کد خبر 839850
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
ارتش آمریکا

منابع عراقی اعلام کردند ارتش آمریکا در حال ایجاد پایگاه نظامی دائمی در موصل است.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی عراق اعلام کردند ارتش آمریکا پس از توافق پشت پرده با حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در حال ایجاد پایگاه دائمی در شهر موصل مرکز استان نینوی است.

بنابر این گزارش، نیروهای آمریکایی در حال بازسازی پایگاه هوایی القیاره در جنوب شهر موصل هستند. آمریکا تعداد زیادی تجهیزات نظامی را وارد این پایگاه کرده و درحال مرمت این پایگاه است که قبلا به دست داعش منهدم شده بود.

بیشتر بخوانید:

این منبع افزود: دلیل حضور آمریکا در این پایگاه اهمیت استراتژیک آن و آموزش نیروهای عراقی و مهار خطراتی است که علیه شهر موصل وجود دارد.

نیروهای آمریکایی در تعدادی از مناطق استان از جمله فرودگاه موصل، شهر حمام العلیل و غرب شهر حضور خواهند داشت.

مأموریت اصلی این پایگاه حمایت از نیروهای عراقی برای حفظ امنیت و آموزش سربازان و داوطلبان جدید است. این منبع تأکید کرد: پایگاه هوایی القیاره جزو بزرگترین پایگاه‌های هوایی در عراق از نظر پرواز هواپیماها و نقل و اتنقال نظامی خواهد بود.

پایگاه هوایی القیاره بین جاده موصل-بغداد واقع است و در نزدیکی شهر نفت‌خیز القیاره است. لازم بذکر است که پایگاه القیاره سال گذشته در عملیات نیروهای حشدالشعبی عراق از اشغال داعش آزاد شده بود.

به گفته منابع عراقی آمریکا قصد دارد پایگاه القیاره را به مرکزی برای هدایت عملیات نظامی خود در شمال عراق و همچنین ساماندهی گروه های تروریستی بعثی، داعش، القاعده و تجزیه طلب کرد علیه شیعیان عراق و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهرداد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    28 15
    گول آمریکایی ها رو نخورید. ملت عراق هوشیار باشید. نگذارید دوباره این لعنتی ها با موجهای انفجار در شهرها به سراغتان بیایند. مگه آرامش نمی خواهید؟ هر جا این شیطان باشد ناامنی وجود دارد.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    7 11
    این پایگاها باسه موشک نقطه زن نابودمیشود. علی برکت الله
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    17 16
    مردم عراق اگر در مقابل آمریکا بایسته آمریکا عقب نشینی می کنه
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      9 8
      که چی بشه؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    8 5
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    9 8
    عراقی ها خودشان امریکا را دعوت کردند و شاید نگران نفوذ ما بودند که سراغ امریکایی ها رفته اند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    10 0
    تاسیس پایگاه نظامی آمریکا در مرز ایران صحت این حرفها را ثابت می کند پس فرودگاه قیاره چرا به امریکایی ها داده شد آمریکا دهها پایگاه نظامی در عراق دارد اینها چیست تازه نیروهای حشد را هم مرتب بمباران می کنند
  • مخیوط IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    1 1
    دست آمریکا و ترکیه یکی هست اون از شمال سوریه شروع کرده و آمریکا از عراق شروع میکنه . کودتای ترکیه هم ساختگی بوده و با برنامه آمریکا انجام شده تا پدر داعش که در موقع سرکوبی داعش شکست خورد و بی آبرو شد بتواند خودش را یک حکومت مظلوم مورد حمله آمریکا نشون بده و پوتین فرصت طلب هم همه چیز رو میدونه ولی چون از اردوغان قول گرفته خط لوله گاز به اروپا را برایش آماده کنه وانمود میکنه ترکیه مورد حمله بوده این وسط فقط ایران و عراق و سوریه مفت باخته اند . یعنی واقعاً ظریف تا این حد ببو بوده ؟!
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 0
    داعش نتیجه به هم زدن تعادل سیاسی نظامی عراق و سوریه بود عده ای این تعادل را بهم زدن و داعش در واکنش به این کار بوجود آمد .در واقع همیشه در جنگ ها اینطور نیست که یه طرف شر باشه یه طرف خیر گاهی اوقات دو طرف شر هستند و به خاطر منافع بیشتر با هم می جنگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس