کد خبر 840066
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
كاهش جمعيت

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، جمعیت ایران از مرز ٨١ میلیون نفر گذشت.

به گزارش مشرق، بر این اساس، ساعت جمعیتی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، جمعیت کشور در روزهای پایانی سال ١٣٩٦ از مرز ٨١ میلیون نفر گذشت. ساعت جمعیتی تغییرات تعداد جمعیت و افزایش آن را در ارتباط با زمان نشان می­‌دهد. در ایران برای نخستین بار ساعت جمعیتی در سال ١٣٨٨ بر روی سایت مرکز آمار ایران قرار گرفت و از آن زمان به بعد برآوردهای جمعیتی به صورت لحظه ای در اختیار کاربران قرار می­گیرد. به منظور محاسبه ساعت جمعیتی طراحی شده در درگاه ملی آمار ابتدا عوامل موثر بر رشد جمعیت شامل باروری، مرگ و میر، مهاجرت برای کل کشور لحاظ می­شود.

بیشتر بخوانید:

رشد ۴.۴ درصدی اقتصاد ایران در ۹ ماهه امسال

مذاکرات دستمزد ۹۷ وارد فاز جدید شد


برای نخستین بار، اولین ساعت جمعیتی بر روی سایت سازمان ملل متحد طراحی شد. این ساعت با توجه به بزرگی رقم جمعیت جهان، تعداد جمعیت برآورد شده را به صورت لحظه­ای نمایش می­دهد. بعد از سازمان ملل، کشورهای پر جمعیتی نظیر چین، ایالات متحده آمریکا و هندوستان و سپس کشورهای کم جمعیت‌تر نظیر استرالیا، کانادا و نیوزلند ساعت جمعیتی را بر روی سایت های مرتبط طراحی نموده و براورد جمعیت را به صورت لحظه‌­ای در اختیار کاربران خود قرار دادند.

ساعت جمعیتی، در هر لحظه جمعیت ایران را بر اساس براوردهای جمعیتی، نمایش می­‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    32 3
    آقایون خودتونو کنترل کنید قبلا کشور 20-30 میلیون بود الان 80 میلیون خوب پولی که اون موقع به 1 نفر میرسید الان میرسه به 10 نفر چون جمعیت زیاد تره
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      2 1
      اکثر کشورهای منطقه جمعیتشون مثل ما دو برابر شده، با اینکه در برخی حوزه ها برای درامد اقتصادی کشور پیشرفتایی شده اما هنوز یه عده معتقدن باید نفت رو بفروشیم و با پولش کشور رو بچرخونیم، و اعتقادی به صنعت ملی و صنعتی سازی ندارن، حتی همون نفت رو هم در قالب پتروشیمی نمیان محصولات دیگه ازش تولید کنن با درامد بیشتر بفروشن. طبیعیه که اینطوری با این جمعیت سهم نفت ناچیز میشه. البته این افراد برادرانی (!) هم در حوزه خلیج فارس دارن که چنین اعتقادی دارن، عربستان سعودی با 30میلیون جمعیت و نفت بیشتر، قطر و امارات با نفت و گاز حجم بالا و هر کدوم 2 تا 5 میلیون جمعیت که اندازه یک استان هم نمیشه!
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      1 1
      هرهرهر... کرکرکر
  • فرید AE ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    0 1
    هفتاد میلیونشون بیکارن فکری برای اشتغال بکنین.
  • میثم IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    2 0
    چند سال دیگه که دهه شصت ها از سن باروری خارج بشوند جمعیت کشور سقوط آزاد میکنه.
  • NL ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    5 4
    کشور نیمه بیابانی ما تحمل این فشار جمعیتی رو نداره و تراکم جمعیت در یک سوم مساحت نسبتا خوش اب و هوای کشور در غرب و شمال و شمالغرب و اطراف تهران و قسمتهایی از شمال شرق کشور قرار داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس