کد خبر 842002
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
خودروهای الکتریکی

در حال حاضر تقاضای محدود برای وسایل نقلیه تمام الکتریکی وجود دارد و هنوز اعتماد عمومی ایجاد نشده و بسیاری از آنان به خاطر قیمت بالاتر وسایل نقلیه الکتریکی به سراغ وسایل نقلیه دیگر می‌روند.

به گزارش مشرق، وسایل نقلیه تمام الکتریکی شاید پاک‌ترین و در زمینه سوخت مقرون به صرفه باشند، اما به هیچ وجه قیمت اولیه آنان برای خرید پایین نبوده و بیشتر اوقات باعث می‌شود تا مشتریان از وسایل نقلیه الکتریکی روی گردان شده و به سراغ همان وسایل نقلیه معمولی با پیشرانه‌های درون سوز بروند، اما این شرایط برای همیشه باقی نخواهد ماند، زیرا کارشناسان صنعت خودروسازی معتقد هستند که تا چند سال آینده و تولید انبوه باتری‌های ذخیره ساز انرژی، می‌توان امیدوار بود که قیمت تمام شده وسایل نقلیه الکتریکی به شدت کاهش یافته و در نتیجه هزینه خرید آنان هم برای مشتریان کاهش پیدا کند.


همانطور که می‌دانید، در حال حاضر تقاضای محدود برای وسایل نقلیه تمام الکتریکی وجود دارد و هنوز اعتماد عمومی در بین مشتریان ایجاد نشده و بسیاری از آنان به خاطر قیمت بالاتر وسایل نقلیه الکتریکی به سراغ تهیه وسایل نقلیه دیگر می‌روند، اما در این بین پایگاه خبری "بلومبرگ" گزارش می‌دهد که تا سال ۲۰۲۴ میلادی و در صورت ادامه داشتن این شرایط، هزینه پرداختی بابت خرید وسایل نقلیه تمام الکتریکی با خودروهای درون سوز برابر خواهد شد و در سال ۲۰۲۵ میلادی، می‌توان امیدوار بود که بهای پرداختی بابت خرید یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی حتی کمتر از یک خودروی معمولی با پیشرانه درون سوز شود.
 

کاهش قیمت خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵


به گفته منابع خبری، در حال حاضر بهای پرداختی بابت هر کیلووات ساعت به چیزی حدود ۲۰۸ دلار خواهد رسید، اما پیش بینی می‌شود که با تولید انبوه مجموعه باتری‌های ذخیره ساز انرژی بویژه باتری‌های "لیتیوم یونی" که در وسایل نقلیه تمام الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهای پرداختی بابت هر کیلووات ساعت به میزان ۷۰ دلار کاهش پیدا کند که در هزینه نهایی اتومبیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


کالین مک‌ کراچر، تحلیلگر پایگاه خبری بلومبرگ معتقد است که فروش وسایل نقلیه تمام الکتریکی در سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند، اما قیمت باتری‌های اتومبیل برای پیشبرد اهداف خودروسازان و مهیا کردن جایگاه بهتر برای خودروهای تمام الکتریکی در بازارهای جهانی باید کاهش پیدا کند.


علاوه بر این، مشوق‌های دولتی هم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش قیمت وسایل نقلیه تمام الکتریکی داشته باشد، چرا که بسیاری از کشورهای جهان تلاش می‌کنند با راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی و فروش آنان به مشتریان، شهرهای تمیز و عاری از آلایندگی داشته باشند که با حمایت از وسایل نقلیه الکتریکی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    30 1
    توایران همیشه همه چی برعکس بوده .دل خوش نباش تو ایران گرونتر میشه میگی نه ، ببین.
  • طاهری IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    14 0
    ماباید بشینیم دعاکنیم که خارجی ها بیشترکارکنن وزودتراین ماشیهای برقی رو به تولید انبوه برسونن وما بتونیم وارد کنیم وچند برابرعوارض وگمرکی بهش ببندیم که انشالله درآمد کشورمون بره بالاپس تااون موقع من پیشنهاد میکنم که فعلا قیمت ماشینهای خودمون روببرین بالاترومردم هم کمک کنن بخرن تا اقتصادمون سرپا بمونه
  • RU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    21 0
    استفاده از این خودروها به شرطی به کاهش آلودگی کمک میکنه که منبع انرژی الکتریکی غیر از سوزاندن سوخت باشه.
  • احمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    7 0
    ارزان ترین و موثرترین راه کاهش مصرف انرژی و بهینه تر زندگی کردن، استفاده از شعور است. خودروی الکتریکی و باتری خورشیدی ابزار هستن.
  • احمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    0 0
    ارزان ترین و موثرترین راه کاهش مصرف انرژی و بهینه تر زندگی کردن، استفاده از شعور است. خودروی الکتریکی و باتری خورشیدی ابزار هستن.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    2 0
    این خودروها نه تنها هزینه سوختشون کمتره که هزینه نگهداریشون هم به مراتب کمتر از خودروهای با سوخت فسیلی است. تصور کنید خودرویی که نیاز به تعویض روغن هم نداشته باشه چه خودرویی میشه. کلا هرچه قطعات مکانیکی کمتر، هزینه تعمیر و نگهداری هم کمتر. قطعا توی بیست سال آینده اثری از خودروهای با سوخت فسیلی نخواهد بود.
    • مبارزه با فساد FR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
      1 0
      شايد ! ولي باطريهاي ان الودگي براي محيط زيست دارند، هرچند با توان متخصصين ايراني ميتوانيم، كارخانه هاي عالي بازيافتي توليد كنيم. الودگي ان از الودگي گاز منوكسيد كربنلوله اگزز كمتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس