کد خبر 848442
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
وزیر بهداشت- کرمانشاه

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت:‌متاسفانه 50 درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ و میر مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است.

به گزارش مشرق، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت اظهار داشت: همه باید از خودمان مراقبت کنیم و به دنبال بهانه‌هایی مانند عدم وجود ورزشگاه، عدم توسعه ورزش همگانی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز توسط دولت نباشیم، البته ممکن است در مواردی، مشکلات و کمبودهایی در بودجه، ناتوانی و کم فکری برخی مسؤولان وجود داشته باشد اما همه باید به فکر سلامتی خود باشند.

بیشتر بخوانید:

قرصی که وزیر را به نامه نوشتن واداشت

وی ضمن تاکید بر لزوم انجام تحرک کافی و مصرف تغذیه سالم در بین مردم، تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال 98، همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند اما انتظار داریم که فرزندان، دانش آموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متاسفانه 50 درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ و میر مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است که ریشه آن به عدم رعایت سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در 30 سال گذشته بر می‌گردد.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد، مردم ایران حدود 75 سال عمر می‌کنند که تقریباً 60 سال از زندگی آنها با سلامت همراه است و 15 سال دیگر را با معلولیت زندگی می‌کنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر نیازمند دیگران نباشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    17 8
    بااین مواد غذایی متاسفانه اکثرامبتلا به کبد چرب شدن بدتیرن بیماریست.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    12 1
    بابا اینقدر عکس اینو نشون ندید داغ دلم تازه میشه با اون طرح تحول جیب پزشکانش. ویزیت دو دقیقه ای پزشک مساویه با یه روز ‌کارگری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس