14.jpg

براساس گزارش سازمان اورژانس کشور 4 نفر بر اثر حوادث شب چهارشنبه آخر سال جان خود را از دست داده اند و 1799 نفر هم مصدوم شده اند.

به گزارش مشرق، شب چهارشنبه آخر سال همواره شاهد مجروح و قطع عضو و حتی در پاره‌ای از مواقع فوت برخی از شهروندان هستیم. البته آرزو می‌کنیم که امسال برای شهروندان مخاطرات کمی همراه داشته باشد.

23:40/ رییس پلیس پایتخت: تا این لحظه تعداد ۱۳ نفر از کسانی که قوانین را نقض کرده اند بازداشت شده اند.  آمار مصدومان نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

به مراتب وضعیت شهر نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده است که جا دارد از شهروندان محترم تشکر کنیم.

23:20/ سرپرست سازمان اورژانس کشور: تاکنون 1799 نفر در کشور دچار مصدومیت شدند که 34 نفر دچار قطع عضو و 585 نفر از ناحیه چشم دچار جراحت شدند همچنین 438 نفر از عابرین، آسیب دیدند.
امروز و تا این لحظه 1509 نفر در کل کشور دچار آسیب های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 277 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 21 نفر قطع عضو شدند
در تهران و در روز جاری تا ساعت 23 امشب، 397 نفر دچار آسیب های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 105 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 4 نفر قطع عضو شدند
امروز و تا کنون 135 نفر از عابرین در تهران به طور ناخواسته، از حوادث شب چهارشنبه آخر سال آسیب دیدند
تا کنون 4 نفر بر اثر این حوادث در کشور فوت کردند.

23:10/ داوری رئیس سازمان آتش نشانی: ۱۲ هزار تماس امروز با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است که بیشتر آنها مربوط به موارد مشاوره ای بوده است.

مجموع حوادثی که منجر به اعزام نیرو شده است ۱۶۵ مورد بوده است که البته حریق خاص و گسترده ای نداشتیم تنها یک انفجار در ساعت ۱۴:۳۰ گزارش شده است.

آتش سوزی تا این لحظه بیشتر مربوط به درختان و زباله ها بوده است.  

23:05/ رئیس بیمارستان فارابی گفت: تعداد مصدومان مراجعه کننده به این بیمارستان به ١٢٧ تن رسیده است.  
از این تعداد، ۱۱۹مصدوم برای انجام مراحل درمانی به اتاق عمل منتقل و ١٨  نفر بستری شده اند.  

22:55/ پرتاب نارنجک دست ساز در سردشت، خودرو پراید را به آتش کشید

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی سردشت از توایع آذربایجان غربی گفت: همزمان با برگزاری جشن چهارشنبه سوری، یک دستگاه خودرو پراید بر اثر پرتاب و انفجار نارنجک دست ساز در این شهرستان به آتش کشیده شد.

22:45/ ۱۶۰ حادثه حریق در تهران از ساعت ۱۶:۳۰ تا کنون انفجار مواد محترقه در سال ۹۴ تا این لحظه ۳ مورد در سال ۹۵ تا این لحظه ۲ مورد و امسال نیز تا این ساعت یک مورد بوده است.

۳ مورد کشف مواد محترقه داشته ایم که نیروهای آتش نشانی با همکاری پلیس اقدام کردند.

22:10/ نتیجه آتش بازی های چهارشنبه آخر سال: افزایش 46 واحدی آلاینده ها طی یکساعت و رسیدن به شرایط ناسالم (شاخص 127 ) برای گروه های حساس.

22:05/ رئیس پلیس تهران بزرگ: پلیس امشب در تمام نقاط شهر تهران حضور داشته و ۲۴ نفر که به صورت غیرمجاز دست به اقدامات خطرناک زدند مجروح شدند.

دو نفر از آتش نشانان و یک نفر از مأموران پلیس مصدوم شدند و ۸ نفر افرادی که رفتارهای خارج از عرف داشته و هنجارشکنی کردند دستگیر شدند.

رحیمی درخصوص وضعیت ترافیکی شهر تهران نیز گفت: امشب نسبت به شبهای قبل وضعیت ترافیکی خوبی داشتیم در محورهای شهری از ساعت ۲۰ وضعیت ترافیک عادی گزارش شده است.

22:00/ برخی منابع اعلام کرده اند یک نفر در اثر انفجار مواد محترقه در پارک ارغوان واقع در خیابان داروپخش اردبیل فوت کرده است و دو نفر قطع عضو شدند.

21:55/ از ابتدای اسفند ٩٦٩ نفر در کشور دچار مصدومیت شده اند که ٩٠ درصد را مردان و١٠ درصد را زنان تشکیل می دهند/  همچنین آمار مصدومین شب چهارشنبه اخرسال ٥١٦ نفر است.
استان های تهران، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و شرقی بیشترین حوادث و مصدومین را داشته است.

21:35/ سرپرست اورژانس کشور: از صبح تاکنون ٢٥ نفر مراجعه به بیمارستان سوانح سوختگی داشته اند که ٦ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شده اند.

به طور کلی از ظهر تاکنون ٥١٦ نفر مراجعه در کشور داشته ایم که ١٢٠ نفر دچار سوختگی، ١١ نفر قطع عضو و ١٥ نفر دچار شکستگی شده اند که ٢٠ درصد به طور کلی بستری هستند.  ١١١ نفر از مصدومان عابر پیاده بوده اند.

تاکنون ١٣٧ مصدوم در استان تهران داشته ایم که ٢١درصد بستری شده اند.  در مجموع از اول اسفند ماه در کل کشور ٨٣٠ مصدوم داشته ایم که ٢٢٠نفر سوختگی و ٢٣ نفر قطع عضو،  ٥٠ نفر شکستگی،  ٣١٥ نفر مصدومیت چشم و در کل ٩٦ بستری و ٧ نفرحال عمومی بدی دارند.

21:25/ معاون عملیات سازمان اورژانس:  ۵۱۶ نفر از مصدومان مربوط به امروز است که ۱۰ درصد مصدومان بانوان و ۹۰ درصد آقایان هستند.

21:15/ رئیس بیمارستان فارابی: تا این لحظه ۷۴ مراجعه کننده داشته ایم که اکثر آسیبها به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۴ نفر که نیاز به کارهای بیشتری داشتند بستری شدند.

21:05/ آخرین امار مصدومان شب چهارشنبه آخر سال مراجعه کننده به بیمارستان فارابی تا این لحظه ٥٢ نفر است.

21:00/ علی اصغر کریمی مدیر بیمارستان شهید مطهری عنوان کرد: از تعداد مراجعان به این بیمارستان چهار نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا شده اند.
وی گفت: سه نفر از کسانی که بستری شده اند از ناحیه سر و صورت دچار آسیب دیدگی شده اند و یک نفر هم دچار سوختگی درجه بالا شده است که خود این فرد 19 ساله سازنده مواد محترقه بوده است و اکنون در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان است.
کریمی با اشاره به اینکه بیماران سرپایی بیشتر از ناحیه دست ها مصدوم شده اند و زیر ده درصد سوختگی داشته اند، افزود: یک نفر از افراد مراجعه کننده سیزده ساله بوده و بقیه هم در سنین نوجوانی هستند. یک مرد مسن هم عابر پیاده بوده و بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب دیدگی شده است.

21:05/ معاون اورژانس تهران گفت: ۱۳۱ مصدوم در تهران به بیمارستانها منتقل شدند که ۵۱ درصد مروبط به آسیب چشمی بوده است. تاکنون ۶۷ نفر مصدوم به اورژانس بیمارستان فارابی مراجعه کرده اند.

20:55/ سخنگوی اورژانس کشور از گزارش ۱۷۹ مورد حادثه مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال از صبح سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه تا ساعت ۲۰ این روز خبر داد.   هفت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

20:50/ پلیس پایتخت خبر داد: تاکنون ۸ نفر دستگیر، یک نفر فوتی (مربوط به حادثه صبح خیابان مرتضوی)  و ۸ نفر مصدوم  داشته ایم.

20:40/ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: از ساعت ۱۶:۳۰ که آغاز جشن‌های چهارشنبه سوری را داشتیم تاکنون حادثه خاصی در مرکز تهران گزارش نشده است.

20:05/ سخنگوی اورژانس کشور: مصدومان چهارشنبه آخرسال به ۶۰۹ نفر رسید که ۵۵۸ نفرمرد و ۵۱ نفر زن هستند.

20:02/ ساعتی پیش مصدوم حادثه صبح امروز خیابان مرتضوی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.

20:00/ نوجوان ۱۵ ساله ای بر اثر انفجار مواد محترقه در دستانش ۳ انگشت دستش را از دست داد. وی توسط بالگرد اورژانس تهران به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شد.

19:55/ در اثر انفجار ناشی از مواد محترقه در روز سه شنبه ۲ جوان از اهالی میانکوه شهرستان امیدیه (اهواز) دچار سوختگی شدید شدند.

19:50/ انفجار یک منزل مسکونی واقع در اتوبان کرج خیابان اردستانی به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 2 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان 8 واحدی در یک واحد 100 متری در قسمت بالکن آن انفجاری رخ داده بود و تخریب جزئی نیز داشت.

در این حادثه یک دختر و پسر زیر 20 سال دچار سوختگی شدند و تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

19:45/ مدیر روابط عمومی بیمارستان فارابی: 11 نفر که به دلیل انفجار مواد محترقه از ناحیه چشم دچار آسیب به بیمارستان فارابی تهران منتقل شده‌اند.

19:35/ رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در خصوص آمار تعداد مصدومان سال گذشته گفت: سال گذشته 143 نفر به این بیمارستان مراجعه کرده اند که از این تعداد 122 نفر به صورت سرپایی درمان و 21 نفر بستری شده اند.

خوشبختانه سال گذشته در این بیمارستان فوتی نداشته ایم.

19:32/ مهدی حجت در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین ستادهای آتش‌نشانی در شهر تهران وجود دارد و از زمانی که با ستاد تماس گرفته شود تا اعزام نیرو به محل حادثه 10 ثانیه طول خواهد کشید.  

وی گفت: میزان حوادثی که در سال 90 و 91 در شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده بسیار زیاد بوده است و در حال حاضر این میزان به نصف تقلیل یافته است.

مهدی حجت در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهر تهران
مهدی حجت در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهر تهران

19:28/ بهروز رضایی: در حال حاضر مزاحمت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و زمانی 5 تا 6 هزار تماس با آتش‌نشانی گرفته می‌شد که در حال حاضر به 2.5 تا 3 هزار تماس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مزاحمت‌های تلفنی برای آتش‌نشانی 50 درصد کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر تا این لحظه نسبت به سال‌های گذشته کاهش اعزام نیرو به محل حادثه را داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که شهروندان امسال بیشتر رعایت خواهند کرد.

بیش از 1000 نقطه مأموران شهرداری تهران مستقر شده‌اند و هر 3 شیفت آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. در روز چهارشنبه سوری از ساعت 5 بعد از ظهر تا 12 شب اوج کار ستاد آتش‌نشانی است.

19:25/ کولیوند در جمع خبرنگاران:‌ آمار مصدومان کل کشور 464 نفر است که 129 نفر بستری شده اند و از این تعداد 17‌ قطع عضو داشته ایم. 158 نفر دچار سوختگی شده و آسیب به چشم هم 157 فقره بوده است.

وی درخصوص آمار امروز نیز گفت: 50 نفر بستری، 5 قطع عضو را در آمار داشته ایم و این در حالی است که تهران 39 مصدوم تاکنون داشته و در در کل کشور دو نفر فوتی تا الان بوده است.


 

نمایی از مرکز کنترل و عملیات سازمان آتش نشانی
نمایی از مرکز کنترل و عملیات سازمان آتش نشانی

19:15/ سردار رحیمی از ساعت 2 بامداد امروز تا به حال 3 حادثه مهم داشته‌ایم. که در مجموع 5 نفر مصدوم دو نفر فوتی رویت شد و دو ساختمان تخریب شد.

وی ادامه داد: تذکراتی که طی چند روز گذشته اعلام کرده بودیم را دوباره یادآور می‌شوم.

آنچه در شب چهارشنبه آخر سال برای ما اهمیت دارد رعایت خط قرمزهایی است که تا به این لحظه مکرر اعلام کرده ایم. که همانا آسایش و امنیت مردم رعایت حقوق شهروندان جز موادری است که مورد نظر ماست. و هرکسی از این خطوط قرمز عبور کند قطعا با برخورد جدی و بدون اغماض پلیس روبرو خواهد شد.

گفتنی است که تا به الان در مقایسه با سال گذشته رفتارها بسیار قانونمدارانه و در چارچوب مقررات اجرا شده است. همچنین همکاران من خانه ایی را کنترل کردند که بیش از صد بمب دست ساز برای امشب آماده کرده بودند.

19:12/ انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی باقرشهر 2 مصدوم برجا گذاشت.

19:11/ سرپرست اورژانس کشور: 34 درصد دچار سوختگی و 4 درصد دچار قطع عضو شده‌اند. این افراد در رنج سنی 6 تا 18 سال اند. 79 درصد از مصدومین استفاده کننده از مواد محترقه و 19 درصد عابر اند.

بیشترین تعداد مصدومین در تهران با 90 نفر (معادل 20 درصد از کل مصدومین)، آذربایجان غربی با 60 نفر (معادل 14 درصد از کل مصدومین) و آذربایجان شرقی با 39 نفر (معادل 9 درصد از کل مصدومین) هستند.

19:10/ آمار مصدومان به 433 نفر رسید.


 

حضور کولیوند سرپرست اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهری
حضور کولیوند سرپرست اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهری

18:50/ محمدرضا نرمانی پزشک اورژانس بیمارستان سوانح سوختگی: تنها توصیه من به هموطنان این است که طبق اموزشهای رسانه ای از مواد اتش زا پرهیز کنند و در صورت اسیب دیدگی حتی برای اسیب های ضعیف هم به مراکز سوختگی مراجعه کنند

وی افزود: در صورت آسیب دیدگی اقدام این باشد که موضع سوختگی را زیر شیر اب بگیرند، در حد امکان با کرم ها چرب نگه دارند، در اولین فرصت به مراکز سوختگی مراجعه کنند و از خوددرمانی هایی مثل استفاده از خمیردندان بپرهیزند.

18:35/ سخنگوی سازمان اورژانس کشور: در استان تهران تاکنون ٣٨ مصدوم به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که یک زن و مابقی مرد هستند.

٥٠ درصد مصدومین دچار سوختگی و نیمی هم دچار قطع عضو بریدگی، شکستگی و اسیب به چشم و دست شده اند.  تاکنون یک نفر فوتی در تهران یک نفر در زنجان و یک نفر در همدان گزارش شده است.

کم سن ترین مصدوم ٩ ساله و  بیشترین، ٣٠ سال دارد.  طی امروز دو نفر دچار قطع عضو شده اند که یکی جوانی ٣٥ ساله و دیگری نوجوانی ١٢ ساله است، هر دو از ناحیه دست قطع عضو شده اند

18:25/ سرهنگ بیرانوند رییس کلانتری 115 رازی: کشف بیش از یکصدکیلوگرم مواد محترقه دست ساز آماده در میدان رباط کریم از داخل منزل مسکونی

18:20/ سخنگوی سازمان اورژانس کشور: بر اساس آخرین آمار، تعداد کل مصدومین و فوتی ها مربوط به چهارشنبه آخر سال جاری، ٤٠٦ نفر است که ٤٠٣ نفر مصدوم و ٣ نفر فوت کرده اند
٤ نفر از مصدومین دچار قطع عضو و ٣٤ درصد از مصدومین نیز دچار سوختگی شده اند.
بیشترین عضو آسیب دیده چشم و پوست بوده که آمار هرکدام ٣٤ درصد است.
بیشترین استان هایی که درگیر هستند تهران، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

18:15/ استاندار تهران: مشکلاتی که پیش میاید مربوط به استفاده از مواد محترقه خطرناک می باشد و این نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

توصیه ما به خانواده ها این است همان مراسم سنتی چهارشنبه سوری برگزار شود و از مواد محترقه استفاده نشود.

تصاویری از حادثه تلخ دقایق قبل باقرشهر که منجر به مجروحیت شدید دونفر شد.
تصاویری از حادثه تلخ دقایق قبل باقرشهر که منجر به مجروحیت شدید دونفر شد.

18:12/ نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته ایم

پلیس تهران: با همکاری سازمان های مرتبط در حال برقراری امنیت شهر تهران در شب جاری هستیم. با سه حادثه از صبح روز جاری تا کنون مواجه بودیم.

انفجار منزل در خیابان مرتضوی و مصدومیت یک نفر، مصدومیت نفر دیگر در منزلی در پیکانشهر که بر اثر مواد محترقه انجام شد. مورد بعدی اقدام پیشگیرانه کلانتری 115 رازی بود که موفق به کشف یکصد کیلوگرم مواد خطرناک محترقه دست ساز شدند.

فرمانده انتظامی در 616 نقطه از شهر نیروهای پلیس را بکار گرفته ایم.
 

18:07/ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تمامی بیمارستان ها آمادگی پذیرش مصدومان حوادث مراسم چهارشنبه آخر سال را دارند و بر حضور متخصصین مقیم و تعیین تکلیف بیماران در بیمارستان ها تاکید شده است.

18:03/ حضور مقیمی استاندار تهران در مرکز مانیتورینگ پلیس پایتخت جهت بازدید از عملکرد ماموریت روز جاری

17:55/ سرگرد مصطفی ملکوتی رییس کلانتری 171 مصطفی خمینی از کشف بیش از 25 کیلوگرم نارنجک دست ساز و اکلیل و سرنج از داخل گونی دست فردی 18 ساله در حوالی شهرک مرتضی گرد خبر داد.

17:50/ 8 مراجعه تا این لحظه به بیمارستان مطهری

پرویز نمازی، مدیر پرستاری بیمارستان سوختگی شهید مطهری: تاکنون 8 مراجعه سوختگی داشتیم که 5 نفر آنها به دلیل وسیع بودن میزان سوختگی بستری و 3 نفر درمان سرپایی شده اند.
وی ادامه داد: از میان مصدومان بستری یک نفر دچار آسیب جدی و سوختگی شدید شده است و مصدوم دیگری راکب موتور سیکلت بوده که در اثر پرتاب نارنجک تعادلش برهم و به زمین می خورد و در حال حاضر برای انجام سی تی اسکن در قسمت رادیولوژی است.
وی یاد آور شد: مصدومان مراسم چهارشنبه سوری از نظر رده سنی بین 18 تا 20 سال هستند و نسبت به پارسال تا این لحظه آمارهای مصدومان مراجعه کننده کم تر است.
وی گفت: از بیست بهمن تاکنون دو نفر فوتی داشته ایم، که به دلیل ساخت مواد منفجره فوت کرده اند.

17:45/ مرگ زن 50 ساله زنجانی در اثر شنیدن صدای انفجار مواد محترقه

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طی امروز یک زن 50 ساله که دارای ناراحتی قلبی بود با شنیدن صدای انفجار ترقه دچار سکته قلبی شد، عنوان کرد: این فرد بلافاصله به بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان منتقل شود.

جواد مرادی با اشاره به اینکه پزشکان معالج عملیات احیای قلبی ریوی بر روی این زن حادثه دیده را انجام دادند، افزود: با این وجود تلاش‌ها نتیجه نداد و وی جان خود را از دست داد.

17:40/ سوختگی 2 پسر 22 ساله در حال ساخت مواد محترقه

در این حادثه دو پسر جوان 22 ساله که مشغول ساخت مواد محترقه بودند، دچار سوختگی شدند.

این افراد از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شدند، گفت: این افراد برای طی مراحل درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند.

17:30/ مواد منفجره در بابل حادثه آفرید
ساعت 16:25 امروز راکب موتورسیکلتی مواد منفجره بزرگی به نام دینامیت را داخل نیسان درحال حرکت انداخت.
راننده نیسان اقدام به گرفتن دیتامیت و و خارج کردنش کرد که این مواد در دست راننده منفجر شده است.

17:15/ ⁠⁣⁣⁣آماده باش 4 پایگاه اورژانس شهر سالم
مدیرعامل شرکت شهر سالم:4 پایگاه اورژانس شهر سالم در چهار نقطه تهران برای خدمات دهی در حوادث احتمالی مراسم چهارشنبه سوری درحال آماده باش است.
تمام 20 مرکز درمانی شرکت شهر سالم تا آخرین ساعات امشب آماده فعالیت و سرویس دهی در کنار سایر مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان خواهند بود.
3 مرکز این شرکت به صورت شبانه روزی برای مراجعه مصدومان احتمالی آماده سرویس دهی هستند.

تصویر از حادثه انفجار ترقه دست ساز (اکلیل سرنج)  در دزفول
تصویر از حادثه انفجار ترقه دست ساز (اکلیل سرنج)   در دزفول
پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز به خودروی عملیاتی ایستگاه شماره ۱۴ آتش‌نشانی در هنگام برگشت از ماموریت در مشهد
پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز به خودروی عملیاتی ایستگاه شماره ۱۴ آتش‌نشانی در هنگام برگشت از ماموریت در مشهد

17:05/ رییس کلانتری ۱۸۱ عوارضی گفت:  دقایقی قبل بر اثر انفجار مواد محترقه در پیکان شهر، پنجاه درصد از ساختمان سه طبقه ای تخریب و مرد ۳۰  ساله ای از ناحیه دست و سر مصدوم شد.

16:50/ معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: آمادگی بیمارستان ها و اورژانس برای پذیرش مصدومان در مراسم شب چهارشنبه آخر سال امسال نیز آمبولانس‌ های اورژانس پیش بیمارستانی در میدان ‌ها و نقاط پرتراکم شهری و ایمن، جهت امدادرسانی سریعتر به مصدومان مستقر خواهند بود.


متخصصین طب اورژانس، بیهوشی، ارتوپدی و جراحی عمومی در بیمارستان ها حضور دارند. مردم عزیز کشورمان به گونه ای چهارشنبه آخرسال را برگزار کنند که به خود و دیگران آسیب نزنند.

16:40/ اولین مامور ناجا قربانی چهارشنبه آخر سال
متاسفانه صبح امروز در پی کشف بسته‌ای مشکوک، ماموران نیروی انتظامی قربانی انفجار مواد محترقه شد. در پی کشف بسته ای مشکوک توسط مامورین خدوم نیروی انتظامی استان گیلان به محل اعزام شدند.

بر اساس گزارش رسیده بسته حاوی مواد محترقه مربوط به چهارشنبه سوری بود و زمانی که یکی از مامورین ناجا قصد باز کردن بسته را داشت به ناگهان مواد منفجر و دو چشم مامور آسیب دیده که سنگی دو سانتی متری در یکی از چشمان وی مشاهده شده است.

16:30/ انفجار مواد محترقه دست ساز در دزفول موجب مصدوم شدن 2 نوجوان و یک کودک هشت ساله شد.

16:20/ تهرانی‌ها 77 درصد مصدومان را در 22 روز گذشته به خود اختصاص داده اند.

16:15/ بیشترین عضو اسیب دیده تا این لحظه چشم ها بوده است که 35 درصد کل مجروحین را شامل می‌شده است.

16:10/ براساس اعلام اورژانس کشور تعداد مصدومان از اول اسفند تا ساعت 16 به عدد 388 نفر رسیده است.

16:05/ اولین مصدوم چهار شنبه سوری شهرستان قرچک
اولین مصدوم 16 ساله آسیب به قرنیه چشم، گوش و دست چپ. پس از انجام مراحل اولیه درمانی توسط دارالشفا قرچک انجام شد و سپس فرد مصدوم به بیمارستان فارابی اعزام شد.

16:00/ سرهنگ پیروندی رییس کلانتری 181 عوارضی: دقایقی قبل بر اثر انفجار مواد محترقه در پیکان شهر، پنجاه درصد از ساختمان سه طبقه‌ای تخریب و مرد 30 ساله ای از ناحیه دست و سر مصدوم شد.

15:20/ اتمام حجت پلیس با مجرمان سالهای گذشته در شب چهارشنبه آخر سال

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: شماری از اشخاصی که در سال‌های گذشته سابقه ارتکاب اعمال شرورانه یا فروش مواد منفجره و محترقه ممنوعه را داشتند پیش از چهارشنبه فراخوانده شدند و ضمن دادن تذکرات لازم، از آنان تعهداتی برای حسن رفتار نیز دریافت شد.

بیشتر بخوانید:

سردار رحیمی: اخلالگران تا پایان نوروز مهمان پلیس خواهند بود

15:12/ مصدوم 19 ساله خیابان مرتضوی دچار سوختگی 100 درصد شده است.

15:10/ اولتیماتوم شدید پلیس تهران به برهم‌زنندگان آرامش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که پلیس بدون تعارف با کسانی که نظم و امنیت و آرامش شهروندان را به هم بزنند، برخورد می‌کند، گفت: اخلالگران با برخورد جدی پلیس مواجه شده و تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

فیلمی از اولین حادثه چهارشنبه سوری سال 96

استقرار آتش نشانان در نقاط پرتردد شهر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از استقرار آتش‌نشانان در نقاط پرتردد شهر خبر داد و گفت: برای اینکه آتش‌نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن حوادث چهارشنبه سوری را پوشش دهند، تیم‌هایی در نقاط مختلف شهر مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین حوادث آخرین شب چهارشنبه سال از ساعت اولیه بعد از ظهر روز سه شنبه رخ می دهد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم در این روز کودکان خود را کنترل کرده تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

استقرار اورژانس در 173 نقطه شهر

معتمدی: نیروهای اورژانس از ساعت 4 بعدازظهر امروز در 173 نقطه پایتخت با تجهیزات کامل استقرار می‌یابند.

وی افزود: یک هزار تکنسین و کارشناس اورژانس نیز در تهران جهت ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگاه چهارشنبه آخر سال به حالت آماده باش درآمده‌اند.

معاون عملیات اورژانس تهران خاطرنشان کرد: به منظور فرهنگ‌سازی جهت کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال بر روی همه آمبولانس‌های تهران بنر «نه به چهارشنبه‌سوزی» نصب شده است.

مصدومیت جوان 19 ساله

 در ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد امروز انفجار و تخریب یک ساختمان دو طبقه در خیابان مرتضوی به مأموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام شد.

پس از حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که انفجار به علت بی‌احتیاطی جوان 19 ساله که در حال ساخت نارنجک دستی با مواد اکلیل و سرنج بود، به وقوع پیوسته است.

برخورد بدون تعارف پلیس با هنجارشکنان

رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس تهران بدون اغماض و تعارف با کسانی که خطوط قرمز پلیس یعنی نظم و امنیت و آرامش تهران را به هم زنند برخورد سخت و جدی خواهد داشت؛ متخلفان تا پایان عید میهمان پلیس خواهند بود.

مصدومیت 373 نفر به دلیل انفجار مواد محترقه در کشور/ آتش جان دو نفر را گرفت

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: از ابتدای اسفند تاکنون 373 نفر به دلیل انفجار مواد محترقه و یا ساخت آن مصدوم شده‌اند.

وی گفت: 93 نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده که 6 نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بوده‌اند همچنین تاکنون 2 نفر در زنجان و همدان بر اثر سوختگی‌های ناشی از انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داده‌اند.

کاهش دید 90 درصدی با برخورد مواد محترقه به چشم‌ها

یک فوق تخصص قرنیه گفت: ضربات وارد شده به چشم می‌تواند باعث ایجاد آب مروارید، پارگی شبکیه و کاهش دید شدید شود به صورتی‌ که در برخی موارد مشاهده شده افراد به صورت کامل دید خود را از دست داده‌اند.

تاثیر مواد محترقه روی دستگاه تنفسی

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از مواد آتش‌زای غیرمتعارف، مواد محترقه و انفجار و آتش‌ گرفتن این مواد می‌تواند منجر به انتشار آلاینده‌های شیمیایی و گازهای خطرناکی برای دستگاه تنفسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    65 23
    این را قبلا مطرح کردم، کسی جواب نداد. یک نفر اگر فلسفه و هدف این برنامه چهارشنبه سوری را توضیح بدهد، ممنون می شوم.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      41 95
      فلسفه جشن های مذهبی چیه اونوقت؟
    • CH ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      54 23
      ترویج خرافات
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      38 23
      وقتی جان آدمها تهدید می شود پلیس باید پاسخگو باشد مردم عزادار این رسم شوم استعماری هستند این رسم کثیف ارتباطی به ایران و ایرانی ندارد
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      63 30
      جواب اونی که گفته فلسفه جشنهای مذهبی چیه : جشن مذهبی منشا پاکی داره یا تولد امام هست یا یا عید غدیر و انتخاب امام یا عید فطر که پایان بک ماه عبادت و روزه داریه یا عید مبعث که آغاز رسالت حضرت محمد ( ص) هست حالا تو بگو چهارشنبه سوری جز یک خرافه که الان هم تبدیل شده به میدان جنگ و انفجار و مرگ و قطع عضو ، چه چیز ارزشمندی داره
    • سید محمد IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      44 17
      بعضی ها انقدر احمق هستند که حاضرند خودشون رو به کشتن بدهند و چهارشنبه سوزی داشته باشند و در مقابل به جشن های مذهبی گیر می دن آخه نادان تو کدوم جشن مذهبی جوان 19 ساله خودش رو کشته؟الان تو نادان جواب خانواده این نوجوان رو میدی؟
    • eagle AE ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      20 7
      ا این که سعی میکنی چهارشنبه سوری رو که جشن ملی ماست بد جلوه بدی نشون میده هیچ ارزشی برای کشورت قائل نیستی ادم هایی مثل تو و همین وحشی هایی که میدان جنگ راه انداختن رو باید.....
    • US ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      5 12
      عین گاوبازی تو اسپانیا و مکزیک و موارد بیشمار مشابه دیگه.از قدیمیترین سنت ایرانیان است و باید حفظ بشه همونطور که حفظ شده و خواهد شد.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      5 4
      لعنت بر پدر و مادر آتش بازی و انفجار. افرین. اصلا ایرانی با فرهنگ است چرا به وحشی گری افتاده و جشن کشتار میگیرد احمقانه است
    • آرش US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      7 9
      جشنی ملی همراه با مراسم شاد رقص و آواز و قاشق زنی و پریدن از آتش بخاطر دور کردن پلیدیها و توزیع نقل و نبات و شیرینی به کودکان و .... که متاسفانه با حرام و خرافه اعلام کردن آن و نیز بی توجهی خانواده ها تبدیل به ترقه بازی و اینهمه خسارات مالی و جانی شده .
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      10 6
      کسانی می خواهند از یک خرافه و باور ابلهانه محافظت کنند و آن را میراث سنتی و ملی می نامند هیچ فرقی با آن بت پرستان نداشتند و ندارند که می گفتند چون پدران ما بت می پرستیدند ما هم بت می پرستیم!
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    26 2
    لطفا عیدتون را از بین نبرید
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    23 3
    ریا نباشه بچه محله ی ما با تانک وارد گود شدن !
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      3 0
      متاسفانه محله ما سقوط کرد پشتیبانی توپخانه ایمون دیر وارد عمل شد
  • محمد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    27 5
    طرفاي ما یه چیزی میزدن زمین می لرزید. داعش کم میاره جلو بچه های محله ما فکر کنم یکی هم انتحاري زد نامرد. چیه آخه خداوکيلي
  • علی US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    24 9
    وحشی بازی و سلب آرامش مردم در هیچ جای دنیا رسم نیست
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    23 31
    لعنت بر پدر و مادر کسی که در جشن سخیف چهارشنبه سوری شرکت کند
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      12 12
      مخالف چهارشنبه سوری هستم. اما به پدرها و مادرها اهانت نکنیم.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      0 9
      خخخخخخخخخخ.
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      0 5
      لعنت بر پدر و مادرش. افرین. اصلا ایرانی با فرهنگ است چرا به وحشی گری افتاده و جشن کشتار میگیرد احمقانه است
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      2 0
      بگو لعنت بر خود احمقش
  • محسن IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    22 1
    یادش به خیرزمانی که بیشترمردم ازروی آتش روی بوته می پریدندوزمزمه می کردندسرخی توازمن وزردی من ازتووحادثه ای هم پیش نمی آمد!ومردم آنگونه شادی می کردند .ولی اینک بایدشاهدگاهی حوادث تلخ خانواده ای باشیم که یک لحظه غفلت ویک عمرپشیمانی رابه همراه دارد.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    19 11
    بذارید جزغاله شن این احمق ها که انقد برای مردم مزاحمت درست میکنن
    • سید محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      13 0
      آخه بعضی از فوتی ها و مصدومان عابرانی هستند که از بد حادثه از جایی رد میشن که این احمق ها مشغول ترقه بازی هستند.
  • خودم .. ! IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    37 9
    به درک .. ب جهنم همشون ! مگه این ـآ خونوآده ندآرن ؟!!! پدرمون دراومد از این همه سر و صدآ .. ! #مزآحم ، شعور ندآره .. نمی فهمه .. این احمق هآ هم مزآحم مردمن هم خودشون ب درک وآصل می شن ! برن ب جهنم .. آخ #مغزم !
  • محمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    14 9
    به درک هر بلایی سرشون بیاد حقشونه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    11 10
    سنت خرافاتی ابلهانه هر بلایی سر این جماعت بی سواد بیاد حقشونه جای ناراحتی نداره.
  • مازیار IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    12 9
    به جهنم برن.کاش همشون بمیرن یاچلاق وعلیل بشن دیگه واسه مردم مزاحمت درست نکنند.فلسفه این جشن خرافی اگرهم واقعی باشه مربوط به زمان جاهلیت وکفره حالا یه عده احمق تلاش دارندبه گذشته برگردندانگارکه هرچی مال قدیم باشه درسته..اگه اینطوره پاشو بروتوغار زندگی کن که غنای فرهنگیش خیلی بیشتره چون قدمت تمدنش به هفت هشت هزارسال میرسه
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      2 5
      عید قربان هم ماله دوران باستانه. افرین. اما ایرانی با فرهنگ است چرا به وحشی گری افتاده و جشن آتش سوزی و کشتار میگیرد احمقانه است
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    13 5
    از چهارشنبه سوری متنفرم
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      4 3
      منم همین طور.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    10 4
    جاهلیت مدرن
  • DE ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    6 2
    سالها قبل که ما مدرسه میرفتیم بخاطر گردش ماه و خورشید و زمین و تقویم چهارشنبه سوری افتاده بود روز جمعه خیلی با حال بود همه جاتعطیل بود کسی هم جاییش نمی سوخت.
    • عباس فدايي IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      0 0
      افتاده بود شب جمعه. من خاطره دارم
    • ناشناس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      0 0
      داداش من قدیم وباالان مقایسه نکن قدیم احترام بود ابرو بود ما جوانهای قدیم مثل این بچه ننه های سوسول الان نبودیم اقا جرات نمیکنی خودت بری تو خیابان چه برسه باخانواده پارسال داخل ماشین من بمب انداختن اکثریت هم بچه سوسولهای مدرسه ای هستند البته من خودم چندتاشون گرفتم بعداز مشت ومال حسابی وتربیت یاد دادن تحویل دادم به اگاهی .ازنظر من باقاتل چطوربرخورد میکنند اینها را هم باید همون طوری ادب کنند فقط یک دیکتاتور میتونه این مملکت ودرست کنه فقط دیکتاکتور
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    4 6
    سنت نحس مجوس
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      5 2
      خدا همه حامیان سنتهای جاهلی گبر ها را لعنت کند.
  • فاطمه IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    1 2
    توهم انگار یه جاییت سوخته.. مخصوصا سیم مغزیت
  • BE ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    5 1
    چهارشنبه سوزی
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    4 1
    آخه این چه جشنیه که شهر دست جوجه اراذل می افته و غالب مردم توی خونه سنگر میگیرن؟
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    4 0
    قتل و انفجار اعمال تروریستی است پلیس و دادستان باید پاسخگو باشد - در محل ما یک آقایی هست فراش باز نشسته مدرسه بوده مدعی است معلم بوده - هرسال در خانه اش محل تجمع این جنایات است - شهرداری می تواند در جلومنازلی که آسیب به اسفالت و ... وجود دارد جرائم سنگین برای مسببین وضع کنند.
  • GB ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    4 1
    لطفاً وارد کنندگان و سازندگان مواد محترقه را مجازات کنید .
  • هنجار IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    گفته اند هشت نفر از هنجار شکن ها دستگیر شدند سوال آیا اصولا ترقه ونارنجک ترکاندن هنجار است یاناهنجاری؟ یعنی فقط 8 نفر هنجار شکنی کردند؟
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 4
    همش درباره چهارشنبه سوری خبرای منفی میذارین، که مثلا تخریبش کنید
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    نوش جونشون
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    2 1
    کاش بجای این مسخره بازیا همین قاشق زنی و دستی و مهربانی و همنشینی و صحبتهای زیبا و شاد همه گیر بشه اونوقت همه لذت میبرم بجای اینکه میدون جنگ بشه
  • احدی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    متاسفانه تعداد اندکی از افراد جامعه همیشه در زمینه های مختلف راه درست را بلد نیستند یا نمیخواهند تمکین کنند در شادی در عزا در فضای مجازی و....... و این اصلا با فرهنگ ایرانی سازگار نیست
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    2 0
    واقعا حماقت برخی از این بنی بشر را نمی فهمم این همه بیم و انذار اما آخرم کار خودشونو می کنند
  • سایبر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    0 0
    فلسفه اش به کنار تنهاجایی وقتی که یه جماعت میتونن ترقه درکنن وهمصدابشن چهارشنبه سوریه که انم یه بهانه است ودنبال تخلیه هیجان روکم کنی.که عواقبش رو هم میپذیرن.
  • سایبر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    3 1
    ایرانی با فرهنگ است چرا به وحشی گری افتاده و جشن آتش و کشتار میگیرد احمقانه است
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    4 0
    به اینایی که تو چهارشنبه آخر سال میان تو شهر امنی که توسط دلاورمردان نیروهای مسلح ایجاد شده، ترقه میترکونند و منشأ دردسر و مزاحمت برای مردم عزیز میشن بگید جنمشو دارن برند سوریه خودی نشون بدن!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    به خاطر مشتی اراذل و اوباش کشور تعطیل میشه
  • ناشناس IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    0 0
    این افرادی که مبادرت به این کار هاکرده اندمن روبه یاد خاطره ای انداخت .جوانی را دیدم سیگار میکشید رفتم به پدرش بگویم که پسرت سیگارمیکشد .دیدم پدرش سر منقل نشسته ودود میکنه .
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    جنون آتش و ترقه و نادنجک و مردم آزاری شده یک رسم آریایی ابلهانه
  • محمود IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    با سلام خدمت دوستان ایرانیها جنبه هیچ کاری را ندارند ما فقط ادعای فرهنگ داریم چهار شنبه سوری چنان بمب های دست ساز می زنندکه عراق ایران رابا تانک نزده است نمیدونم چرا نیوری محترم انتظامی چرا برخورد قاطع با این افراد ندارد چرا در بیمارستان داد زدن جرم محسوب مبشود ولی به خطر انداختن جان مردم جرم نیست تقاضامندیم که نیروی انتظامی با این افراد که واقعا روانی هم هستند برخورد قانوب بکند
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    3 0
    اون قدیمش هم این رسم سندیت نداره و جزء رسوم ایرانیها نبوده اما چون همراه با شادی بوده ایرادی نمیشده بهش گرفت اما الان که جز وحشت و مرگ و قطع عضو و سوختگی و پولهایی که در آتش میسوزد هیچ دستاورد دیگری ندارد
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    6 2
    ای مرگ بر این سنت چهارشنبه سوری کثیف شوم آدم کشی
  • آریو سوئد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    4 0
    این نشانه بی فرهنگی کامله. تو هیچ کشوری یک همچین هرج و مرجی را اجازه نمی دهند. مسئولان جرا کاری نمی کنند. مماشات بس است.
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    1 0
    قبلش اعلام کنن چهارشنبه سوری بخش سوختگی تعطیله سوختین جونتون پای خودتون.خخخخخخخ
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 0
    مواد و ابزارهای محترقه و آتش بازی متأسفانه پر رنگ تر از خود چهارشنبه سوری شده است. فرهنگ چین رو وارد چهارشنبه سوری کرده اند. اون ها هم برای فروش کالای چینی از هر شیوه ای استفاده می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس