کد خبر 841258
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
بن سلمان

سفر احتمالی ولیعهد سعودی به عراق همچنان با موج خشم و اعتراض عراقی‌ها روبرو است که این مسئله به ویژه در واکنش فعالان عراقی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی نمایان شده است.

به گزارش مشرق، فعالان عراقی با تاکید بر فراگیر شدن موج اعتراضات در شهرهای مختلف عراق به سفر احتمالی محمد بن سلمان به این کشور از قول شهروندان و عشایر عراق تاکید کردند سرزمین عراق که با خون شهدا از لوث تکفیری‌ها پاکسازی شده است، را نباید بن سلمان جنایتکار آلوده کند.

«نجاح محمد علی» فعال مشهور عراقی که سابقه فعالیت در یک شبکه خبری اماراتی و البته شبکه سعودی العربیه را دارد،‌ در مطلبی نوشت : امام سید علی سیستانی مرجع عالی با به حضور پذیرفتن بن سلمان ولیعهد سعودی در خلال سفر احتمالی وی به عراق مخالفت کرد،‌این در حالی  است که محافل مردمی و  نمایندگان پارلمان عراق خواستار دستگیری بن سلمان و محاکمه وی به سبب جنایات سعودی و اقدامات تروریستی آن در عراق شده‌اند، آنها بر ضرورت عذرخواهی سعودی و دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان تاکید می‌کنند.

همچنین عشایر و اهالی نجف اشرف با اعلام مخالفت قاطع خود با سفر بن سلمان ولیعهد سعودی به شهر مقدس نجف اشرف تاکید کرده‌اند نجف هرگز به بن سلمان خوشامد نمی‌گوید و ورزشگاه‌ها(اشاره به خبرهایی مبنی بر اینکه سعودی‌ها به دنبال ساخت ورزشگاه در عراق هستند) جبران کننده خون شهدا نیست.

یک فعال دیگر نوشته است مرجعیت عالی نجف از طریق دولت عراق به پادشاهی سعودی اطلاع داده که آیت الله سیستانی، بن سلمان را به حضور نمی‌پذیرد و به وی خوشامد نمی‌گوید.

فعال دیگری در واکنش به ادعاهای بن سلمان درباره حمایت آل سعود از مسلمانان نوشته است : هر گاه جنگ نسل‌کشی در یمن متوقف شود، آنگاه منطقه در امن و امنیت خواهد بود، منطقی نیست که هر روز شاهد ذبح و کشتار مردم یمن باشیم تا حدی که بیماری‌ها شیوع پیدا کرده و آنها را از بین می‌برند و بعد ادعای همزیستی مسالمت‌آمیز میان مسلمانان را داشته باشیم.

خبرها از لغو سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عراق است و اینکه یک مسئول دیگر به جای وی سفر خواهد کرد که ممکن است این فرد عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی باشد .

فعال دیگری نوشته است : آخرین خبر، سفر مقامات سعودی به عراق به بعد از انتخابات پارلمانی در می آینده موکول شده است.

یک فعال عراقی تاکید کرده است : من به عنوان یک عراقی و عرب اصیل با سفر بن سلمان و پذیرفتن وی در سرزمین مطهرمان(عراق) مخالفم و به وی خوشامد نمی‌گوییم.

فعال دیگری نوشته است فقط دیکتاتورها و پادشاهان جهان از سلمان و بن سلمان استقبال می‌کنند.

از سوی دیگر با وجودی که هنوز مشخص نیست که سفر محمد بن سلمان به عراق چه زمانی صورت خواهد گرفت، اما مردم با نصب پارچه‌نوشته‌هایی در معابر شهرهای مختلف مخالفت خود را با سفر ولیعهد سعودی به کشورشان مورد تاکید قرار داده‌اند.

ننگ و عار برای هر کسی است که محمد بن سلمان را به حضور بپذیرد و از وی استقبال کند و با سفر وی سرزمین امام علی(ع) را نادیده بگیرد(هتک حرمت کند)

پارچه نوشته دیگری هم از سوی عشیره الغزالات در نجف اشرف نصب شده که بر روی آن نوشته شده است : به نام عشیره الغزالات مخالفت خود را با حضور قتل انسان‌های بیگناه و سفاک و خونریز و حامی تروریسم، محمد بن سلمان اعلام می‌کنیم و به او خوشامد نمی‌گوییم.

در پارچه نوشته دیگری هم آمده است : به نام عشیره آل زیادی اعلام می‌کنیم که نجف اشرف پایتخت امام مهدی(عج) در روز ظهورش و مردم آن با سفر  و استقبال از دشمن امام مهدی(ع) و اهل البیت(ع) مخالف هستند(بن سلمان اخیرا با توهین به مقدسات پیروان اهل بیت(ع) عمق دشمنی و عناد خود با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را آشکار کرد)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    5 2
    میره اونجا و هیچ کاری هم نمیتونید کنید
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    0 0
    بابا بن سلمان را بخاطر جنایت جنگی در حق مردم سوریه و یمن و عراق به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی راه نمی دهند بزور با دادن 40 میلیارد دلار به انگلیس فقط آن هم بزور رفت چطور عبادی خاین و مسئولین عراقی این فرد را به خاک عراق راه می دهند دعوت از بن سلمان برای عراق نشان می دهند مسیحیان اروپا بیشتر از مردم عراق ناموس و شرف دارند ان از دفاع مردم مسیحی از مردم عراق این هم از بخاری و بی شرفی مسئولین عراقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس