کد خبر 835188
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
اپل و سامسونگ نمایه

گلکسی اس ۹ برای هوادارانش رخ نمایاند. اس ۹ آمده است که با اسطوره اپل یعنی آی‌فون X رقابت کند، پس باید حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش مشرق، در این مطلب به مقایسه دو غول گوشی هوشمند سامونگ و اپل پرداخته شده است و از جهات گوناگون آن ها را ارزیابی کرده ایم:

بالاخره آن روزی که طرفداران سامسونگ منتظرش بودند فرا رسید. گلکسی اس ۹ برای هوادارانش رخ نمایاند. اس ۹ آمده است که با اسطوره اپل یعنی آی‌فون X رقابت کند، پس باید حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته باشد. از آن‌جایی که نمایشگاه MWC در حال برگزاری است، تصمیم گرفتیم که نگاه کوتاه و مختصری به دو غول فن‌آوری حوزه موبایل یعنی اس ۹ که امروز معرفی شد و آی‌فون X بی‌اندازیم.

طراحی

در بخش طراحی همان‌طور که انتظار می‌رود هر دو اسمارت‌فون‌ از فلز و شیشه در بدنه استفاده کرده‌اند. همان گونه که می‌بینید در بخش جلویی اس ۹ کاملا یک دست و بدون هیچ تورفتگی ساخته شده است و در مقابل آی‌فون X به خاطر استفاده از فولاد کاملا ضد زنگ پزشکی در فریم بدنه، حس مقاوم‌تری را به کاربر می‌دهد. علاوه بر این استفاده از بدنه ضخیم‌تر در نماینده اپل باعث می‌شود که این هندست در این میان مقاوم‌تر به نظر برسد. اس ۹ در سطح همچنان بسیار ظریف و البته مثل قبل شکننده به نظر می‌رسد.

طراحی دو گوشی آی‌فون X اپل و گلکسی اس ۹ سامسونگ

غیر از تفاوت‌های ظاهری، این دو پرچمدار شباهت‌هایی هم دارند. مثلا هر دو مجهز به دو اسپیکر هستند، دکمه‌های پاور و صدا در یک جای مشابه تعبیه شده‌اند و هر دو در برابر آب به یک اندازه مقاومت دارند. البته باید در این‌جا به سامسونگ به خاطر حفظ جک استاندارد هدفون یک امتیاز مثبت داد.

صفحه‌نمایش

غیر از ویژگی‌هایی که پیش از این درباره صفحه‌نمایش اس ۹ شنیده بودیم، موارد دوست‌داشتنی‌تر دیگری هم وجود دارند. هر چند در این قسمت تفاوت زیادی با نسخه پیشین این هندست یعنی گلکسی اس ۸ دیده نمی‌شود. سوپر آمولد ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل توانسته نسبت به سوپر رتینای ۵.۸ اینچی آی‌فون با رزولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل چگالی پیکسلی بیش‌تری را ارایه دهد. البته این تفاوت قطعا برای کاربر قابل تشخیص نیست و با توجه به این‌که هر دو از فن‌آوری OLED بهره می‌برند، نتیجه بدست آمده در بخش زوایای دید و اشباع رنگ‌ها هم شبیه خواهد بود.

خوشبختانه همان‌طور که پیش از این هم گفتیم بر خلاف آی‌فون X روی بخش جلویی اس ۹ هیچ فرورفتگی وجود ندارد و حتی بخش خمیده دو سمت نمایشگر به کلاس کلی گوشی افزوده است.

رابط کاربری

هر دو هندست‌ با تبعیت از استایل مینیمال و سادگی توانسته‌اند کار با رابط را برای کاربر به آسان‌ترین شکل ممکن فراهم کنند. حرکت در بین منوها بسیار ساده است، هر چند با نگاهی عمیق‌تر در این بخش سامسونگ توانسته سادگی و راحتی بیش‌تری را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

آی‌فون X با وجود قابلیت جالب انیموجی که با دوربین TrueDepth آن همراه شده، باعث شد که اس ۹ هم روشی مشابه را پیش بگیرد و با ویژگی تحت عنوان AR Emoji کاربرانش را خوشحال کند. البته سامسونگ با کمک دوربین جلو در ابتدا از شما عکس می‌گیرد و سپس یک آواتار سه بعدی را که تقریبا شبیه شماست، می‌سازد. روشی که این کمپانی انتخاب کرده است به شما این امکان را می‌دهد که از استیکر تولید شده هر جایی که می‌خواهید مثل پیام‌ها یا فیس‌بوک بهره ببرید. هر چند ظاهرا توانایی ردیابی حالت‌های صورتی چندان تمیز و درست عمل نمی‌کند.

مقایسه دو غول سامسونگ و اپل

با این‌که جا برای پیشرفت AR Emoji هنوز وجود دارد، از غول کره‌ای انتظار داریم که کاربری‌های بیش‌تری مثل ترجمه زنده را به دید بیکسبی اضافه کند.

افزون بر این‌ها به DeX نیز تونایی‌های بیش‌تری اضافه شده است: یک پد جدید با خروجی ویدئو ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، اتصال به جک صدا و تبدیل هندست به تاچ‌پد.

دوربین

به بخش دوربین رسیدیم، همان جایی که حرف‌های جالبی برای گفتن وجود دارد. آی‌فون X به خاطر توانایی خارق‌العاده‌اش در تصویربردرای پرتره با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوگانه‌اش شهرت دارد اما گلکسی اس ۹ با تک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مسلما نمی‌تواند به اندازه دوربین رقیبش عمل کند.

در واقع اس ۹ تصمیم گرفته که تمرکزش را روی عملکردش در نور کم بگذارد و با ارایه دو اپرچر f/1.5 و f/2.4 بتواند نسبت به هندست پیشین خود ۲۸ درصد روشن‌تر و با ۳۰ درصد نویز کمتر عکس بگیرد.

دوربین دو گوشی

البته باید منتظر بود و دید که آیا این ادعاها در دنیای واقعی هم صحت دارند یا خیر. در رابطه با دوربین‌های جلو، اس ۹ یک نوع ۸ مگاپیکسلی را انتخاب کرده و آی‌فون X یک نوع ۷ مگاپیکسلی را برگزیده است. تا به امروز دوربین آی‌فون X به ویژه در مود پرتره ثابت شده است، ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نماینده سامسونگ هم می‌تواند نتایج مشابه یا حتی برتر ارایه دهد.

هر دو دوربین قادرند با کیفیت ۴K به ضبط تصاویر بپردازند اما دوربین اس ۹ در بخش اسلوموشن پا را فراتر گذاشته است. این هندست با توانایی تصویربرداری ۹۶۰fps با کیفیت اچ‌دی می‌تواند تصاویر را نسبت به آی‌فون X آهسته‌تر ضبط کند.

بیشتر بخوانید:

با ۹ قابلیت جدید گلکسی اس ۹ آشنا شوید

باتری

باتری در اس ۹ همان ۳۰۰۰ میلی‌آمپری است، هر چند مسلما از باتری ۲۷۱۶ میلی‌آمپری نماینده اپل بزرگ‌تر است. هر دو مجهز به شارژ سریع و بی‌سیم‌ هستند، چیزی که قطعا از هندست‌هایی در این سطح انتظار می‌رود.

حرف آخر

اس ۸ سال گذشته یک هندست تمام عیار بود، اما اس ۹ بهتر است! با وجود پیشرفت‌های فراوانی که در اس ۹ می‌بینیم، آی‌فون X هم چیزی کم ندارد و همین دستگاه با وجود قیمت بالایش توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد. خوشحالیم که سامسونگ بر خلاف اپل فعلا عادت به قیمت‌های نجومی ندارد و حدس می‌زنیم که پرچمدارش قیمت کم‌تری نسبت به پرچمدار اپل داشته باشد.

منبع: آی تی رسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    3 2
    مشرق افتادی تو خط تکنولوژی ولی سیاست بیشتر بهت میخوره....
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      0 3
      از سیاسیون بر سر کار مایوس شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس