کد خبر 830912
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
اولین تصویر از جنگنده ساقط شده ارتش رژیم صهیونیستی

سه حزب معارض داخلی سوری ضمن قدردانی از ارتش سوریه برای سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی تأکید کردند که این مسئله قواعد درگیری و همه معادلات را تغییر داد.

به گزارش مشرق، صبح شنبه 21 بهمن (10 فوریه) رسانه های اسرائیل ادعا کردند که یک پهپاد ایرانی را رهگیری و منهدم کرده‌اند. بعد از آن سخنگو ارتش رژیم صهیونیستی ازدو خلبان اسرائیلی خبر داد که مجبور شده‌اند جنگنده اف-16 خود را در آسمان جولان اشغالی ترک کنند تا جان خود را نجات بدهند.

پس از این اظهارات، روشن شد که پدافند هوایی ارتش سوریه با تجاوز این جنگنده مقابله کرده و موفق شده آن را با موشک بزند و منهدم کند.

این رخداد مهم، گذشته از واکنشهایی که در داخل و خارج از سوریه در پی داشت، واکنش معارضان داخلی سوریه را به همراه داشت؛ به گونه‌ای که معارضان اعلام کردند ارتش سوریه  با این اقدام خود جلوی قلدری رژیم صهیونیستی را گرفته است.

معارضان سوری تأکید کردند که سرنگونی این جنگنده، قواعد درگیری و همه معادلات را تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

روزنامه الوطن به نقل از این معارضان گزارش داد که سرنگونی این جنگنده، نخستین مرحله شکست بزرگ صهیونیستها و همپیمانانشان در منطقه است.

«منذر خدام» سخنگوی رسمی گروه معارض موسوم به «هیئة التنسیق الوطنیة- حرکة التغییر الدیمقراطی» (هیئت هماهنگی ملی-جریان تغییر دموکرات) تأکید کرد که دشمن صهیونیستی با حمایت از نیروهای افراطی و تروریستها همچنان در بحران سوریه مداخله میکند و به این حد اکتفا نکرده و «گهگاهی جنگنده های خود را می فرستد تا مواضع ارتش سوریه و مراکز علمی مختلف را بمباران کند».

خدام تأکید کرد که باید در برابر قلدری اسرائیل که از هر قید و بندی رهاست، ایستاد و جلوی آن را گرفت و «قهرمانان نیروی هوایی روز شنبه گذشته با سرنگونی جنگنده اف-16 این کار را انجام دادند».

وی با بیان این مطلب افزود:« ما در هیئت هماهنگی ملی همزمان با اینکه تجاوزات صهیونیست به کشورمان را محکوم میکنیم، به قهرمانان نیروهای هوایی به خاطر ایستادگی در برابر تجاوازت مکرر تبریک میگوییم».

در همین راستا، رئیس فراکسیون معارض موسوم به «الکتلة الوطنیة الدیمقراطیة» (فراکسیون ملی دموکرات) هم مقابله با جنگنده های اسرائیلی را به «قهرمانان ارتش عربی سوریه» تبریک گفت.

کویفی اظهار داشت که ارتش سوریه با این مسئله ثابت کرد سامانه دفاعی موشکی پیشرفته‌ای در اختیار دارند که می‌توانند با مدرن ترین جنگنده های دنیا مقابله کنند.

وی اعلام کرد که حمله اسرائیل جدا از حمله آمریکا به نیروهای مردمی سوری در شرق دیرالزور و تلاشهای واشنگتن برای مختل کردن مسیر راه حل سیاسی سوری-سوری نیست؛ راهکاری که نمودهای آن در نشست سوچی مشخص شد.

این معارض همچنین تأکید کرد: «سرنگونی جنگنده اسرائیلی توسط نیروی هوایی ما، بی شک فقط آمادگی سوریه برای پاسخ به چنین تجاوازات و قلدریهای خصمانه اسرائیل را نشان نمیدهد، بلکه پیامی به دشمن اسرائیلی و همپیمانان آمریکایی و مزدوران آنان در خاک سوریه است و نشان میدهد ک مردم سوریه با وجود همه چالشها بر پیروزی اصرار دارند».

بیشتر بخوانید:

«سلیم الخراط» دبیر کل حزب معارض «التضامن الوطنی الدیمقراطی» (همبستگی ملی دموکرات) نیز سرنگونی جنگنده اسرائیل را تحولی در معادله بازدارندگی در قبال دشمن صهیونیستی عنوان کرد.

الخراط در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه گفت که نتایج تحقیقات نیروی هوایی اسرائیل نشان میدهد که دیگر این رژیم قادر نیست زمام امور را در منطقه در دست گیرد.

حزب همبستگی ملی اعلام کرد که صهیونیستها و کسانی که در پس آنان قرار دارند فکر میکردند که در هرج و مرج کنونی و جنگ علیه سوریه، دیگر این کشور تضعیف شده و اظهاراتی مانند اینکه «ما در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد»، «یاوه گویی بیش نیست».

این حزب تصریح کرد، شاید برخی میپندارند که سکوت سوریه در قبال حملات رژیم صهیونیستی حکایت از ضعف این کشور دارد، ولی حوادث اخیر نشان داد که منظور از اینکه «در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد»، این است.
حزب همبستگی ملی تأکید کرد که قلدریهای آمریکا و اسرائیل و اذناب آنان باعث شده که فکر کنند میتوانند هر چه بخواهند انجام داد، ولی دیگر زمان این مسائل گذشته و سوریه میتواند درسی به آنان بدهد که دیگر فراموش نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس