کد خبر 832702
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
ظریف وارد مسکو شد

وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید استفاده آمریکا از برخی اقلیت‌های سوری به عنوان پیاده‌نظام می‌تواند باعث ایجاد تنش داخلی و منطقه‌ای شود.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته برای شرکت در کنفرانس بین المللی والدای وارد مسکو شد، وی در بدو ورود به این شهر در سخنانی گفت: با توجه به رابطه نزدیک و راهبردی ایران و روسیه در منطقه، والدای اجلاس بسیار مهمی است.

ظریف این اجلاس را فرصتی برای عرضه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران پیرامون ضرورت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه دانست و تاکید کرد: حضور آمریکا مخصوصا مرحله اخیر حضور این کشور در سوریه، مرحله بسیار خطرناکی است.

وی یاد آور شد: روشن است آمریکایی‌ها با یک سیاست حساب نشده در سوریه درحال فعالیت هستند، و تلاش دارند، بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوء‌استفاده آمریکا از برخی از گروه‌های سوری یادآور شد: آمریکا از برخی از اقلیت‌های سوریه به عنوان پیاده نظام خود استفاده کوته‌بینانه ابزاری می‌کند که این استفاده ابزاری می‌تواند آثار بلندمدتی در خاطره تاریخی مردم سوریه برجای بگذارد و باعث ایجاد تنش‌های داخلی در این کشور شود، افزون بر آن که به برخی تنش‌های خطرناک منطقه‌ای نیز دامن بزند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: تمامی این مسائل به دلیل سیاست حساب نشده آمریکا است و می‌توان چنین گفت، تنها موضوعی که مقام‌های کاخ سفید راجع به آن فکر می‌کنند، چگونگی مقابله با ایران در منطقه است که خود این موضوع، نیز یک سیاست خطرناکی را بوجود آورده است.

به گفته ظریف؛ بسیاری تلاش می‌کنند، تحولات اخیر در سوریه و سرنگونی هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی را پس از 36 سال از سوی دولت دمشق به عنوان تهدید در منطقه مطرح کنند، در صورتی که ما و روسیه بر این باوریم، آنچه تهدید راهبردی در منطقه است، نحوه حضور اخیر آمریکا و سیاست‌هایی است که واشنگتن دنبال می‌کند و همانگونه که قبلا گفته‌ام، این مساله می‌تواند نتایج بلندمدت راهبردی به دنبال داشته باشد.

ظریف در تشریح برنامه کاری خود در مسکو گفت: علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و مذاکره با وزیر امورخارجه روسیه، درباره روابط دو جانبه تهران و مسکو، بررسی اوضاع منطقه اعم از سوریه، اقداماتی که در سوچی و اقدام دیگری که به صورت مشترک در آستانه قزاقستان انجام گرفت، اجلاس آینده وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و نیز گفت‌وگو درباره اجلاس سران سه کشور در استانبول، بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: موضوع یمن و مسائل مربوط به برجام از جمله دیگر موضوعاتی است که در این سفر با مقام‌های روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس