرفی می کند

سجادی درباره برنامه های کمیته در خصوص اعزام رشته های پایه گفت: شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک اعزام خواهند شد. وی درباره بلاتکلیفی تیم امید و مشخص شدن سرمربی این تیم گفت: آخرین جلسه ستاد در هفته آخر اسفند تاکید این بود کادر مربی معلوم شود. تقریبا اقدامات خوبی صورت گرفته و این هفته معرفی می کنیم. درباره سرمربی نمی دانم و همه چیز با خود فدراسیون است.
سرپرست ایران درباره حمایت از کالای ایران، خاطرنشان کرد: هم پرواز ما ایرانی است و مذاکرات لازم در این باره صورت گرفته است. درباره لباس هم طی تصمیماتی که گرفته شده و جلسه ای که هفته گذشته در دفتر وزیر داشتیم قرار شد یک شرکت ایرانی اسپانسر لباس ایران باشد.

*درباره ارز مشکلی نداریم

وی درباره خبرنگاری که پرسید ارز ایران را چطور می گیرید، گفت: اصلا مشکل ارزی نداریم و با نامه ای به بانک مرزی کاملا به ما پاسخ داده اند، مشکلی نیست. البته خیلی ارز لازم نداریم و بعد چون کار ملی است همه کمک می کنند. نمی دانم دلار می دهند یا یورو، می دانم ارز می دهند.
سجادی درباره کاهش برخی از سهمیه ها و رشته ها در بازیهای آسیایی، خاطرنشان کرد: میزبان پیشنهاد می کند و شورای المپیک آسیا تصمیم می گیرد. این موضوع هم مربوط به 4 سال قبل است و شاید الان نزدیک بازیهای آسیایی است خبرها را شنیده اید. برخی رشته ها فیکس هستند. در خصوص رشته های اعزامی هیچ کشوری نمی تواند اعتراض کند و کم و زیاد می شود. این تصمیم با شورای المپیک آسیاست.

*پرچمدار را نزدیک بازی ها معرفی می کنیم

معاون سابق وزیر ورزش درباره پرچمدار ایران در بازیهای آسیایی و اینکه همیشه از رشته خاصی انتخاب شده اند، عنوان کرد: زود است. هنوز تصمیم گیری نشده است. از الان یک رشته خاص معرفی شود ممکن است کمی باعث دلسردی شود. نزدیک بازیها معرفی می کنیم. ما هم همیشه طرفدار خانم ها بوده ایم.

*رقابت در این دوره فشرده تر است

سجادی درباره پیش بینی رتبه ایران در بازیها، گفت: الان زود است. برخی رشته ها کم و زیاد شده اند. من هم اطلاعی از همه رقبا ندارم. جابه جایی هایی می شود و در تحلیلی که داشتم به وضعیت ایران اشاره کردم. در این دوره رقابت فشرده تر است.

*نفر اضافی مطلقا نمی بریم

وی در پاسخ به این سوال که برخی هیچ مسئولیتی ندارند و قرار است به اندونزی اعزام شوند، گفت: ما حداکثر 50 درصد ورزشکاران می توانیم همراه ببریم که شامل کادر پزشکی، اجرایی، کادر فنی و ... می شود. ما معمولا کم می آوریم. آنچه به عنوان کاروان می بریم نفر اضافی مطلقا نمی بریم. اسامی کاروان را می نویسیم و منتشر می کنیم. درباره همراهان نیز هنوز تعدادشان مشخص نشده است.
سجادی درباره اینکه این تعداد همراه شامل سیاسیون می شود، تصریح کرد: ما فقط ورزشی می بریم. این رویداد هم ورزشی است. سرپرست ایران درباره تعداد تقریبی کاروان، گفت: اجازه ندهید فعلا نگویم. چون تعداد فردا مشخص می شود.

*والیبال با تیم ب می آید

سجادی درباره اینکه تیم ملی والیبال به دلیل مسابقات لیگ جهانی نمی تواند اعزام شود و قرار است تیم ملی ب برود اما هنوز تکلیف تیم مشخص نیست، عنوان کرد: جلسه ای با فدراسیون والیبال و همه اعضا داشته ایم. در فاصله 4-5 روز لیگ جهانی دارند. گفته اند تیم ب شرکت می کنند انشاالله آنها هم موفق شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس