عماد فايز مغنية

همه فکر می کردیم راننده‌ی ماشین «حاج عماد» باشد یا حداقل کنار راننده، روی صندلی جلوی ماشین بنشیند. ولی با کمال تعجب دیدیم ایشان هم چشم بسته، کنار ما در ماشین نشست

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «مصطفی» یکی از پسرانِ «حاج عماد مغنیه» یک خاطره خاص و شنیدنی از پدرش دارد که حقیقتا تاثیرگذار است. وی می گوید:

«آخرین دیدار من و پدرم به قبل از جنگ ۳۳ روزه بر می‌گردد. بعد از جنگ، ما دیگر تا زمان شهادتشان، یعنی ۱۸ ماه بعد، هیچ دیداری باهم نداشتیم. گاهی با هم دیدارهایی با «سید حسن» داشتیم. چند بار پیش آمد که «سید» به من نگاه کرد و  گفت: «بالاخره چه وقت باید عقد تو را بخوانم؟» بعد ابرو در هم می‌کشید و رو به پدرم به شوخی می‌گفت: «مسئله‌ی ازدواج مصطفی را هم در دستور کار جلسه بعد بگذار! » سرانجام موعدِ ازدواج من هم رسید و خب طبیعتا جاری کردن خطبه ی عقد با حضرت «سید» بود.

از طرف دفتر «سید» روزی برای مراسم مشخص شد.   بنا شد تعداد محدودی از خانواده ما و خانواده عروس در مراسم خواندن خطبه توسط «سید» حاضر باشند. دیدار با «سید» ترتیبات امنیتی خاصی دارد. ماهم مثل بقیه خانواده ها درگیر اقدامات امنیتی معمول برای دیدار با ایشان شدیم. همه ما را سوار یک ماشین با شیشه‌های دودی کردند. تصور همه بر این بود که چون «حاج عماد» مرد شماره‌ی ۲ حزب الله است و فرماندهی امنیت هم با او است، طبیعتا خودش بدون رعایت مراتب رایج امنیتی، مراسم را پیش خواهد برد و دنگ و فنگ های حفاظتی که همه طی می‌کردند شامل حال ما نخواهد شد. اما هر چه جلو رفت، دیدیم خبری نیست و همه چیز بر اساس روال همیشگی پیش می رود. همه ما فکر می کردیم همه فکر می کردیم حداقل راننده‌ی ماشینی که ما را به محل استقرار «سید» می‌برد،   پدرم باشد یا لااقل کنار راننده، روی صندلی جلوی ماشین بنشیند. ولی با کمال تعجب دیدیم  پدرم هم چشم بسته، کنار ما در صندلی عقب نشست! آن روز پدرم، تحت همان اقدامات امنیتی قرار گرفت که ما قرار میگرفتیم؟

من شک نداشتم که این تدبیر و دستور خود ایشان است که این طور برخورد شود چون اساسا مسئولیت امنیت حزب‌الله با خود ایشان بود اما نمی‌خواست خانواده‌ی خودش و خانواده عروسش هیچ گونه احساس خاص بودن و متفاوت بودن با سایر اعضا و منتسبین حزب‌الله و مقاومت بکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ناظر IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    مهمتر از این مطلبی نداری منتشر کنی مشرق ؟!! الان این داستانو کجای دلمون بزاریم !
    • LB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      45 1
      مگه دلم داری؟ شما که یک دل و صد دل شیدای کدخدایید، از دیدن آدمهایی که مردانه و برای خدا با ظالمان می جنگند خیلی می سوزید
    • احسان IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      23 2
      جان دلم ، این رفتار الگو ، نیاز کنونی دولتمردان ماهست که متاسافانه بعضی ها که مسئول میشن برای خودشون انواع و اقسام رانت قائلند.
    • قاسم IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      37 18
      اونی که با ای پی لبنانی اگر ایرانی هستی خجالت بکش ما درسته از کمک به مقاومت خوشحال میشیم ولی از کمک های غیر نظامی به این کشور ها ناراحتیم نباید پول نظامی و زیرساخت ما خرج زیرساخت خارجی بشه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    73 12
    سلام و صلوات خدا بر سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه مرگ بر اسراییل
  • DE ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    50 6
    خدا رحمت کند شهدا مخصوصا شهید بزرگوار حاج مغنیه را. چقدر این بزرگواران دقیقا از رفتار مدیران !!! ما الگو برداری میکنند . جهانگیری هم چشم بسته با کفش رفت روی فرش مردم بیچاره زلزله زده. و برخی دیگر که چشمهایشان رو بسته اند و درد مردم و قشر تحت ستم را نمیبینند.
  • BE ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    32 2
    روحش شاد
  • کارشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    54 27
    مسائل کشورهای بیگانه به ما ربطی ندارد . کمی به فکر ملت خودمان باشید
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      17 21
      بیگانه آری ، اما مثل این که بی معرفتی هم فرهنگ خوبی نیست ! مگر سوریه توی دفاع مقدس به ما کمک نکرد ؟ بیگانگان آنهایند که مترصد بی تفاوتی کشورهای مقاومت نسبت به همند ، تا راحت یکی یکی را از سر راه بردارند ، و تعجب ندارد ، اگر شما هم به آنها کمک کنید !
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      15 9
      شما اگر به فکر ملت خودمان بودی ، در مبارزه با دشمن در دورتر می اندیشدی ، نه روضه غفلت خوانی برای خواب کردن ملت و ...
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      15 24
      جناب کارشناس ! به فکر ملت خب چرا از چپاولهای حقوقی حرف نزدی ؟!
  • ایرانی DE ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    6 13
    لبنان عمق استراتژی ایران است. کمک به لبنان یعنی نجات ایران. هر کس این رو نفهمیده ول معطل!
  • ب م IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    8 0
    درود بر شهدا وحاج عماد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس