کد خبر 840935
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
مهدی فضائلی

هتاکی‌ها و نیش‌زبان‌های امثال تاج‌زاده همگی نشانه‌های خوبی برای سماحت و آستانه تحمل بالای جمهوری اسلامی است اما روی آوردن به دروغ‌های آشکار و نسبت دادن آنها به رهبری دیگر خیلی جفاست!

به گزارش مشرق، «مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی، در یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت:

نمی‌خواستم آخرین یادداشت سال نود و ششم به چنین موضوعی اختصاص پیدا کند اما نشد!
از سال ها پیش، یکی از ممیزه های جریان اصلاحات نسبت به اصولگرایان رفتار تشکیلاتی تر و هماهنگی و انسجام بیشتر بوده است.


این انسجام و رفتار تشکیلاتی موجب می‌شد، تک پرهای (غضنفرها) این جریان کمتر باشند!
از این منظر مواضع تند و تیز و نیش زبان های مصطفی تاج زاده که از چون اویی عجیب و دور از انتظار نیست از دو حال خارج نمی باشد. یا چنین رفتاری، با هماهنگی سران اصلاحات است که دو هدف را دنبال می‌کنند؛ نخست حفظ نیروها و هواداران افراطی این جریان و دوم، ارسال پیام به نظام که جریان اصلاحات همچنان ظرفیت چنین برخوردهایی را دارد! و یا رفتار این عضو افراطی اصلاحات، ناهماهنگ است و تک پری (غضنفری) به جریان اصلاحات اضافه شده است!

بیشتر بخوانید:

مصطفی تاج‌زاده شوالیه غائله‌ها


البته نقدهای صریح، هتاکی ها و نیش زبان های امثال تاج زاده همگی نشانه های خوبی برای سماحت و آستانه تحمل بالای جمهوری اسلامی است اما روی آوردن به دروغ های آشکار و نسبت دادن آنها به رهبری دیگر خیلی جفاست!
اخیرا" این عضو عصبانی و تندمزاج جریان اصلاحات به نقل از مهدی کروبی، جمله ای را به رهبری نسبت داده که ایشان در جریان محاکمه کرباسچی شهردار وقت تهران گفته اند:"کرباسچی باید بداند از او گردن گرفت تر هم هستند."


بر اساس اطلاع دقیق، این عبارت نه فقط از این حیث که ادبیاتش تناسبی با آیت الله خامنه ای ندارد، بلکه اساسا" کذب و ناصحیح است.
حال این پرسش در باره این انقلابی پشیمان قابل طرح است که آیا او تعمدا" چنین دروغی را جعل کرده است و یا حافظه او دچار اختلال شده؟ در هر دو حال اعتبار اندک او و حرف هایش، با چنین نسبت کذبی، به بی اعتباری می گراید.


چنین رفتارهایی اثبات می کند امثال تاج زاده برای رسیدن به اهداف خود به اخلاق پایبند نیستند و حتی دروغ گفتن را جایز می‌دانند!
جالب اینکه کسی از آقای کروبی این نقل قول را توئیت کرده که نزد آقای کروبی هم اعتبار چندانی نداشت!


خاطرم هست که پس از انتخابات مجلس هفتم که حواشی زیادی داشت، آقای کروبی به دعوت خبرگزاری فارس، برای بازدید و انجام مصاحبه تفصیلی به خبرگزاری آمد.( آن زمان بنده مدیرعامل خبرگزاری فارس بودم)
مطالب جالبی در آن مصاحبه مطرح شد از جمله انتقادات تند وی به تندروهای اصلاح طلب از قبیل تاج زاده و محمدرضا خاتمی و بهزاد نبوی!
شیخ اصلاحات شدیدا" از مشارکتی ها و اعضای مجاهدین انقلاب گلایه داشت و می‌گفت ما داشتیم مشکلات پیش آمده بر سر انتخابات مجلس را حل می کردیم ولی اینها نگذاشتند!


بخشی از این اظهارات آن موقع منتشر شد که موجب حمله و اعتراض شدید بخشی از اصلاح طلبان به آقای کروبی شد و بخش هایی هم به خواست او منتشر نشد.
خوب است دوستان فارس اظهارات کامل شیخ اصلاحات در باره این طیف از اصلاح طلبان را در آرشیو بیابند و منتشر کنند تا بخشی از حقایق فی مابین این جریان بیشتر آشکار شود و چون تاج زاده ای از چون کروبی دیگر نقل قولی جعل نکند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس