کد خبر 848196
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
ایران اتحادیه اروپا

دیپلماتها بر این باورند که دولت‌های عضو اتحادیه اروپا حمایت بیشتری را از ایده وضع تحریم‌های جدید علیه ایران نشان داده‌اند.

به گزارش مشرق، در حالی که بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستار اعمال تحریم های جدیدی علیه ایران شده اند تا از این راه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای عدم خروج از برجام متقاعد کنند، دیپلمات ها تاکید کردند که کشورهای اتحادیه اروپا حمایت بیشتری را از این ایده نشان داده اند و اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران نزدیک تر از قبل شده است.

لندن، پاریس و برلین در ماه مارس با ارائه پیشنهادی برای اعمال سریع تحریمهای جدید علیه 15 مقام رسمی ، شخصیت نظامی و شرکت های ایرانی موجب خشم سایر شرکای اروپایی خود شده بودند. این در شرایطی است که ترامپ ضرب الاجل 12 ماه می را برای اتحادیه اروپا تعیین کرده است تا برای اصلاح برجام اقدام کند.

ترامپ بارها توافق هسته‌ای را بدترین توافق حاصل شده از طریق مذاکره ارزیابی کرده و تهدید به خروج از برجام نموده است.

ولی با توجه به اطمینان دادن مقام های دولت آمریکا نسبت به این مساله که چنین تحریم هایی می تواند بر تصمیم ترامپ تاثیرگذار باشد، به نظر می رسد ایده لندن، پاریس و برلین برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران با حمایت بیشتری از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روبرو شده است.

دیپلمات ها افزودند: دولت های اروپایی تحت فشار بیشتری قرار گرفته اند تا نسبت به نقش ایران در سوریه پس از حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما، اعتراض قاطع تری نشان دهند.

یک دیپلمات در این باره گفت: البته این توافق هنوز نهایی نشده است ولی برخی کشورهای اروپایی از مقاومت خود در برابر تحریم های جدید علیه ایران کوتاه آمده اند. اسپانیا، اتریش و سوئد اخیرا به اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا پیوسته اند که از تحریم ها حمایت می کنند.

برلین، پاریس و لندن موافقت کرده اند تا یک بررسی رسمی درباره تاثیرات اقتصادی و سیاسی تحریم های جدید علیه ایران داشته باشند. این تحریم های جدید شامل ممنوعیت سفر و توقیف اموال و دارایی ها خواهد شد. این بررسی و مطالعه قرار است پس از دور نهایی مذاکرات بین سفیران اروپایی در بروکسل آغاز شود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قرار است سفرهای جداگانه ای به واشنگتن داشته باشند و با ترامپ دیدار کنند. پیش بینی می شود رهبران آلمان و فرانسه درباره موضوع ایران نیز با ترامپ رایزنی کنند.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا بخشی از رویکرد چند جانبه بروکسل در مذاکره با مقام های دولت آمریکا به شمار می رود تا به ترامپ نشان دهند که لغو توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی می تواند به موجب وخامت اوضاع در خاورمیانه شود.

با این حال، ایتالیا در ماه ژانویه یک قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 5 میلیارد یورو با تهران به امضا رسانده است. ایتالیا نگران آن است که تحریم های جدید به ضرر تلاش های صورت گرفته برای از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری با ایران باشد.

پس از انتخابات ناموفق اخیر در ایتالیا، دولت موقت این کشور به شرکای اروپایی اش اعلام کرده است که نمی تواند از تحریم های جدید علیه ایران حمایت نماید.

دیپلمات های ایتالیایی نسبت به این مساله شک و تردید دارند که تحریم های جدید اتحادیهد اروپا بتواند ترامپ را از تصمیمش برای خروج از برجام منصرف کند.

یک دیپلمات دیگر گفت: چیزی که مهم است این است که یک هدف تعیین شده وجود دارد و آن نگرانی مشترک اروپایی ها درباره موشک های بالستیک و فعالیت های منطقه ای ایران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    5 3
    خدا همتون لنعت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس