کد خبر 840776
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
جانسون

وزیر خارجه انگلیس با «قلدر» خطاب کردن روسیه، به اخراج دیپلمات های انگلیسی از این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس گفت: اقدام تلافی‌جویانه روسیه برای اخراج دیپلمات‌های انگلیسی بیهوده است و لندن می‌داند همیشه مقابله با یک قلدر مانند دولت روسیه، خطراتی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

جانسون در مقاله‌ای که در نشریه سان منتشر شده ، افزود: روز گذشته کرملین اعلام کرده است که شورای بریتانیایی و کنسولگری ما در شهر سنت پیترزبورگ را تعطیل می کند. این تدابیر بیهوده تنها به ضرر شهروندان عادی روسی خواهد بود و آنها را از فرصت یادگیری زبان انگلیسی و ارائه درخواست ویزای بریتانیا محروم خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: فرانسه، آلمان و ایالات متحده از موضع لندن در قبال حمله سالیسبوری حمایت می کنند و این در حالی است که روسیه تنها و منزوی شده است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز روز شنبه در سخنانی گفت: بریتانیا همراه با متحدانش طی روزهای آینده گام های بعدی علیه روسیه را مورد بررسی قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: ما هرگز تهدید علیه شهروندان بریتانیایی و سایر افراد در خاک بریتانیا را از سوی دولت روسیه تحمل نخواهیم کرد. ما از سوی دوستان و متحدان مان در سراسر جهان نسبت به حمایت در برابر اقدامات روسیه اطمینان لازم را دریافت کرده ایم.

سرگئی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به‌همراه دخترش که در انگلستان زندگی می‌کنند هفته گذشته در یک مرکز خرید در شهر «سالیزبری»، در حدود 140کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. حال هر دوی آنها وخیم است. انگلیس مدعی است که این دو توسط یک گاز اعصاب که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    9 0
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    1 0
    پوتین مرد عمل و مرد قهرمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس