شاخ کرگدن

محسنی نسب گفت:اکران آثار به این صورت فیلمسوزی را رقم می زند سرمایه بخش خصوصی باز نمی گردد و سینمای مستقل از بین می رود در چنین شرایطی تنها آقازاده ها و ژن های خاص پول های خاص را را وارد سینما می کنند.

به گزارش مشرق، این روزها فیلم سینمایی «شاخ کرگردن » به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن محسنی نسب بر روی پرده سینماها است. محسن محسنی نسب درباره وضعیت اکران این اثر گفت: این فیلم پیش از آغاز سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تنها با ۴ سالن روی پرده رفت که اکثر سانس های آن هم در زمان صبح و پیش از ظهر بود از همین رو در چنین سانس هایی که در زمان اوقات فراغت افراد قرار ندارد کسی به تماشای این فیلم نمی نشیند این موضوع یکی از مشکلاتی است که سینمای مستقل با آن درگیر است.

وی افزود: البته ار روز گذشته یعنی از ۲۴ بهمن چند سانس  مناسب تر و سالن های جدیدتری به این فیلم داده اند در حالی که ما مقداری از زمان را از دست داده ایم با این وجود حالا باید ببینیم فروش مان به چه صورت می شود.

بیشتر بخوانید:

واژه‌سازی برای پوشش «پول‌های بادآورده و سینمای سفارتی»

محسنی نسب اظهار کرد: اکران آثار به این صورت فیلمسوزی را رقم می زند زیرا در عین حال که فیلم اکران شده است اما سالنی برای نمایش ندارد بنابراین اگر قرار بر این است که آثار فقط نام اکران را به یدک بکشند باید چاره ای برای آن اندیشید برای مثال دولت باید وارد این کارزار شود تا دست افرادی که لابی دارند و می توانند در بهترین فصل و ساعت فیلم های شان را به نمایش بگذارند، کوتاه کند تا سینماگران مستقل هم بتوانند به حیات خود ادامه بدهند. در غیر این صورت سرمایه بخش خصوصی باز نمی گردد و سینمای مستقل از بین می رود در چنین شرایطی تنها آقازاده ها و ژن های خاص پول های خاص را را وارد سینما می کنند این در حالی است که چنین افرادی تنها به دنبال عکس گرفتن با سلبریتی ها هستند و ماندگار نیستند. در این میان افرادی مثل من در این عرصه ماندگار هستند؛ افرادی که تمام زندگی خود را در سینما گذاشته اند اما متاسفانه با این شرایط اکران افرادی مثل من نفس ها آخر خود را در سینما می کشند زیرا فیلمسازان نسل من به جز آنهایی که با سیستم دولتی در ارتباط هستند، محکوم به رفتن هستند برای مثال این روزها فیلمسازان قدیمی هیچکدام در سینما حضور ندارند و هر کدام به دنبال شغل های دیگر رفته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲ سالن در اختیار «شاخ کرگدن» است، عنوان کرد: در روزهای پیش رو تعداد سالن های ما افزایش پیدا می کند و آنگاه می توانیم درباره کیفیت فیلم نظر بدهیم چون «شاخ کرگدن» فیلمی است که مخاطبان را راضی نگه داشته است. از سوی دیگر مردم همیشه فیلم های من را دوست داشته اند از همین رو باید شرایطی فراهم شود تا بتوانند این اثر را هم ببینند بنابراین اگر سالنی نباشد مردم نمی توانند به تماشای آن بنشینند.

بیشتر بخوانید:

در «تنگه ابوقریب» دقیقاً چه گذشت؟

این کارگردان در پایان با اشاره به دیگر اثرش با عنوان «حسادت» به کارگردانی امیر سائلی اظهار کرد: مقداری از فیلمبرداری این اثر انجام شد اما به دلیل تغییر فصل ما ضبط آن را متوقف کردیم زیرا باید در فضای خشک کار کنیم اما از خرداد فیلمبرداری آن را از سر می گیریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس